Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@02:20:47 GMT

دستگاهی که راه رفتن بیمار پس از سکته را بهبود می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۸۷۱۱

دستگاهی که راه رفتن بیمار پس از سکته را بهبود می‌دهد

گروهی از محققان دانشگاه جنوب فلوریدا دستگاهی به نام iStride ابداع کرده اند که شباهت زیادی به رولر اسکیت دارد و به توانبخشی افرادی که قبلا سکته کرده اند، کمک می کند.



سکته در بعضی افراد به فلج شدن یک سمت بدن فرد منجر می شود و در نتیجه راه رفتن آنها طبیعی نخواهد بود. در این حالت احتمال برهم خوردن تعادل فرد و زمین خوردن او نیز بالا می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





اما اختراع جدید به حل این مشکل کمک می کند. این دستگاه با چند بند به کف کفش بیمار وصل می شود. البته این دستگاه زیر پای سالم او قرار می گیرد زیرا فرد بیمار با پای سالم خود قدم های بلندی برمی دارد و در نتیجه توازن او برهم می خورد.



اما هنگام استفاده از این دستگاه، چهار چرخ iStride با هر گام به سمت عقب حرکت می کنند بنابراین از فاصله بین دوپا بیشتر می شود. این روند سبب می شود بیمار به طور خودکار با پای معلول خود گام بلندتری بردارد.



پس از چند جلسه تمرین ناهماهنگی بین گام های آنها از بین می رود و حتی می توانند بدون این دستگاه نیز درست قدم بزنند.



در یک آزمایش کلینیکی ۶ بیمار مبتلا به سکته در سنین ۵۷ تا۷۴ سال سه بار در هفته به مدت ۳۰ دقیقه با این دستگاه تمرین کردند. این آزمایش ۴ هفته طول کشید و پس از آن هر ۶ نفر شاهد بهبود وضعیت راه رفتن و سرعت گام هایشان بودند.



قرار است آزمایشی بزرگتر با حضور۲۱ شرکت کننده انجام شود که در خانه هایشان از این دستگاه استفاده می کنند. نسخه تجاری iStride تا پایان سال به بازار عرضه می شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تکنولوژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۸۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، ابراهیم خالقی در گفتگویی با بیان اینکه هزار و چهارصد و نود و دومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد، اظهارکرد: در این عمل، عضای جوان ۲۰ ساله مرگ مغزی ساکن بجنورد به چهار بیمار نیازمند عضو حیاتی دوباره بخشید.

وی گفت: مرحوم «ابوالفضل حسن‌زاده»، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان امام علی(ع) بجنورد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: کبد این بیمار مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به مردی ۵۲ ساله ساکن قاین که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

وی تصریح کرد: همچنین قرنیه‌های این جوان مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم این دانشگاه و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903389

دیگر خبرها

  • احیای استقلال بعد از دو سکته ناقص/ خارجی‌ها صدر را آبی نگه داشتند
  • آشنایی با روش‌های درمان زخم بستر در منزل
  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • تولید خودرو در نخستین ماه بهار افت کرد
  • بیمار روانی مادرش را در خانه آتش زد
  • استارت سرد خودروسازی
  • بیمار مرگ مغزی به ۴ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان
  • ماموریت بیمار با بالگرد هوایی اورژانس از داران به اصفهان