Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@12:01:48 GMT

افزایش زمان استهلاک دستگاه های تصویربرداری پزشکی

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۳۰۲۶

افزایش زمان استهلاک دستگاه های تصویربرداری پزشکی

به گزارش خبرنگار مهر، جلال جلال شکوهی، صبح پنج شنبه در حاشیه کنفرانس یک روزه اکوی قلب چنین، که در مرکز همایش های پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، گفت: این کنفرانس با هدف به روز سازی اطلاعات و کسب دستاوردهای علمی در این حوزه برای همکاران رادیولوژی و متخصصین قلب کودکان، برگزار می شود.

وی در ادامه به مشکلات مراکز رادیولوژی کشور در تامین هزینه ها و تهیه دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز تصویربرداری پزشکی، اشاره کرد و افزود: با توجه به پایین بودن تعرفه و پشتیبانی نامناسب بیمه ها که همیشه بدهکار هستند، ما برای تهیه تجهیزات و مواد مصرفی در مراکز رادیولوژی دچار مشکل هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلال شکوهی گفت: مراکز رادیولوژی کشور در تامین و انتقال ارز مورد نیاز برای تهیه تجهیزات و مواد مصرفی تصویربرداری پزشکی، دچار مشکل هستند و مانده ایم چکار کنیم.

وی به افزایش زمان استهلاک دستگاه های تصویربرداری پزشکی به دلیل نبود نقدینگی اشاره کرد و افزود: در شرایط کنونی که این مراکز با مشکل نقدینگی مواجه شده اند، به ناچار زمان استهلاک دستگاه ها و تجهیزات، از ۷ سال به ۱۰ سال و بعضا ۱۵ سال افزایش یافته است.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران، گفت: وزارت بهداشت می گوید افرادی که بالای ۱۵۰ کیلو وزن دارند نیز برای خدمات تصویربرداری پزشکی پذیرش شوند، در حالی که دستگاه های قدیمی، محدودیت وزنی دارند. اما دستگاه های تصویربرداری پزشکی جدید، این محدودیت را ندارند.

کد خبر 4722805 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: جلال جلال شکوهی انجمن رادیولوژي ایران رادیولوژی وزارت بهداشت اورژانس کشور پرونده الکترونیک سلامت سیگار سازمان غذا و دارو دارو بیمارستان پرستار جامعه پزشکی درمان ناباروری دیابت فشار خون سازمان نظام پزشکی تجهیزات پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۳۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو گفت: بیش از ۲۰ کشور آفریقایی در اجلاس اقتصادی تجاری ایران و آفریقا شرکت کردند که می‌تواند زمینه همکاری بیشتر در حوزه صادرات محصولات سلامت محور به این کشورها باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا اینانلو عنوان کرد: ۲۰ کشور آفریقایی و ۲۰۰ تاجر در اجلاس اخیر اقتصادی تجاری ایران و آفریقا حضور داشتند که با توجه به ظرفیت‌های صنعتی بالای کشورمان زمینه همکاری با آنان مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته و بررسی شد.

وی با بیان توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت گفت: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داشته است، می‌تواند توانمندی خود را به کشورهای دیگر ارائه دهد، همچنین در مورد خدماتی که برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی لازم است، آمادگی داریم که به کشورهای افریقایی کمک کنیم و این مراکز را با صد در صد تجهیزات پزشکی به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

به گفته وی، زمینه همکاری در مورد انتقال تکنولوژی و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با توسعه روابط با این کشورها امکان پذیر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعطای امتیاز ویژه به شرکت‌های برتر حاضر در «ایران هلث»
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • زمان تشییع و خاکسپاری شهید مرزبانی در قروه اعلام شد
  • بهترین روش برای تمیز کردن محیط‌های تجاری
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • اهدای تجهیزات پزشکی به بیمارستان تکاب
  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار