Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو به ساپکو ماموریت دادتا سند راهبردی و کلان تعمیق و توسعه ساخت داخل قطعات صنعت خودروی کشور را در اسرع وقت تدوین کند.

 فرشاد مقیمی در دومین جلسه ستاد تعمیق و توسعه ساخت داخل  گروه صنعتی ایران خودرو گفت: از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل های دانشگاهی، شرکت های دانش بنیان و صاحبان فکر برای تدوین این سند راهبردی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در تدوین سند راهبردی کلان تعمیق و توسعه ساخت داخل قطعات خودروی کشور لازم است نقش هریک از ارکان تاثیر گذار از جمله وزارت صمت، مجلس شورای اسلامی، شرکت های دانش بنیان، سازندگان و... مشخص شود.

مقیمی تاکید کرد:‌‌‌‌ اگر این سند راهبردی  خوب و اجرایی تدوین شود،  با هر شوک ارزی به حاشیه رانده نخواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به این که اگر هدف  از داخلی سازی قطعات فقط کاهش ارزبری باشد، دچار روزمرگی خواهیم شد، خاطر نشان کرد: باید متناسب با فضای صنعت خودرو و سیاست های کلان اقتصادی و سیاسی کشور، اهداف و شاخص های نوآورانه ای طراحی کنیم .

وی مهمترین دلایل نهادینه نشدن تعمیق ساخت داخل قطعات در دو دهه گذشته را عدم توجیه اقتصادی خودکفایی قطعات به دلیل تیراژ محدود و نیاز به سرمایه گذاری بالا برای تولید قطعات های تک، ثابت نگه داشتن نرخ ارز در برابر رشد تورم و در اولویت نبودن کاهش ارزبری قطعات و عدم تضمین خرید قطعات خودکفا شده دانست .

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در زمینه ارائه مشوق برای پیشبرد پروژه های داخلی سازی قطعات خودرو پیشنهاد داد نقدینگی  مورد نیاز سازندگان براساس پیشرفت برنامه  ساخت داخل تامین شود.  

وی مهمترین روش های پیشنهادی برای تامین نقدینگی مورد نیاز اجرای پروژه های ساخت داخل قطعات را استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، تامین نقدینگی از سیستم بانکی با روش تسهیلات خرید دین و استفاده از تهاتر ارزی جهت ورود خطوط جدید تولید و انتقال تکنولوژی عنوان کرد .

در ادامه سید محمد صاحب کار خراسانی رئیس امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: صنعت خودروی کشور و ایران خودرو باید پروژه های مهم داخلی سازی قطعات را شناسایی و اولویت بندی کنند.

وی با تاکید بر حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تولید کنندگان اقلام تحریمی خاطر نشان کرد: این معاونت آمادگی تامین  بخشی از نقدینگی پروژه های مهم داخلی سازی قطعات را با ساز و کاری مشخص و با استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری دارد.

صاحب کارخراسانی  افزود:‌ خودروسازان باید سوار بر فناوری شوند نه قطعه ساز و  توان فنی ساپکو باید در زمینه طراحی و مهندسی  با همکاری  شرکت های دانش بنیان تقویت شود .

ایکو پرس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اخبار ایران خودرو ايران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۲۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، در این نشست افشین کسالائی در تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور با تاکید بر تحلیل اهم شاخص‌های توسعه‌ای برنامه ششم، برنامه‌ریزی برای توسعه را ایجاد بستری دانست که در پهنه آن توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی کشور در چارچوب‌های مبتنی بر نظریه‌های علمی و تخصصی طراحی، تدوین و اجرا شود.

معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور در تبیین نقشه راه برنامه هفتم توسعه کشور به تشریح پارادایم، اصول حاکم، ویژگی‌ها، اهداف و الزامات و پیش نیازهای تحقق آن سخن گفت و اظهار داشت: برنامه هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است و در تدوین آن تلاش شده سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب به عنوان محورهای اصلی برنامه در نظر گرفته شود.

کسالائی با اشاره به اهم احکام قانونی با رویکرد استانی لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: تمرکززدایی و تقویت نقش استان‌ها در این برنامه  مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

وی رویکرد اصلی برنامه هفتم توسعه را بر اساس موضوعات کلیدی و پیشران‌های کشور با رعایت ملاحظات اسناد آمایش سرزمین، سیاست‌ها، تمرکز بر پیشران‌های توسعه، مسایل بحران‌زا و بسترسازها ( ابر پروژه‌ها) عنوان کرد.

تبیین چارچوب تدوین سند توسعه و برنامه‌های عملیاتی استان و تبیین و تحلیل اصلی‌ترین موضوعات و تبصره‌های قانون بدجه مرتبط با استان از دیگر مباحث مطرح شده توسط معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور در این نشست بود که به آن پرداخته شد.

شایان ذکر است؛ این نشست با توجه به تصویب و ابلاغ قریب الوقوع برنامه هفتم توسعه و مبنای عمل قرار گرفتن در سال جاری و ضرورت تبیین مبانی و احکام آن به همت معاونت توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شد.

دیگر خبرها

  • اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد+ عکس
  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه
  • سارقان خودرو را همراه کودک ربودند
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم