Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-28@10:52:09 GMT

فریادها بر سر مجلس، جنبه انتخاباتی دارد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۵۱۴۹

فریادها بر سر مجلس، جنبه انتخاباتی دارد

به گزارش وانانیوز،  حدود ۱۹۰ نفر از دوستان پای این طرح را امضا کردند، و در نهایت ۵۰ الی ۶۰ نفر با این طرح موافق بودند که آن‌ها باید پاسخگو بوده و اظهارنظر کنند. فردی که فریاد می‌زند و وای بر مجلس و لعنت به آن می‌گوید متاسفانه توجیه نیست که طرح دو فوریت زمانی که رای نمی‌آورد و فوریت آن رد می شود، به شکل عادی مجلس در نوبت بررسی در صحن مجلس قرار می گیرد، در واقع رد شدن فوریت به معنای از دستور کار مجلس خارج شدن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می رسد برخی دوستان نسبت به مسائل و واژه ها در حوزه قانون گذاری توجیه نیستند و نتیجه آن اظهارنظرهایی مشابه آنچه اخیرا علیه مجلس گفتند، می شود.   شخصا از مخالفان این طرح هستم، حریت و استقلال رای را نباید از نماینده گرفت. درست است که برخی از شفافیت صحبت می کنند اما این سوال مطرح است که آیا در تمامی مسائل کشور شفافیت وجود دارد؟ بسیاری از دستگاه های کشور اگر بخواهند شفاف باشند قاعدتا امنیت کشور از بین می رود. این بحث ها جنبه انتخاباتی دارد. دوستانی که این موضوعات را مطرح می کنند، در ۲ و ۳ سال اخیر، شکست هایی را داشته اند و در حال حاضر خواستار جبران آن شکست ها هستند تا با وجهه ای دیگر وارد انتخابات اسفند شوند.   اگر قرار است شفافیت آرا به سرانجام برسد این طرح باید روال عادی را مانند همه طرح های دیگر طی کند تا به صحن برسد. این طرح، یک طرح  دو فوریتی بود که رای نیاورد و طراحان آن دیگر طرح یک فوریتی را هم مطرح نکردند. شاید طرح یک فوریتی رای می آورد.   من اعتقادی به این صحبت هایی که می شود درباره آن که اگر این طرح تصویب شود در تایید صلاحیت های بعدی مشکل ساز می شود هم ندارم. اعتقاد دارم  نماینده باید حریت داشته باشد. همانگونه که در قانون اساسی آمده است، آزادانه نسبت به مسائل کشور صحبت کند. من از بقیه نمایندگان شفاف تر هستم و درباره تمام موضوعات نظر خود را شفاف اعلام کرده‌ام. در ایام اخیر توئیتی نوشتم و در ان گفتم دوستی که این صحبت ها را علیه مجلس می کند، مصداق همان ضرب المثل «هر چه بگندد نمکش می زند، وای به روزی که بگنند نمک»، می شود. برخی ها که فیک یا واقعی بودند  یا حتی دستگاه منسجمی دارند؛ کلی به من فحش و ناسزا گفتند.    ما باید شرایطی را برای نماینده و مجلس فراهم کنیم که آزادانه رای داده و اظهار نظر کند. اگر قرار بر شفاف سازی باشد بسیاری از افراد هم باید شفاف باشند. به هر دلیلی یک سری چهارچوب ها باید رعایت شود.    در فضای که هر روز بیشتر به سمت انتخابات می رود عده ای که ۳ الی ۴ انتخابات را به مردم واگذار کردند از انتخاب مردم ناراحت هستند و فضا را به سمتی که خودشان دوست دارند می‌برند. یک فردی در سخنرانی قبل از نماز جمعه موضوعی را تحت عنوان (جامعه به سمت دو قطبی شدن نباید پیش برود) مطرح می کند. من معتقدم جامعه ای که در آن دم از دموکراسی می زنیم، حتما باید دو قطبی و چند قطبی شود که اظهارعقیده کنند. مردم با عقیده های مختلف ممکن است رای دهند و نمی شود گفت که همه مثل هم فکر کنند.    زمانی که مردم سالاری دینی را مطرح می کنیم، باید بر پایه رای مردم باشد، قطعا مردم نمی توانند مثل همدیگر فکر کنند. بنابراین باید قطب های مختلف سیاسی وجود داشته و شرایطی فراهم شود که همه بر اساس قانون اساسی به عنوان فصل الخطاب قوانین کشور، کارشان را انجام دهند.   قانون اساسی حق اظهار نظر و رای به مردم داده است، ما برخلاف آن مسیر نمی توانیم حرکت کنیم. در این میان برخی که در دو انتخابات شکست خوردند، بداخلاقی سیاسی می کنند. خب شکست بخوریم، افراد دیگری که هستند همه در چهارچوب نظام هستند و کار را برعهده می گیرند. متاسفانه برخی دوستان بداخلاقی سیاسی می کنند و فضا را به سمت تنش می کشانند. ضرورت دارد با هوشیاری فضای سیاسی را مراقب کنیم که به سمت این تندروی ها نرود.   * نماینده مردم تهران در مجلس و نایب رئیس فراکسیون مستقلین      

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۵۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری علم و فناوری آنا، میترا امین لو، مدیر كانون مدیریت دارایی‌های فكری معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در یک مصاحبه رادیویی اظهار كرد: مالكیت فكری در دنیا از دو قرن پیش بر اساس مسئله اقتصاد شكل گرفته و بنابراین ارزش اقتصادی دارد.

مدیر كانون مدیریت دارایی‌های فكری معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: تحولات جدی كه در حوزه فناوری و نوآوری ایجاد شده توجه فناوران و دانشگاهیان را به این موضوع جلب كرده اما گاهی در برخی حوزه‌ها توجه به این بخش بیش از حد شده و جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است.

این مقام مسئول خاطرنشان كرد: مالكیت فكری در سال‌های اخیر فقط به سمت اختراعات حركت كرده و در اختراعات هم فقط به موضوع ثبت توجه شده است.

امین لو با اشاره به اینكه قانون مالكیت صنعتی هنوز بعد از ۱۶ سال در مجلس به تصویب نرسیده است افزود: با الحاق قانون جامع کپی‌رایت به قانون مالكیت صنعتی، روند كار به‌شدت كند شد و متأسفانه قانون کپی‌رایت نیز به‌طور كامل متوقف شد.

وی در این باره افزود:  ما در حال حاضر در یك سری حوزه‌ها از جمله انیمیشن و فیلم و نشر ادبی مزیت‌های رقابتی جدی پیدا كردیم و این در حالی است كه نه تنها قانون ملی پاسخگو نیست بلكه هیچ به روزرسانی هم صورت نگرفته است.

مدیر كانون مدیریت دارایی‌های فكری معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: بحث مالكیت فكری، قوانین سرزمینی دارد یعنی همه كشورها قانون ملی خودشان را دارند اما یك سری كنوانسیون‌ها هم شكل گرفته تا همگرایی را زیاد كنند و به همین دلیل برخی كشورها به كنوانسیون‌های بین‌المللی پیوستند.

امین لو با بیان اینكه تقریباً همه كشورهای دنیا به كنوانسیون برن پیوستند افزود: در حال حاضر فقط ایران و چند كشور معدود به این كنوانسیون نپیوستند و این در شرایطی است كه بستر فضای مجازی هم ایجاد شده و آثار به‌صورت برخط در فضای مجازی وجود دارد و فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی و بلاكچین نیز قوانین حقوق کپی‌رایت و مالكیت صنعتی را تغییر داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد
  • وزیر بهداشت خبر داد؛ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • وضعیت دسترسی به داروهای خاص/ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس