Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@03:52:38 GMT

درخواست سلحشوری درباره لایحه تامین امنیت زنان

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۳۴۸۸

به گزارش صدای ایران از ایسنا، پروانه سلحشوری با اشاره به ارسال لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت از سوی قوه قضاییه به دولت، اظهار کرد: از زمانی که ما در مجلس حضور پیدا کردیم در جریان بودیم که معاونت امور بانوان ریاست جمهوری به دنبال تدوین لایحه‌ای است که بتواند خشونت علیه زنان را کم کند که خوشبختانه بالاخره این لایحه در قوه قضاییه آماده شده و به دولت ارسال شده که گام بزرگی در جهت تامین امنیت زنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در اوایل دوره مجلس دهم ما به دیدار علمای قم رفته بودیم؛ در این دیدار چند تن از علما به ما گفتند که به مسئله خشونت علیه زنان ورود کنید، ما مراجعه کنندگان زیادی از زنان داریم که در خانه آسیب می‌بینند و خانه محل آزار و اذیت آنهاست؛ البته همان زمان گفتیم که معاونت امور بانوان چند سالی است که فعالیت خود را برای تدوین این لایحه آغاز کرده و منتظریم آن را به مجلس ارائه کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در آن زمان گفته شد به دلیل این که این لایحه جرم انگارانه است و مجازات‌هایی در آن پیش بینی شده قوه قضاییه باید در مورد آن نظر بدهد، بنابراین لایحه به قوه قضاییه ارسال شد و در آنجا کمیته‌ای تشکیل شد که خانم گرامی زادگان از معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری مرتب در آن کمیته شرکت می‌کرد.
وی با بیان اینکه «چند ماده این لایحه توسط قوه قضاییه به دلیل همپوشانی با قانون مجازات اسلامی، حذف شد»، یادآور شد: متاسفانه تا زمانی که آقای آملی لاریجانی در راس قوه قضاییه بود این لایحه آماده نشد، زمانی که آقای رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه انتخاب شد، در دیداری که با ایشان داشتیم تاکید شد که این لایحه هر چه زودتر به دولت ارائه شود و آقای رئیسی هم به این وعده وفا کرد و آن را به دولت داد و حالا هم امیدواریم دولت در ارائه لایحه به مجلس تعجیل کند تا این لایحه زودتر در دستور کار قرار گیرد.
سلحشوری با اشاره به طرح نقطه نظرات و دیدگاه‌های برخی حقوقدانان و فعالان اجتماعی درباره این لایحه گفت: علاوه بر زحماتی که قوه قضاییه برای تدوین این لایحه کشید، یکی از کارهای ارزشمند این بود که این لایحه در معرض عموم قرار گرفت و حقوقدانان در مورد آن نظر دادند این کاری است که جامعه مدنی را درگیر می‌کند و باعث می‌شود همه به تدوین این لایحه کمک کند.
وی لایحه صیانت و تامین امنیت زنان در برابر خشونت را ضامن امنیت زنان دانست و یادآور شد: ما از خانم مولاوردی که به عنوان حقوقدان از ابتدا به دنبال این امر بودند و پیگیر بودند تشکر ویژه می‌کنیم، بعد از ایشان هم خانم ابتکار پیگیری‌ها را ادامه داد و خانم گرامی زادگان نیز در تمام مراحل تدوین لایحه فعالیتی موثری داشت و در نهایت رئیس قوه قضاییه کار را تمام کرد.
به گفته سلحشوری در این لایحه علاوه بر تعیین مجازات برای خشونت خانگی و همچنین خشونت در فضای عمومی، ابعاد حمایتی برای زنان نیز پیش بینی شده است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: پروانه سلحشوری صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۳۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد

سامانه جامع تجارت در اطلاعیه‌ای ضوابط جدید تأمین ارز از محل واردات در مقابل صادرات برخی کالاهای حوزه‌ جهاد کشاورزی را اعلام کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم سامانه جامع تجارت ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» برخی کالا‌های حوزه‌ جهاد کشاورزی را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: تغییرات زیر در خصوص درخواست‌های تأمین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات خود و غیر» اعمال شده است:

مطابق سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، واردات گروهی از کالاها صرفاً از محل صادرات گروه مشخصی از کالاها امکان پذیر است؛ به عنوان مثال واردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها (مانند سیب) مجاز است؛ لذا در زمان ثبت درخواست تأمین ارز واردات موز، الزاماً باید کوتاژ صادراتی گروه مجاز ارائه شود، در غیر این صورت امکان تأمین ارز و پیشبرد فرآیند واردات وجود نخواهد داشت.

بنابراین کلیه درخواست‌های تأمین ارز از محل‌های «صادرات خود و صادرات دیگران» که مربوط به کالاهای حوزه جهاد کشاورزی باشند (سازمان مجوزدهنده ارزی «وزارت جهاد-تخصیص ارز» باشد) پس از ثبت، در وضعیت «منتظر استعلام مجوز» قرار گرفته و جهت استعلام مطابقت کالای ثبت سفارش با کالای صادراتی به وزارت جهاد کشاورزی ارسال می‌شود.

پس از بررسی قواعد توسط وزارت‌خانه مذکور، در صورتی که کالاها منطبق باشد ادامه فرآیند طی شده و در غیر این صورت، درخواست به وضعیت «رد شده بر اساس ضوابط» تغییر یافته و خاتمه می‌یابد.

تذکر مهم: کلیه قواعد مربوط به انطباق گروه‌های کالاهایی، در مرحله تأمین ارز و پس از ثبت درخواست تأمین ارز صورت گرفته و در مراحل قبل (از جمله فرایندهای ثبت سفارش و تخصیص ارز) کنترلی بابت این موضوع صورت نمی‌گیرد. لذا ضروری است واردکنندگان کالاهای مذکور پیش از اقدام برای ثبت سفارش و خرید ارز حاصل از صادرات، از انطباق گروه کالایی پروانه صادراتی با کالای ثبت سفارش اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • درخواست وزیر کشور از بانوان کم توجه در حوزه حجاب | ویدئو
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • استخدام ۲۱ هزار پرستار / تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • ببینید | درخواست انسیه خزعلی از زنان فلسطینی: می‌خواهم همچنان مقاوم باشند
  • مخالفت با ارجاع گزارش وضع بازار دارو به قوه قضاییه