Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ جلیل وحیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: به همین مناسبت هفت کمیته در ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس از یک ماه پیش در این استان تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری ۷۹ برنامه شاخص در سطح استان افزود: این برنامه‌ها با همکاری سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، صدا و سیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل آموزش و پرورش، امور بانوان استانداری، اداره کل تامین اجتماعی نیروهای مسلح و بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد:  در ۳۱ شهریور و اولین روز از هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح در سطح استان برگزار خواهد شد که این رژه در شهر ارومیه از ساعت ۸ صبح  اجرا می‌شود. 

وی عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدای نیروهای مسلح، افتتاح نمایشگاه فرهنگی با بیش از ۵۰ غرفه ، برنامه‌های رونق تولید توسط شهرک‌های صنعتی و جهاد کشاورزی، برگزاری مسابقات رالی جانبازان و معلولان، شرکت در نماز جمعه و تجلیل از فرماندهان دوران دفاع مقدس را  از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در آذربایجان غربی عنوان کرد.

سرهنگ وحیدی ادامه داد: در طول این هفته همچنین ۶۰ واحد منزل مسکونی برای نیازمندان در شهرستان‌های میاندوآب، شاهین‌دژ و ارومیه با ۲۴ میلیارد ریال هزینه واگذار می‌شود.

وی گفت: به همین مناسبت ۲۰ گروه جهادی با تخصص‌های مختلف نیز به مناطق محروم استان اعزام و به ساکنان این مناطق خدمات‌رسانی خواهند کرد.

وی اضافه کرد: دوران دفاع مقدس بی‌شک یکی از پرافتخارترین برهه‌های ایران در طول تاریخ به شمار می‌رود که تا سال‌های سال، ایثارگری‌های بی‌نظیر ملت ایران در این دوران بر تارک ملت می‌درخشد. 

سرهنگ وحیدی افزود: هفته دفاع مقدس، یادآور رشادت‌ها و جانفشانی‌های تمام ملت ایران در جای جای میهن اسلامی است و آذربایجان غربی یکی از استان‌های مرزی کشور است که در دوران دفاع مقدس، حماسه‌های بی‌نظیری را رقم زدند که نام این استان را در تاریخ غیرت و شرف ملت ایران جاودانه ساخت.

روز ۳۱ شهریورماه همزمان با حمله ددمنشانه رژیم بعث عراق به میهن اسلامی در سال ۱۳۵۹ هفته دفاع مقدس نامگذاری شده‌است. 

آذربایجان‌غربی با تقدیم ۱۲ هزار شهید، ۱۷ هزار جانباز و بیش از ۲ هزار آزاده سرافراز سهم بارزی در هشت سال دفاع مقدس در کشور داشته است. 

رشادت‌های دلاورمردان آذربایجان غربی در برخی عملیات مهم چون عملیات ثامن الائمه، فتح المبین، بیت‌المقدس، رمضان، والفجر، خیبر، بدر، کربلا در تاریخ سراسر ایثار و شهامت و جانفشانی هشت سال دفاع مقدس کشور ثبت شده است. 
نقش شهیدان مهدی و حمید باکری در دفاع مقدس خود حدیثی دیگر است که بدون رشادت این دلیرمردان پرورش یافته در خاک آذربایجان‌غربی، پیروزی در عملیات خیبر و بدر تقریبا مشکل می‌نمود. 
این استان همچنین محل شهادت سرداران بزرگی چون برادران زین‌الدین، شهید بابایی، شهید کاظمی، شهید بروجردی، شهید کاوه و دیگر سرداران بزرگ عرصه های هشت سال دفاع مقدس بوده است. 

در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد و این روز آغاز هفته دفاع مقدس است.

۶۰۰۹/۶۱۸۵/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی هفته ی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۶۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا علیجانی اظهار کرد: پیکر مطهر این شهدا طی روزهای گذشته در منطقه عملیاتی فکه در جغرافیای شهرستان دهلران پیدا شده است.

وی افزود: این شهدا سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک به شهادت رسیده‌اند.

علیجانی ادامه داد: این شهدای تازه تفحص شده همگی دارای پلاک هویتی هستند.

وی یادآور شد: پیکر مطهر این شهدا به معراج شهدای تهران برای تشخیص هویت، آزمایشات تخصصی دی. ان. ای و استان محل اعزام فرستاده می شود.

کد خبر 6088463

دیگر خبرها

  • برگزاری ۴۰۰ عنوان برنامه توسط سپاه زنجان در هفته عقیدتی
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • برگزاری جلسات انسجام بخشی و برنامه ریزی ورزش بانوان شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی