Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در نشست هم‌اندیشی با شورای اسلامی شهر بسطام بابیان اینکه شاهرود در هفته دولت جزو شهر‌هایی بود که بیشترین پروژه‌ها را داشت،گفت : این نشان می‌دهد که در این شهرستان ظرفیت‌ها و ثروت‌های بزرگی وجود دارد.

او افزود: مردم نگران نباشند که گفته می‌شود شاهرود قطب کشاورزی است لذا بدبینانه نگاه کردن به این موضوع جفا به دولت است، برای مثال دامغان از قبال پسته درآمد بسیاری داشته و این نشان می‌دهد سمنان استانی مستعد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سمنان بابیان اینکه در راستای مقابله با سرمازدگی باید از گونه‌های استفاده شود که مقاوم به خشکی و سرما باشد، ابراز کرد: معاون علمی رئیس جمهور در سفر به استان پیرامون سرمازدگی نشست‌های متعددی داشت لذا همان‌طور که در دیدار با ستاری نیز عنوان کردیم، منطقه بسطام می‌تواند به‌عنوان پایلوت مقابله با سرمازدگی با استفاده از ظرفیت‌های علمی و فناوری منظور شود.

او  بابیان اینکه صنایع تبدیلی در بخش بسطام بسیار لازم است هر کمکی که لازم باشد استانداری در کنار همه مردم حضور دارد، ابراز کرد: سال گذشته در کل استان یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف تسهیلات پرداخت شد و این نشان می‌دهد که عزم خوبی در استان برای اشتغال و تولید وجود دارد.

آشناگر بابیان اینکه بسطام منطقه کشاورزی و گردشگری است و ظرفیت‌های خوبی در آن وجود دارد، گفت: وجود دو عارف بزرگ یعنی ابوالحسن و بایزید برای گسترش مذاهب و جذب گردشگر مؤثر است، اما باید دانست که شهر بسطام و قلعه‌نو خرقان و مجن طرح گردشگری می‌خواهند و برای آن تأمین اعتباراتی لحاظ خواهد شد.

استاندار سمنان  در ادامه گفت: آتش‌سوزی منابع طبیعی یکی از تجربه‌هایی است که در استان سمنان و به‌خصوص جنگل ابر وجود دارد و برای کاهش آن سعی کرده‌ایم تا تشکل‌های مردمی را فعال کنیم از سوی دیگر خوشحال هستیم که مردم پای‌کار بودند.

او افزود: درباره اطفای حریق باید گفت برخی تجهیزات پرهزینه نیستند و می‌توان آن‌ها را تهیه کرد این شرایط برای مثال در آتش کوب وجود دارد و ما با رایزنی‌هایی که صورت داده‌ایم امیدواریم بتوانیم از طریق ستاد بحران و منابع طبیعی برای استان تجهیزاتی بگیریم.

استاندار سمنان بابیان اینکه شهر‌ها و بخش‌ها و روستا‌های پراکنده‌ای در استان وجود دارد که این پراکندگی کار را برای مسئولان سخت‌تر می‌کند، گفت: شاهرود بخش مهمی از پهنه استان را به خود اختصاص داده و تلاش شده تا به مسائل و مشکلات این شهرستان توجه شود.

آشناگر گفت: دولت با تنگنا‌های مختلفی روبرو بود و فشار‌های زیادی را نیز تحمل کرد بخشی از این فشار‌ها برای حل مسائل قبل از سوی دولت بود که باعث پایین آمدن نرخ ارز و بیکاری شد، اما ازآنجاکه پیشرفت‌های ما برخی دشمنان را ناراحت می‌کند پیشرفت‌ها توسط برخی تاب آورده نشد و با بدعهدی آمریکا دوباره برای ما مشکل ایجاد کردند.

انتهای پیام/ح

رایزنی برای تجهیزات اطفای حریق در بسطام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۴۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه از عدم حضور هیئت دولت در بخش بسطام/برنامه ریزی سفر خوب نبود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی رضوی نسب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بسطام به میزبانی مصلی آستان مقدس امامزاده سید ابوالقاسم (ع) این شهر ضمن تبریک روز شوراها در نهم اردیبهشت به بررسی اهمیت مشورت از منظر دین پرداخت و بیان داشت: اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است و عقل جمعی را برتر از عقل فردی می‌داند.

وی وعده صادق را ظهور قدرت، اراده ملت و نیروهای مسلح ایران در عرصه‌های بین‌المللی خواند و گفت: این عملیات دفاع مشروع و وعده صادق و جنگ اراده‌ها بود، که اراده ملت و نظام اسلامی هیمنه رژیم غاصب صهیونیستی را در هم شکست و نشان داد که می‌توان جلوی ظلم دولت‌های اسرائیل و اربابانش آمریکا و اسرائیل ایستاد.

امام جمعه بسطام با تقدیر از رئیس جمهور برای سفر به استان سمنان و شهرستان شاهرود و قدردانی بابت اقدامات دولت مردمی از برنامه ریزان این سفر در نهاد ریاست جمهوری گلایه کرد و گفت: کم کاری زیادی در تهران در برنامه‌ریزی این سفر اتفاق افتاد و مردم شهرستان شاهرود ساعت‌ها برای دیدار مردمی منتظر و معطل ماندند لذا این اقدامات می‌توانند تلاش‌های دولت را به حاشیه ببرد.

خطیب نماز جمعه بسطام با گلایه فراوان از عدم حضور وزرای هیئت دولت در بخش بسطام اظهار داشت: بسطام از بخش‌های بی نظیر و با ظرفیت کشور است لذا مردم این بخش شهدای زیادی را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و از این حیث در ایران اسلامی شهره هستند.

رضوی نسب گفت: بخش بسطام با جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر از بسیاری از شهرستان‌های استان پرجمعیت‌تر و در عین حال ظرفیت‌های فراوان گردشگری، کشاورزی و… دارد. متأسفانه این بخش بسیار مظلوم واقع شده وگرنه مانند تعدادی از شهرستان‌های استان باید ارتقا پیدا می‌کرد.

وی گفت: در سفر دوره اول ریاست جمهوری به استان سمنان نیز گلایه‌های عدیده‌ای از این تریبون اعلام شد اما مجدداً در دوره دوم نیز تکرار گردید و گلایه‌های مردمی زیادی در باب عدم برنامه‌ریزی صحیح این سفر نیز مطرح می‌شود.

کد خبر 6089190

دیگر خبرها

  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • لزوم ارایه برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت در کردستان
  • گلایه از عدم حضور هیئت دولت در بخش بسطام/برنامه ریزی سفر خوب نبود
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس