Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اسلام‌آباد درخواست رسمی هند برای دریافت مجوز عبور هواپیمای ناندرا مودی، نخست وزیر این کشور از حریم هوایی پاکستان را رد کرد.

هند اکنون می‌تواند برای پیگیری این درخواست به سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی متوسل شود. منشور این سازمان، امضاء کنندگان آن را از جلوگیری از استفاده از حریم هوایی خود منع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه اوایل این ماه نیز پاکستان به هواپیمای رئیس جمهور هند اجازه نداد وارد حریم هوایی این کشور شود. مقامات هند از پاکستان درخواست کرده بودند اجازه دهد هواپیمای «رام نات کوویند» رئیس جمهور هند از حریم هوایی پاکستان به منظور سفر به ایسلند عبور کند.

دولت هند در تاریخ ۵ اوت، خودمختاری کشمیر را لغو و حکومت نظامی در این منطقه اعلام کرد. اقدام دولت هند در لغو خودمختاری کشمیر که طبق قانون اساسی به مردم این منطقه داده شده بود، اعتراضات را در پاکستان برانگیخت. پاکستان و هند از سال ۱۹۴۷ بر سر منطقه کشمیر با یکدیگر اختلاف دارند و بیش از ۷۰ هزار نفر در حوادث خشونت بار این منطقه جان باخته‌اند. گروه‌های مختلف در منطقه جامو و کشمیر از سال ۱۹۸۹ با هدف دستیابی به استقلال یا الحاق به پاکستان دست به مقاومت زده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هند آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۸۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد؛ جواد منصوری با اشاره به سیلاب‌های اخیر و ضرورت حفظ و حراست از بستر رودخانه‌ها گفت: در این راستا در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۷ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد، تعیین حد حریم و بستر انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی و در ۲.۳ رودخانه‌ها با همکاری متولیان امر، دیواره ساحلی احداث شده است، اضافه کرد: رفع تصرف اخیر در رودخانه ارزانک از توابع بخش خضرآباد مربوط به ۴ مورد تصرف شامل ساخت استخر، درختکاری و ساخت منزل مسکونی در این رودخانه بود که با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان یزد از مردم استان خواست در صورت مشاهد تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها با سامانه شکایات مردمی شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به شماره تلفن ۳۱۰۷۷ اطلاع دهند.

کد خبر 6093292

دیگر خبرها

  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • جشن قهرمانی در ورزشگاه خالی از تماشاگر؛ مخالفت خاویر تباس با تغییر زمان دیدار رئال مادرید و کادیز
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند
  • جنجال خانواده متوفی برای استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی
  • همکاری شرکت هواپیمای اتحاد امارات با کام‌ایر افغانستان