Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@04:25:32 GMT

تولیت آستان قدس: روحانیت باید به مردم بصیرت و امید بدهد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۳۹۴۳

تولیت آستان قدس: روحانیت باید به مردم بصیرت و امید بدهد

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی ظهر امروز در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه نواب مشهد اظهار داشت: مهمترین رسالت در جامعه، هدایت آن جامعه است که این وظیفه و رسالت سنگین برعهده طلاب و روحانیون است و هیچ رسالتی سنگین‌تر از این نیست.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: باید از این نظر خداوند متعال را شاکر باشیم که این رسالت هدایت را بر دوش ما قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز رسالت روحانیت این است که مردم را آگاه کند و به آنها بصیرت و امید بدهد.

مروی خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که حوزه‌ها و روحانیت با وجود تمامی هجمه دشمنان ماندگار هستند و رمز این ماندگاری را باید در کلام و فرمایش امام صادق(ع) جستجو کرد که این ماندگاری را ناشی از اتصال به منبع وحی معرفی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه خراسان از دیرباز سرآمد بوده تاکید کرد: تلاش‌های مذبوحانه‌ای از سوی امثال رضاخان برای مبارزه با حوزه علمیه صورت گرفت که به سنگ خورد و امروز رسالت حوزه و حوزویان این است که باید علم‌آموزی در تمامی رشته‌ها را به تاسی از سیره امام صادق(ع) در دستور کار قرار دهند.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: یکی از سنت‌های دیرینه در حوزه علمیه به روزرسانی است و مقام معظم رهبری نیز بر این تحول و به روزرسانی بسیار تاکید دارند و باید حوزه بتواند در برابر شبهات و سوالات پاسخگو باشد.

مروی تصریح کرد: یکی از دیگر از اولویت‌های حوزه باید این باشد که با نسل جوان ارتباط برقرار کند و لازمه این امر نیز این است که نسل جوان را بخوبی بشناسد؛ از سوی دیگر توجه به مسائل روز سیاسی و اجتماعی نیز باید در اولویت حوزه باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه عزت امروز ایران اسلامی مرهون اسلام و انقلاب است تصریح کرد: در ماجرای توقیف نفتکش انگلیسی نمادی از این عزت را شاهد بودیم؛ در جریان جنگ تحمیلی نیز شاهد بودیم که وجبی از خاک کشور توسط دشمن تصرف نشد و اینها همه بیانگر قدرت بلامنازع ما در منطقه است و نیازی نیست به غرب و دیگر قدرت‌ها باج بدهیم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۳۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخگویی به مسائل شرعی فرصتی برای ارتباط مردم با روحانیت است

 حجت الاسلام احمد مروی روز یکشنبه در دیدار با مسوولان پاسخگویی مسائل شرعی در دفاتر نمایندگی ولی فقیه سراسر کشور و اعضای شورای فقهی آستان قدس رضوی گفت: بی‌حوصله‌‎گی در پاسخگویی به سؤالات شرعی از آفت ‎هایی است که باید مراقب آن بود، این موضوع می‏‌تواند موجب تضعیف تدین مراجعه کننده ‎شود.

وی بیان کرد: مراجعه مردم برای کسب آگاهی دینی نشان دهنده علاقه، اهتمام و حساسیت آن‎ها به احکام شرعی بوده و این مایه خرسندی است، لذا اگر گاهی مراجعه کننده کمی پرگویی و وسواس دارد و یا گاهی بر اطلاعات ناصحیح خود پافشاری دارد، باید با حوصله، مهربانی، تواضع و صمیمیت با او برخورد شود.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اگر پاسخ سؤالی را نمی‎ دانیم باید ابراز بی ‎اطلاعی کرد و از سؤال کننده فرصتی برای تحقیق و پاسخ گرفت، اینگونه رفتارها نه تنها جایگاه علمی آن روحانی را تنزل نمی بخشد بلکه این اعتماد را در مردم ایجاد می‎ کند که پاسخ‌ها دقیق و بر اساس تحقیق و مطالعه است.

حجت الاسلم مروی در ادامه با اشاره به قداست کتاب «توضیح المسائل» و اهمیت امر مسئله‌گویی و پاسخ به سؤالات اعتقادی، اخلاقی و فقهی عنوان کرد: این کتاب ماحصل یک عمر تلاش یک عالم و فقیه است، بنابراین «توضیح المسائل» یک کتاب دارای قداست بوده که باید با وضو به سراغ آن رفت زیرا همه آن آموزه‌های اهل بیت(ع) پیرامون احکام الهی بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • پاسخگویی به مسائل شرعی فرصتی برای ارتباط مردم با روحانیت است
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند
  • تجلیل از طلاب ممتاز و نمونه استان یزد
  • دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی
  • سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند