Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@19:35:07 GMT

آیین تعزیه‌خوانی در پل طبیعت برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۹۴۳۰

آیین تعزیه‌خوانی در پل طبیعت برگزار می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت نوسازی عباس‌آباد، عصرانه‌های هنر این هفته با اجرای ۳ تعزیه‌خوانی گروه «کانون کهربای تعزیه» از ساعت ۱۷ تا ۲۰ بر ویوپوینت‌های پل طبیعت به روی صحنه می‌رود.
شهروندان باتوجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته شده می‌توانند اجرای هر ۳ گروه تعزیه‌خوانی را دنبال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس این گزارش، هر گروه تعزیه‌خوان به تناوب ۳ اجرا خواهند داشت که به ۹ اجرای ۲۰ دقیقه‌ای ختم می‌شود.

اجراهایی که پایان هر قسمت آن مدخلیست به اجرای بعدی و اینچنین تعزیه به شکلی نو در معرض تماشای تماشاگران بوستان آب و آتش قرار خواهد گرفت.
«کانون کهربای تعزیه» گروه حرفه‌ای برای زنده نگه‌داشتن این هنر آئینی ایرانی شیعی است که از سال ۹۲ تلاش کرده با انجام فعالیت‌های گوناگون مانند برگزاری تعزیه، آموزش تعزیه به نوجوانان، برگزاری مسابقات تعزیه‌خوانی، پژوهش در زمینه تعزیه، تجلیل از پیشکسوتان تعزیه‌خوان، تهیه نوای ماندگار موسیقی بدون کلام تعزیه و همچنین اصلاح نسخ تعزیه از نظر تاریخی و روایی این هنر نمایشی را زنده نگه داشته و آن را به درستی حفظ کنند.

انتهای پیام/

20 / 20 هشتمین عصرانه‌های هنر تعزیه‌خوانی آیین تعزیه‌خوانی در پل طبیعت گروه کانون کهربای تعزیه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تعزیه خوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۹۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه اصفهان برگزار شد

ایسنا/اصفهان آیین بزرگداشت مقام معلم و دهه سرآمدی آموزش و تجلیل از اساتید برگزیده دانشگاه اصفهان در شامگاه روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) با حضور شماری از اساتید و فرهیختگان دانشگاه اصفهان در این دانشگاه برگزار شد.

در این آیین، حسین هرسیج، رئیس دانشگاه اصفهان، ضمن تبریک روز معلم، اظهار کرد: امروز در تقویم، روز فتح آندلس است که در سال ۹۲ هجری قمری صورت گرفت. آندلس اسپانیای فعلی است. ۸۰۰ سال مسلمین در آنجا قدرت داشتند و دشمنان اسلام نتوانستد با جنگ سخت علیه مسلمین کاری کنند، اما با شیوع فساد و فحشا به‌ویژه بین جوانان و نوجوانان، مانند موریانه، نفوذ کردند و تمدن مسلمین را در آن نقطه از اروپا نابود کردند.

 رئیس دانشگاه اصفهان، ادامه داد: باید توجه کنیم به کلام حضرت علی(ع) که فرمودند حوادث عبرت‌انگیز بسیار، اما عبرت‌گیرندگان کم هستند. من معتقد هستم تاریخ درحال تکرار است. انقلاب شکوهمند نیز همین‌گونه در تهدید است. انقلاب ما علی‌رغم تمام تهدیدها و فشارها سرپا ماند و امروز به قدرت اول منطقه تبدیل شده است، عملیات وعده صادق نمونه بارزی از قدرت این نظام است.  

وی اضافه کرد: وعده صادق، یعنی ما از نظر سخت‌افزاری موفق بوده‌ایم. در واقع، ما پس از ۴۵ سال به این قدرت رسیدیم. در وعده صادق ما به سراغ عملیاتی رفتیم که حتی ابرقدرت‌ها جرئتش را نداشتند. اکنون تغییری در افکار عمومی جهان رخ داده است. دانشجویان همین کشورهای ابرقدرت و پرمدعا، علیه اسرائیل و در دفاع از غزه دست به اعتراض می‌زنند. قصد من مقایسه آندلس و ایران  است، ایرانی که از این پس در پیش داریم. این هشدار است و باید بدانیم که می‌خواهند از درون به ما آسیب بزنند.  

هرسیج توضیح داد: عملیات و موشکی و پهپادی ایران که همه قدرت‌های غربی علیه آن بودند، به‌همت دانشگاهیان ما در شاخه‌های مختلف علمی محقق شد. عملیات وعده صادق را باید به دانشگاه‌های ما تبریک گفت. کمک به جوانان و نوجوانان ایران نیز اهمیت وافری دارد. استادان و معلمان می‌توانند تأثیری مثبت بر این گروه‌ها داشته باشند و این مسئولیت نیز در کنار تدریس و کلاس درس دارای اهمیت بسیار است. تمام اساتید باید به اقتدار جمهوری اسلامی ایرانی از دو بعد علمی و دینی کمک کنند.

آموزش با کیفیت رکن اساسی هر دانشگاهی است

همچنین، محمد فرامزی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان و دبیر ستاد سرآمدی آموزش دانشگاه اصفهان اظهار کرد: بدون تردید آموزش با کیفیت رکن اساسی هر دانشگاهی است. مهم‌ترین محصول و تولید آن نیز فارغ‌التحصیلان کارآمد هستند. استادانی که امروز در خدمتشان هستیم پیشرو این عرصه سرآمدی به شمار می‌آیند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان، خاطرنشان کرد: سرآمدی آموزش و نظام‌مندکردن آن اهمیت والایی دارد و دهه سرآمدی امسال از هشتم تا هفدهم اردیبهشت‌ماه برقرار خواهد بود.  

او تأکید کرد: امروز در نام‌گذاری تقویم ملی، روز سرآمدی و آمایش آموزش ملی وجود دارد. ما در ۴۰ سال گذشته دستاوردهای مهمی داشته‌ایم، البته ضعف هم وجود دارد و باید برطرف شود. تحول آموزش عالی از سال ۱۴۰۰ در برنامه دانشگاه‌ها قرار گرفته است و ما نیز همسو با آن پیش می‌رویم. ساماندهی رشته‌ها، توقف و افزایش آنها بخشی از برنامه‌های ما بود.

این عضو هیئت علمی، اظهار کرد: سرآمدان بر اساس شیوه‌نامه ۱۴۰۱ انتخاب و در دو سطح ملی و کشوری تعیین می‌شوند. لازمه قرار گرفتن یک استاد در طرح سرآمدی یا سرآمدی‌بودن او منوط به قرارگرفتن وی در بیست درصد بالای دانشکده بوده است. پیش از عید، ما این برنامه را آغاز و پیگیری کردیم.

فرامرزی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های آموزشی، آموزش‌پژوهی، داشتن کتاب، فعالیت فرهنگی و اخلاقی و شاگردپروری حرفه‌ای از مؤلفه‌های آن بوده است. امروز در طرح سرآمدان، ۲۴ نفر برگزیده داریم. از ۳ استاد برگزیده سال قبل هم تقدیر می‌کنیم. به جز سرآمدان آموزشی، از دیگرانی هم قدردانی خواهد شد.

احسان رئیسی، عضو هیئت‌ علمی و رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه اصفهان نیز در خصوص سرود مخصوص این دانشگاه که در آیین امروز رونمایی شد، بیان کرد: سرود دانشگاه بیش از نیم قرن پیش در برنامه بود. دکتر هرسیج دستور دادند که این سرود باید برای دانشگاه اصفهان نیز تثبیت شود و برای تحقق این امر از گروه‌های مختلف علمی و دانشگاهی و از چندین شهر کشور نیز کمک گرفتیم.

رئیسی اظهار کرد: سرانجام از بین آثار مختلف به توافق رسیدیم تا به سرود و آهنگی که حاصل کار دو عزیز دانشگاه اصفهان و دانشگاه هنر اصفهان بود، رسمیت بدهیم. بنابراین، سرایش محمود براتی، عضو هیئت‌علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اصفهان و آهنگسازی مهدی ترمه‌باف برای این سروده برگزیده شد. جان هر دو بزرگوار با دانشگاه و شهر ما اصفهان سرشته است.

در پایان آیین بزرگداشت روز معلم، از سرآمدان علمی، اساتید و پژوهشگران برتر دانشگاه اصفهان در سال ۱۴۰۲ تقدیر و به آن‌ها جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیین بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه اصفهان برگزار شد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • شرایط لیگ‌های والیبال کانون‌های رده سنی دختر کشور اعلام شد
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)