Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی تصریح کرد هرگونه اقدام نظامی علیه ایران شعله‌های یک جنگ تمام‌عیار را در منطقه روشن خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنج‌شنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری سی‌ان‌ان هشدار داد که اقدام نظامی علیه ایران به یک «جنگ تمام‌عیار» در منطقه منجر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف در پاسخ به این سؤال که در صورت اقدام نظامی آمریکا یا عربستان علیه ایران چه اتفاق رخ خواهد داد، تصریح کرد:‌ «من در صحبت‌های خود درباره دفاع از کشورم بسیار جدی هستم. با جدیت تمام می‌گویم که خواستار درگیری نظامی نیستیم اما در راه دفاع از خاک خود هرگز درنگ نخواهیم کرد. اقدام نظامی علیه ایران بر اساس دروغی که آنها درباره نقش داشتن ایران در حمله به تأسیسات نفتی عربستان می‌گویند، کشته‌های زیادی برای آنها خواهد داشت. عربستان باید تا آخرین سرباز آمریکایی بجنگد.»

وزیر امور خارجه کشورمان در عین حال تأکید کرد: «ایران امیدوار است که درگیری در منطقه رخ ندهد. ما خواستار مذاکره‌ای با کشورهای منطقه هستیم. البته امکان مذاکره با آمریکا وجود ندارد، مگر اینکه واشنگتن طبق مفاد توافق هسته‌ای سال 2015 [برجام] تحریم‌ها علیه ایران را به‌طور کامل لغو کند.»

وی افزود: «برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام توافقی است که ما و آمریکا در آن حضور داشتیم. حالا چرا باید دوباره بر سر آن مذاکره کنیم. چرا باید توافق جدیدی را آغاز کنیم که ممکن است در یک سال و نیم آینده بار دیگر از اعتبار ساقط شود؟»

ظریف در خصوص مسئله صدور روادید برای رئیس‌جمهور و هیئت ایرانی برای شرکت در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز به سی‌ان‌ان گفت: «آمریکا هنوز برای تیم امنیت و تدارکات رئیس‌جمهور [که قبل از سفر او در نیویورک مستقر می‌شود] روادید صادر نکرده واین موضوع باعث دشواری سفر او شده است. نمی‌گویم برای این سفر دیر شده است، اما تقریباً دارد دیر می‌شود»

محمدجواد ظریف که سال‌ها در کسوت دانشجو، کارمند و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ساکن آمریکا بوده، در پاسخ به این سؤال که آمریکا در این سال‌ها چه تغییری کرده است،‌ اظهار داشت: «امیدوارم منطق و تدبیر به سیاستگذاری آمریکا بازگردد. جای منطق در آمریکا خالی است و من فکر می‌کنم شایسته است که آمریکا عقلایی‌تر رفتار کند.»

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۸۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت عراق به هدفی نظامی، اینبار در جولان اشغالی

به گزارش خبرگزاری مهر، مقاومت اسلامی عراق بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که حمله جدیدی را علیه رژیم صهیونیستی انجام داده است.

پایگاه خبری المیادین بامداد سه‌شنبه گزارش داد که مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که در حمایت از مردم نوار غزه، پایگاه «یاردن» در جولان اشغالی را با استفاده از پهپاد هدف قرار داده است.

ساعاتی پیش نیز، گروه مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پایگاه اسرائیلی «یوهنتن» در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله پهپادی قرار داده است.

این سومین حمله رزمندگان مقاومت اسلامی عراق در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

گروه مقاومت اسلامی عراق در عملیات‌های گذشته به سرزمین‌های اشغالی، هشدار داده بود که در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات خود علیه مواضع این رژیم را تشدید خواهد کرد.

این گروه پس از انجام عملیات‌های خود در سرزمین‌های اشغالی، همواره بر حمایتش از مردم غزه و تشدید حملات علیه اشغالگران در ماه مبارک رمضان تأکید کرده بود.

کد خبر 6098838

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت عراق به هدفی نظامی، اینبار در جولان اشغالی
  • حمله دیگری از مقاومت اسلامی عراق به یک مرکز نظامی صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی
  • حمله شدیدالحن جواد ظریف به آل‌سعود به زبان انگلیسی
  • وزیر جنگ اسرائیل : مذاکرات شکست بخورد به رفح حمله می‌کنیم
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • ناگفته هایی از عملیات حماس و عملیات وعده صادق: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • سردار رشید: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • مقایسه تاریخی پاسخ‌های ایران به تهدیدات دشمن
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • واکنش روسیه به بازداشت گسترده دانشجویان در آمریکا