Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع استاندار گیلان در نشست شورای پدافند غیرعامل استان گفت: پدافند غیر عامل یکی از راهبرد‌های اساسی و مهم برای صیانت از کشور در مقابل توطئه‌های دشمنان است و بر این اساس پیش بینی، پیشگیری و رصد و شناسایی انواع تهدیدات از جمله وظایف اصلی حوزه پدافند غیر عامل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: تهدیدات دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون مستمر بوده و نیاز است همواره با هوشیاری و پیگیری، آمادگی لازم را در بخش‌های مختلف داشته باشیم.

استاندار با اشاره به اینکه در حال حاضر نظام سلطه ساختار جنگ اقتصادی را علیه کشورمان دنبال می‌کند افزود: در کنار تهدیدات اقتصادی از منظر پدافند غیر عامل تهدیدات سایبری، زیستی، کالبدی و مردم محور هم از جمله تهدیدات مهم و موثر است که نیازمند رعایت الزامات و ملاحظات پدافندی است.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور هم در این نشست گفت: پدافند غیر عامل در همه موضوع‌ها و مباحث نقش آفرین است و فرهنگ پدافند غیر عامل باید به گونه‌ای در بین مردم نهادینه شود تا به تمامی سطوح جامعه منتقل شده و برای این امر آموزش همگانی و عمومی نیاز است.
سردار غلامعلی حیدری تصریح کرد: در حال حاضر مهم‌ترین رویکرد جنگ اقتصادی دشمن ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت است تا از ظرفیت مردم در داخل، علیه نظام استفاده شود.
معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه دشمن امروز قدرت مقابله نظامی با ایران را ندارد افزود: دشمن جنگ اقتصادی و مانور فشار روانی را در دستور کار خود قرار داده است.
سردار حیدری گفت: قدرت دفاعی و توانمندی نظامی جمهوری اسلامی ایران بالاست و با افرادی که امنیت ملی ایران را به خطر بیندازند هیچ تعارفی نداریم.
وی تاکید کرد: در حال حاضر تهدیدات دشمن ترکیبی، فناورانه و دانش پایه شده که در این راستا پدافند‌های لازم در این حوزه نیز باید تغییر پیدا کرده و از توسعه توان علمی بالایی که در کشور وجود دارد نهایت استفاده را خواهیم برد.
معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند همچنین از تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان‌ها خبر داد و گفت: این طرح جامع می‌تواند یک نقشه راه برای هر استانی باشد.
سردار حیدری افزود: تاکنون قرارداد طرح جامع ۳۱ استان کشور منعقد شده که ۵۰ درصد پیشرفت دارد و استان کرمان نخستین استان کشور است که سند طرح جامع پدافند غیرعامل آن تهیه و تکمیل شده است.
وی تصریح کرد: باید پدافند موزاییکی در سطح استان‌ها اجرا شود تا در صورت آسیب به یک بخش سایر بخش‌ها بتوانند فعالیت خود را ادامه دهند.

انتهای پیام/آ

پدافند موزاییکی در سطح استان‌ها اجرا شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پدافند غیرعامل جنگ اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۳۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست

به گزارش خبرنگار مهر، «سپهر خلجی» رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به صادرات خدمات فنی مهندسی کشورمان به سریلانکا اظهار کرد: سریلانکایی‌ها خودشان از آقای رییسی برای افتتاح پروژه‌های ساخته‌شده توسط پیمانکاران کشورمان دعوت کردند؛ در سریلانکا سدی بسیار پیشرفته به لحاظ مهندسی توسط متخصصین کشورمان ساخته شده است که معمولی نیست.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت افزود: این سد، موضوع انتقال آب از یک سطح به سطح دیگر را دارد و همزمان نیروگاهی نیز در آنجا ساخته شده است.

وی با بیان اینکه ساخت این سد، آثار خیلی خوبی در کشور سریلانکا داشته است افزود: نشان دادیم می‌توانیم کیلومترها دورتر از خاک خودمان، یکی از بزرگ‌ترین افتخارات صنعت مهندسی را به سایر کشورها ارایه کنیم.

در حال تکمیل...

کد خبر 6087423

دیگر خبرها

  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت 
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • خزعلی، معاون رئیسی: آموزش زیست عفیفانه به مربیان در دستور کار است/ در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست