Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@02:04:46 GMT

ایران منشا اصلی امنیت و ثبات در منطقه است

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۳۶۵۰

ایران منشا اصلی امنیت و ثبات در منطقه است

غریب آبادی ادعا‌های بی اساس رژیم صهیونیستی و امارات علیه کشورمان در کنفرانس عمومی آژانس را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین ضمن محکوم کردن ادعاهای بی اساس رژیم صهیونیستی و امارات علیه جمهوری اسلامی در کنفرانس عمومی آژانس  اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با داشتن سابقه دیرینه در سیاست‌های فرصت طلبانه جهت انحراف توجهات از رفتار‌های وحشیانه و غیرانسانی خود علیه مردم فلسطین و دیگر کشور‌های خاورمیانه، یکی از منابع اصلی بحران، بی ثباتی، رنج و خشم در تاریخ اخیر این منطقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او افزود: بسیار مضحک است رژیمی که تمامی معاهدات عدم اشاعه و خلع سلاحی را نادیده گرفته و همه انواع سلاح‌های کشتار جمعی را تولید کرده، به طور بی شرمانه‌ای یک کشور عضو ان. پی. تی را که مواد و تاسیسات هسته‌ای اش تحت پادمان‌های آژانس می‌باشد، موعظه می‌کند. همه فعالیت‌های هسته‌ای ایران در شفاف‌ترین شیوه انجام می‌گیرد و تحت راستی آزمایی آژانس قرار دارد.

 

نماینده ایران در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه علیرغم حمایت جامعه بین المللی از برجام، این رژیم و عده اندک دیگر، اقدامات خرابکارانه گسترده‌ای را جهت تضعیف این دستاورد انجام داده اند، تاکید کرد: امیدواریم که چنین تلاش‌های ناامید کننده‌ای سبب انحراف توجهات بین المللی از جرائم و جنایات رژیم صهیونیستی و برنامه سلاح‌های هسته‌ای آن نشود. رژیم صهیونیستی بایستی سلاح‌های هسته‌ای خود را رها کند و بدون هیچ تاخیر یا پیش شرطی به معاهده عدم اشاعه پیوسته و همه تاسیسات هسته‌ای خود را تحت پادمان‌های کامل آژانس قرار دهد.

 

غریب آبادی همچنین در پاسخ به ادعا‌های غیرمرتبط و بی اساس نماینده امارات یادآور شد: ایران بالاترین استاندارد‌ها را در ساخت و راه اندازی تاسیسات هسته‌ای خود بکار گرفته و معتقد است که فرهنگ و ظرفیت‌های فنی ملی، عناصر ضروری برای بکارگیری استاندارد‌ها هستند و نمی‌توان به راحتی و با یک خرید فوری و واردات برخی تجهیزات، موضوع ایمنی را تکمیل نمود.

 

او با تاکید بر اینکه ایران به طور شفاف نشان داده که منشا اصلی امنیت و ثبات در منطقه بوده و این را در موقعیت‌های گوناگون از جمله مبارزه و شکست تروریسم که توسط برخی دولت‌های داخل و خارج از منطقه ایجاد و تجهیز شدند، ثابت کرده، افزود: این دسته از دولت‌ها به طور شفاف و مکرر نشان داده اند که در تجاوز به کشور‌ها و وارد شدن در جنگ‌های ویرانگر هیچ تردیدی نداشته و حتی جهت رسیدن به اهداف نامشروعشان، از گروه‌های تروریستی شناخته شده بین المللی مانند القاعده و داعش حمایت و استفاده می‌کنند.

 

نماینده ایران در بخش پایانی اظهارات خود خاطرنشان کرد: در حالی که استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای حق انکار ناپذیر همه دولت‌ها است، اما ایران یک برنامه هسته‌ای شفاف و به خوبی تثبیت شده دارد. ما قویا توصیه می‌کنیم که تازه وارد‌ها به حوزه هسته‌ای در منطقه از جمله امارات، شفافیت حداکثری را از خود نشان داده و از هرگونه انحراف در برنامه صلح آمیز هسته‌ای خودداری کنند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی ماه محرم مسجد طراز اسلامی عزاداری محرم کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی کانون های مساجد شیراز محرم کاظم غریب آبادی غریب آبادی آژانس بین المللی انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس

کاردار ایران در لندن در واکنش به اظهارات وزیر دفاع انگلیس گفت: اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

به گزارش ایسنا، سید مهدی حسینی متین در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت که بریتانیا با آغاز حملات هوایی غیرقانونی به خاک یمن از ژانویه گذشته، خود را به هدف قانونی برای اقدامات دفاعی یمنی‌ها تبدیل کرده است. اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

وزیر دفاع انگلیس اخیرا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شده بود که «ایران مسؤول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی نیابتی از جمله حماس، حزب‌الله و انصارالله، گروه‌های مقاومت مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است».

همچنین وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • هو شدن نماینده کنگره آمریکا و حامی رژیم صهیونیستی (فیلم)
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟