Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@06:51:51 GMT

کمبود معلم در اردبیل؛ برنامه‌های ساماندهی پاسخگو نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۸۳۹۵

کمبود معلم در اردبیل؛ برنامه‌های ساماندهی پاسخگو نیست

۱۹ هزار فرهنگی در سطح استان اردبیل مشغول به فعالیت هستند که به اذعان متولیان آموزش و پرورش پاسخگوی نیاز موجود استان نیست. ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، در حالی که رقم دانش‌آموزان در اردبیل به 250 هزار نفر رسیده است، تعداد ورودی معلم در مقایسه با بازنشستگان به تعبیر خود متولیان آموزش و پرورش استان کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که با وجود کمبودها برخی مدارس دور افتاده با یک دانش‌آموز صرفا با هدف پوشش تحصیلی تمامی دانش‌آموزان دایر است و معلمانی با طی مسافت‌های طولانی خود را به روستاها و کلاس درس می‌رسانند.

امیدواری وزیر آموزش‌وپرورش برای پرداخت بخشی از مطالبات معلمان در ابتدای مهربخشی از رتبه‌بندی معلمان را می‌توان با استفاه از قانون خدمات کشوری اجرا کردمذاکره برای حل‌‌مشکل‌ معوقات حق‌التدریس معلمان

نه تنها آزمون‌های استخدامی، دایر شدن دانشگاه فرهنگیان و نقل و انتقالات پاسخگوی کمبودها نبوده بلکه اجرای تمامی برنامه‌ها در سال جاری نیز نتوانسته کمبود نیروی فرهنگی را جبران کند و برخی مدارس بدون در نظر گرفتن نیاز استان در تصمیم‌گیری‌های کلان با تراکم قابل توجه دانش‌آموز برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در تشریح این وضعیت گفت: آموزش و پرورش استان اردبیل وضعیت مناسبی به لحاظ نیروی انسانی ندارد و شاهد خروج وسیع نیرو به دلیل بازنشستگی و در مقابل جانشینی کمتر نیرو هستیم.

احمد ناصری با بیان اینکه در سال گذشته 970 نفر و امسال بیش از 1100 نفر بازنشسته داریم، تصریح کرد: کمبود نیرو موجب شده تا برای فعالیت‌های آموزشی و تربیتی از برخی نیروهای بازنشسته جهت ادامه خدمت دعوت به همکاری شود.

وی افزود: در نقل و انتقال نیرو نیز 1500 فرهنگی درگیر بودند که با 50 درصد تقاضاها جهت رفاه معلمان موافقت شد و هم نقل و انتقال بین استانی و هم داخل استان داشتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید به سازماندهی نیروها در آغاز فصل تحصیلی جدید افزود: به منظور جذب نیرو از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و سرباز معلم‌ها استفاده خواهیم کرد اما تعداد مجموع آن حدود 470 نفر است.

افزایش 32 واحد آموزشی تربیتی در استان

ناصری اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی در وضعیتی است که 3300 واحد آموزشی با 10 هزار کلاس درس برای تحصیل دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی جدید آماده سازی شده و تا مهر ماه 32 واحد جدید آموزشی، ورزشی و پرورشی راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: 90 درصد همکاران فرهنگی ابلاغ خود را دریافت کرده‌اند و واحدهای آموزشی محل خدمت آن‌ها مشخص شده است تا با بازگشایی مدارس مشکلی به وجود نیاید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: از سویی ثبت نام دانش آموزان نیز به اتمام رسیده و مدارس آماده سال تحصیلی است.

به گفته ناصری جهت رفاه حال فرهنگیان باشگاه پیشکسوتان فرهنگی دایر شده است و در مقاطع مختلف از ظرفیت بازنشستگان استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین نیمه دوم سال جاری از تمامی همکاران بازنشسته در مراسمی تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/ح

R41374/P/S6,49/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۸۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ هزار معلم در استان مرکزی خدمت می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مولوی ظهر پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته معلم اظهار کرد: نقش معلم همواره در جامعه برجسته و پذیرفته شده است و در نظرسنجی‌ها فرهنگیان، مورد اعتمادترین قشر در جامعه معرفی شده‌اند.

وی افزود: چنانچه بخواهیم آینده درخشانی را برای کشور و جامعه رقم بزنیم باید با بهره گیری از ظرفیت رسانه، نقش خطیر آموزش و پرورش را در توسعه امیدآفرینی در جامعه به درستی نهادینه کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به گرامیداشت هفته مقام معلم تصریح کرد: در این هفته در تمام مدارس این استان، بزرگداشت مقام معلم توسط دانش آموزان و اولیا برگزار می‌شود و این از معدود مراسمی است که مردم در صحنه حضور دارند.

مولوی اضافه کرد: در هر منطقه آموزشی نیز یک برنامه ویژه بزرگداشت مقام معلم برگزار می‌شود که اغلب در این برنامه‌ها از زحمات بازنشستگان فرهیخته قدردانی می‌شود هرچند زحمات ۳۰ ساله معلم را نمی‌توان در یک مراسم پاس بداریم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: در سطح استان یک ویژه برنامه، معرفی معلمان ماندگار استان مرکزی نیز برگزار می‌شود که معلمان دارای ویژگی شاخص و بارز، معرفی شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: از ۴۵ معلم نمونه منطقه‌ای و ۳ معلم استانی نیز در این هفته تقدیر خواهد شد.

مولوی با اشاره به برگزاری جشنواره عکس مدرسه صمصامی بیات اضافه کرد: مقرر است این جشنواره در سطح کشور به عنوان یک حرکت نمادین به صورت مستمر برگزار شود.

وی تصریح کرد: دیدار ۴۵ نفر از فرهنگیان استان با مقام معظم رهبری، دیدار معلمان نمونه با ریاست جمهور، نواختن زنگ سپاس معلم، برگزاری شورای آموزش و پرورش ویژه این هفته، دیدار با نماینده ولی فقیه از جمله برنامه‌های شاخص پیش بینی شده در این هفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: طی ۳ سال اخیر تمامی مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز حذف شده و امسال نیز مدارس کانکسی با دانش آموزان کمتر از ۱۰ نفر جمع آوری خواهند شد.

مولوی تاکید کرد: در استان مرکزی ۱۷ هزار معلم در بیش از ۲ هزلر مدرسه تدریس می‌کنند.

کد خبر 6088510

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • کمبود معلم، نتیجه ناترازی در سالهای گذشته است
  • ۱۷ هزار معلم در استان مرکزی خدمت می کنند
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان