Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@09:05:52 GMT

روند کاهشی تولید محصولات زراعی در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۲۳۰۵

روند کاهشی تولید محصولات زراعی در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، عباس پورنصرالله صبح پنجشنبه در همایش کشت محصولات پاییزه با اشاره به اینکه میزان برداشت گندم در سال زراعی قبل ۲.۹ تن در هکتار در بوده است و گفت: امسال باید میزان میزان برداشت به طور متوسط به ۲.۴ تن در هکتار برسد.

وی افزود: میزان برداشت جو در سال قبل ۱.۴ تن در هکتار و کلزا نیز یک تن و ۱۰۰ کیلوگرم در هکتار بوده است و این نشان می دهد که روند کاهشی در عملکرد محصولات داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره دلیل کاهش عملکرد تولید محصولات پاییزی آن را زیبنده استان مازندران ندانست و گفت: مازندران بهترین خاک کشور را دارد و باید این عملکرد تمامی زحمایت کشاورزی و تحقیقاتی زیرسئوال می رود.

پورنصرالله با بیان اینکه بهترین رقم محصولات کشاورزی در استان تولید می شود ادامه داد: متوسط عملکرد محصولات کشاورزی در مازندران پایین است و در کشور از این نظر زیرسئوال هستیم.

مدیرمحصولات زراعی جهاد کشاورزی مازندران، عدم رعایت تراکم بذر را از جمله مشکلات و دلیل افت عملکرد بیان کرد و گفت: یکی از خسارت های اساسی در تولید محصولات تراکم بذر است و وقتی تراکم مناسب باشد عملکرد نیز مناسب خواهد شد.

وی افزود: در سال زراعی جدید نهضت رعایت تراکم بذر را در دستور کار قرار دادیم و در زمینه تغذیه گیاهی نیز گیاهان ما با سوء تغذیه مواجه هستند.

پورنصرالله یادآور شد: در سال گذشته مصرف اوره ۸۲ هزار تن در ماه بوده است و این درحالی که ۵۸۰ تا ۶۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی داریم و این مصرف کودپایه اصولی و فنی نیست.

مدیر محصولات زراعی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به پایین بودن مصرف کودهای پایه در محصولات زراعی افزود: توزیع کودهای بدون حواله برای کشاورزان و قطع ارتباط بین کشاورزی و مراکز خدمات کشاورزی باعث بروز مشکلاتی شده است.

وی با بیان اینکه در برخی جاها شاهد مصرف ۳۰۰ کیلوگرم بذر در هر هکتار بودیم بر لزوم رعایت مصرف بذر تولید محصولات زراعی تاکید کرد.

کد خبر 4722801

منبع: مهر

کلیدواژه: جهادکشاورزی مازندران محصولات کشاورزی ساری ماه محرم اربعین حسینی قزوین بوشهر شهرکرد شیراز هفته دفاع مقدس عاشورا مراسم عزاداری ایلام اربعین 98 گرگان استانداری سمنان سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۲۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، سید محمد جعفری در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ظرفیت های کلان بخش کشاورزی مازندران در این نمایشگاه عرضه شده است، تصریح کرد: از ۱۰ زنجیره ارزشی که باید در نمایشگاه معرفی و رونمایی می شد، هشت زنجیره مربوط به بخش کشاورزی بود و مشخصا زنجیره کیوی و مرکبات به عنوان زنجیره نخست ارزش این استان به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه پراکنش صنعت در استان مازندران و نیز اتفاقاتی که در تحلیل سیستم کسب و کار و زنجیره ارزش رخ داده است این استان را به عنوان قطب تولید این محصولات معرفی کرده، عنوان داشت: با حضور مسئولان استانی و با حضور وزیر کشور و معاون اقتصادی وزیر کشور مسائل و مشکلات زنجیره های ارزش مازندران به ویژه در حوزه مرکبات و کیوی بررسی شد.

جعفری با تاکید بر اینکه با توجه به اتفاقات خوبی که از سال گذشته در مازندران رخ داده و افزایش میزان صادرات از مبدا در استان صورت گرفته است، رونق این بخش از اقتصاد مازندران امیدوارکننده است، عنوان کرد: در حوزه این زنجیره ارزش در بخش بسته بندی و بازار رسانی محصول شده نیز شاهد اتفاقات مناسبی بوده ایم که نوید روزهای امیدوارکننده برای استان را می دهد.

وی یادآور شد: در این نمایشگاه درباره نقاظ ضعف و قوت زنجیره‌های گوشت، مرغ، لبنیات، خوراک دام و غیره در مازندران نیز دستاوردهایی ارائه شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900501

دیگر خبرها

  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول