Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@18:18:44 GMT

قیمت مرغ گرم به ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۹۹۹۵

به گزارش اکوفارس، عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۶۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان است.

به گفته وی، قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده نسبت به روز گذشته ۲۰۰ تومان و مرغ گرم ۳۰۰ تومان ناشی از ازدیاد عرضه در برابر تقاضا افت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت ادامه داد: با توجه به آنکه در ایام پایانی شهریور، عمده خرید خانوار به سمت لوازم التحریر و سایر اقلام مورد نیاز دانش آموزان سوق داده می‌شود، از این رو پیش بینی می‌شود تا پایان ماه روند فعلی در بازار استمرار یابد و مجدد از ابتدای ماه با کاهش سهم خرید دانش آموزان، وضعیت خرید مرغ به روال عادی خود باز می‌گردد.

این مقام مسئول با انتقاد از این مسئله که قیمت کنونی مرغ کمتر از نرخ مصوب بازار است، بیان کرد: با آغاز مهر و کاهش سهم خرید دانش آموزان انتظار می‌رود که نرخ مرغ گرم به قیمت ۱۳ هزار تومان برسد چرا که تداوم این روند خطرات کاهش جوجه ریزی و زیان مرغداران را در بر دارد.

به گفته وی، با توجه به آنکه ستاد تنظیم بازار در تعیین قیمت گذاری، هزینه تمام شده شرکت‌های زنجیره تولید را مد نظر قرار می‌دهند و به عبارت دیگر کف قیمت تمام شده را اعلام می‌کند، از این رو در مواقعی که نرخ مرغ به کمتر از قیمت مصوب در بازار می‌رسد، شرایط برای مرغدار عادی که تنها یک واحد ۱۰ تا ۲۰ هزار تایی دارد، بسیار سخت است.

حجت با انتقاد از سود بالای تسهیلات در بخش کشاورزی بیان کرد: اگر به دنبال کاهش هزینه صنعت طیور هستیم، در ابتدا باید هزینه اعتبارات را که از طریق سیستم بانکی به بخش وارد می‌شود، کاهش دهیم چرا که مرغداران علاوه بر نوسان هزینه نهاده‌های دامی با افزایش ۳ برابری هزینه‌های ثابت در بخش ساختمان، تجهیزات و تصفیه خانه آب روبرو هستند که اگر بنابه هر دلیلی هزینه‌های تولید تامین نشود، تجهیزات فرسوده منجر به افزایش هزینه‌های تولید می‌شود که در چنین شرایطی دولت با اعمال نظارت در سازمان میادین باید بازار را مدیریت نکند تا قیمت از نرخ مصوب پایین‌تر نیاید.

وی قیمت مصوب هر کیلو ذرت با احتساب کرایه حمل و نقل را ۲ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون قیمت هر کیلو کنجاله سویا در بنادر ۲ هزار و ۶۵۰ و با احتساب هزینه‌های حمل ۲ هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار آزاد عرضه می‌شود، اما قیمت کنجاله سویا که در کارخانجات داخل تولید می‌شود بدون احتساب کرایه حمل استانی رقمی حدود ۲ هزار و ۵۵۰ تا ۲ هزار و ۶۵۰ تومان بوده چرا که کرایه حمل و نقل بسته به استان مبدا و استان مصرف متغیر است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان با اشاره به اینکه قیمت نهاده‌های دامی نسبت به چند روز اخیر نوسان نداشته است، تصریح کرد: با توجه به کمبود ذرت ارسالی از بنادر، پشتیبانی امور دام مقداری ذرت از انبار‌های استانی توزیع کرد تا کمبود فعلی بازار مرتفع شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۹۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است

به گزارش همشهری آنلاین، ظرف چند سال گذشته به‌دلیل رشد شدید قیمت سکه، تقاضا برای خرید نیم و ربع سکه در بازار افزایش یافته و این موضوع سبب شده است که حباب این دو محصول بیشتر از سکه طرح قدیم و جدید باشد. حالا تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهند که در بازار مبادله ارز و طلا نیز بیشترین تقاضا مربوط به نیم‌سکه است. طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، از زمان آغاز نخستین جلسه حراج سکه تا کنون طی ۱۰جلسه حراج، ۱۱۷هزار و ۷۴۲قطعه سکه فروخته شده که ربع سکه پرتقاضاترین قطعه بوده است.

مروری بر سایر اخبار اقتصادی نیز نشان می‌دهد اغلب تحلیلگران برآورد می‌کنند قیمت طلا و ارز در روزهای آینده کاهش یابد. عباس مسعودی، عضو هیأت‌مدیره اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران در این‌باره می‌گوید: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، دلیلی برای التهاب بازار و افزایش قیمت وجود ندارد. عده‌ زیادی از تحلیلگران معتقدند بحران‌ها توسط سیاستمداران قابل کنترل است؛ در نتیجه این افراد روند بازار ارز و قیمت طلا را نزولی پیش‌بینی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده

همچنین طبق اعلام بانک مرکزی آستانه مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری، از تمامی حساب‌های سپرده غیرتجاری متعلق به مشتری حقیقی در هر مؤسسه اعتباری با افزایش دوبرابری تا ۲میلیارد ریال به‌صورت روزانه و ۱۰میلیارد ریال به‌صورت ماهانه مجاز شد.

بانک مرکزی همچنین اعلام کرد: سال قبل بیش از ۴میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار ارز برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی تامین کرده است.

همچنین طبق اعلام بورس کالای امروز ۱۵۰۰کیلو زعفران در بورس کالا عرضه خواهد شد. این سبد زعفران که مربوط به تولیدات استان خراسان رضوی است، با قیمت پایه ۹۴میلیون تومان در ازای هر کیلوگرم و با حداقل خرید ۱۰کیلوگرم عرضه می‌شود.

محمود سیجانی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز گفت: سال گذشته ۲۰۰واحد راکد در استان تهران احیا شد و برای امسال هم ۲۰۰واحد دیگر پیش‌بینی شده است.

کد خبر 846766 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت

دیگر خبرها

  • اهمیت سامانه خودنویس در کاهش تلاطمات بازار اجاره با حذف واسطه‌ها و صفر کردن هزینه عقد قرارداد
  • لیر ترکیه در بازار تهران چقدر قیمت خورد؟
  • گلایه اهالی بازارهای سیار از افزایش اجاره‌ها
  • قیمت هتل وان فوریه 2024
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳
  • لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز تعرفه نظام مهندسی، دستمزد و قیمت لوله گاز ۱۴۰۳ (
  • قیمت فیلترشکن گران‌تر از اینترنت! گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی است!
  • محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است