Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش «پارسینه»، سردار حسین دهقان بعد از ظهر امروز در پانزدهمین یادواره ١١۴تن از شهدای بخش مرکزی حوزه مقاومت بسیج ثارالله (ع) ساری که در روستای زرین‌آباد بزرگ برگزار شد، اظهار کرد: شهدای ما همان راهی را رفتند که امام حسین (ع) و یاران او رفتند؛ رهبری و ملت ما همان آرمانی را پیروی می‌کنند که امام حسین (ع) رفتند و ما به این آرمان‌ها پایبند هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه آگاهی و بصیرت، زمان‌شناسی، دشمن‌شناسی و تشخیص الویت‌های جامعه از خصوصیت یک فرد انقلابی و مجاهد در راه خداست، افزود: جامعه اگر نیاز به جاودانگی و تداوم حیات دارد باید در درون خود فرهنگ و روحیه شهادت را تقویت کند.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیرو‌های مسلح بیان کرد: شهید به حدی از رشد و بلوغ رسیده است که به تمام خواسته‌های دنیایی پشت پا زده و جاودانگی و حیات جاودانه را انتخاب کرده که مورد رضایت خداوند است.

دهقان خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم مسیر عزت، شرافت، امنیت، اقتدار، استقلال و خوبی‌ها را طی کنیم باید مسیر شهدا را انتخاب کنیم که جامعه ما این بصیرت، آگاهی و درک درست را نشان داده و این مسیر را پرحجم دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ما هرسال که یادواره‌های شهدا را برگزار می‌کنیم استقبال مردم بیش‌تر از سال‌های گذشته می‌شود، عنوان کرد: حجم حضور جوانان در یادواره‌های شهدا بیشتر شده است؛ اگر راهپیمایی اربعین را از سال‌های آغازین مقایسه کنیم، خواهیم دریافت که شور و شوق زائران از کشور‌های مختلف بیشتر شده است.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیرو‌های مسلح با بیان اینکه تکریم و تجلیل از مقام شهدا بر هر فردی با هر نوع گرایشی ضروری است، چون آن‌ها جان خود را در راه اسلام و نظام فدا کردند، افزود: ملت ما می‌توانند این افتخار را برای خود اعلام کنند که در دوران جاهلیت قرن بیستم و در دوران شعار‌های زیبنده که حیات انسانی برای صاحبان قدرت ارزشی ندارد توانسته یک چراغی را برای همه ملت‌ها روشن کند که راه درست و حیات طیبه چیست.

سردار دهقان با بیان اینکه انقلاب و حرکت جامعه ما جبهه حق را تشکیل داده که مقابل جبهه باطل ایستاده است و ملت ما همیشه در خط جبهه حق ایستادگی کردند، گفت: شهدا و ایثارگران تلاش کردند تا جبهه حق بر جبهه باطل به پیروزی برسد که امروز نیز شاهد پیشرفت‌ها و موفقیت‌های بزرگی در این زمینه هستیم.

*انقلاب اسلامی ریشه در مکتب حیات بخش اسلام دارد

وی بیان کرد: جریان‌های کمونیستی و یا سوسیالیستی مردم را یک طبقه کارگر یا کشاورز و مابقی را انگل‌های جامعه می‌دانستند؛ برخی روشنفکران غربی مردم را صرفا طبقه متوسط می‌دانستند، اما تنها جریان فکری که در دنیا مردم را متفاوت تعریف کرد انقلاب اسلامی بود که ریشه در مکتب حیات بخش اسلام دارد.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام دعوتش دعوت عام بوده و فطرت‌های انسانی را مورد خطابه قرار داده است؛ جامعه ما در سایه انقلاب و رهبری امام، مردم و ملت را معنی‌دار کرده است.

دهقان با بیان اینکه در همین گلزار‌های شهدا اگر مشاهده کنیم خواهیم دید که شهدای ما از قشر‌های مختلف جامعه هستند، تصریح کرد: همه اقشار از جوان تا پیر، از کشاورز تا طلبه و پزشک، معلم و حتی رئیس جمهور هم شهید داریم.

*ضرورت بکارگیری مردم در مدیریت کشور

وی با بیان اینکه ملت ما به تمام معنی کلمه در سایه انقلاب یک هویت فراگیر ملی پیدا کرده که همه اقشار ملت را زیر پرچم خود می‌بیند، افزود: همه ملت ما در انقلاب و جنگ تحمیلی شریک بودند، اگر در ادامه مسیر می‌خواهیم موفق شویم باید شاهد تداوم حضور مردم در تمامی صحنه‌ها باشیم، اما ما با یک آسیب جدی مواجه شدیم؛ معمولا در انقلاب‌ها اینطور مشاهده می‌شود کسانی که انقلاب را رهبری کردند پس از آنکه در مصادیق امر نشستند دیگر کار را تمام شده تلقی می‌کنند و با انقلابی‌ها دیگر کاری ندارند و خود را جای مردم قرار می‌دهند و تصمیم می‌گیرند، اما تا به امروز نظام ما دچار این آسیب نشده است؛ اگر این ذهنیت در جامعه شکل بگیرد که یک طبقه حاکم وجود دارد و آن طبقه حاکم خود را جای مردم بگذارد و تصمیم بگیرد در واقع همان نقطه‌ای است که مسیر تباهی و شکست خود را رقم می‌زند.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیرو‌های مسلح گفت: ما امروز می‌گوییم تنها راه برون‌رفت از مشکلات این است که مردم به صحنه برگردند و امور را در دست بگیرند و مسؤولان از آن‌ها حمایت کنند.

*تحت فشار تحریم مذاکره نمی‌کنیم

دهقان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: این روز‌ها بحث مذاکره با آمریکا در کشور مطرح است که برخی بحث دوگانه را مطرح می‌کنند که اگر می‌خواهیم از این شرایط سخت عبور کنیم باید برویم با آمریکا مذاکره کنیم که این مسئله و ایجاد دوگانه اشتباه است.

وی افزود: جمهوری اسلامی هیچ‌گاه با امر مذاکره و تعامل با دنیا مخالفتی نداشته، در موضوعات مختلف با جهان مذاکره کردیم و در برجام با آمریکا و کشور‌های دیگر مذاکره کردیم و به توافق رسیدیم و تعهداتی را هم اجرایی کردیم، اما طرف مقابل از همان روز آغاز برجام آن‌ها را زیر پا گذاشت و در اجرایی شدن برجام هم دست‌انداز ایجاد کرد؛ دشمن می‌خواست ملت ایران از عواید برجام برخوردار نشود؛ ترامپ هم که کلا این توافق را قبول نداشت و روی به تحریم آورد.

*ترامپ دنبال مذاکره برابر نیست

وزیر سابق دفاع و پشتیبانی از نیرو‌های مسلح بیان کرد: یک سری افراد در داخل کشور دنبال کار خیر برای مردم نیستند؛ روز‌های اول ترامپ دنبال این بوده که امتیازات بیشتری بگیرد و محدودیت‌های بیشتری بر کشور اعمال کند، اما امروز دوباره شاهد پافشاری ترامپ برای مذاکره هستیم، چون تیر تمامی توطئه‌های او به سنگ خورده است.

دهقان با بیان اینکه ترامپ دنبال مذاکره برابر نیست و با تحریم‌های سنگین می‌خواهد ایران را پای میز مذاکره بکشاند که معنی آن تحقیر است؛ او تلاش می‌کند امروز هم امتیاز بگیرد، هم تحقیر و هم تحریم کند، گفت: امروز در سایه رهبری شاهد این هستیم که کشور‌های ابرقدرت جهان در مقابل ایران اسلامی دچار ضعف و ناتوانی هستند.

*شکست سیستم‌های راداری آمریکا در حمله انصارالله به آرامکو

وی به حمله اخیر گروه انصارالله یمن به پالایشگاه نفت آرامکو عربستان و جوسازی‌های آمریکا اشاره کرد و گفت: مجموعه آرامکو توسط مجاهدین یمنی مورد حمله قرار گرفته که بخش عظیمی از توانمندی سعودی‌ها برای صادرات نفت از بین رفته است و آن‌ها تلاش می‌کنند بگویند این حمله از سوی یمنی‌ها نبوده است؛ می‌خواهند بگویند این حمله از سوی ایران بوده، بعد می‌گویند این از عراق شلیک شده، بعد می‌گویند این موشک و یا پهپاد بوده است!

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیرو‌های مسلح اظهار کرد: آمریکا در چند سال اخیر سلاح و سیستم‌های پدافندی، راداری، شنود و دستگاه عظیم جاسوسی در عربستان فعال کرد که در منطقه اشراف اطلاعاتی داشته باشد، اما آن‌ها نتوانستند موشک‌های یمنی را شناسایی کنند.

*آمریکا و عربستان در مسئله آرامکو دچار سردرگمی شده‌اند

دهقان تصریح کرد: عربستان و آمریکا نمی‌خواهد القا کنند که یک ملت ضعیف و پابرهنه مانند یمن و انصارالله به آن‌ها چنین صدمه‌ای زده است و این مسئله را می‌خواهند بیندازند گردن یک قدرت منطقه‌ای مانند ایران اسلامی تا برای آن‌ها توجیه داشته باشد و آبروی آن‌ها نرود.

وی با بیان اینکه آمریکا و عربستان در حمله موشکی انصارالله به آرامکو دچار سرگشتگی و سردرگمی شده‌اند، عنوان کرد: در قضیه حمله به آرامکو آن‌ها متوجه شدند که بازی کردن با دم شیر خطر جدی دارد و اگر زمانی بر علیه ایران اسلامی اقدامی کنند، می‌دانند که فردایی برای آن‌ها در منطقه نخواهد بود.

*از یمنی‌ها حمایت می‌کنیم

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیرو‌های مسلح با بیان اینکه ما از گذشته با صراحت اعلام کردیم از یمنی‌ها حمایت می‌کنیم و این مسئله را پوشیده نگه نداشتیم، خاطرنشان کرد: رهبری با قدرت اعلام کردند که از مردم مظلوم یمن حمایت می‌کنیم، مذاکره هم نخواهیم کرد و از جنگ استقبال نمی‌کنیم، اما اگر علیه ما جنگی صورت گیرد آنوقت دامنه حملات گسترده و غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود.

دهقان بیان کرد: آمریکا اگر دنبال مذاکره است ابتدا باید تحریم‌ها را بردارد، به تعهدات خود در برجام برگردد و نیرو‌های خود را از منطقه خارج کند تا ما در قالب گروه ۱+۵ با آن‌ها مذاکره کنیم.

*امنیت خلیج فارس بر عهده ایران است

وی با بیان اینکه عربستان میلیارد‌ها دلار از آمریکا سلاح می‌خرد که امنیت آن‌ها برقرار باشد، اما می‌بینیم که سلاح‌های گران قیمت آمریکا برای عربستان هیچ امنیتی به ارمغان نیاورده است، افزود: آمریکا در تشکیل نیروی متحد برای امنیت خلیج فارس با شکست مواجهه شده است؛ امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز بر عهده ایران اسلامی است و اگر ناامنی می‌بینید بخاطر حضور و مداخلات آمریکا است؛ اگر آمریکا در خلیج فارس نباشد امنیت آن برقرار خواهد بود.

*بازی دیپلماتیک ترامپ کمپین انتخاباتی است

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیرو‌های مسلح با بیان اینکه کشور‌های متجاوز عربی منطقه باید سر عقل آمده باشند که آمریکا قابل اعتماد نیست؛ آن‌ها باید بدانند که نباید جنگ افروزی کنند، گفت: بازی دیپلماتیک ترامپ در منطقه یک کمپین انتخاباتی برای خود است تا از باتلاق شکست‌های خود خارج شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سردار حسین دهقان عربستان سعودی آمریکا یمن حمله پهپادی پالایشگاه بقیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۸۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق

بین الملل تابناک: واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران، مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور، حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه، رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق و تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران

وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریم‌ خود از سوی ایران، ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نما درباره نقش ایران در منطقه غرب آسیا را تکرار کرد.

گرنت شپس جمعه شب با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیر سابق)، ادعا کرد: ایران مسئول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی گروه‌های نیابتی (شامل) حماس، حزب الله، حوثی‌ها، شبه نظامیان مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است.

وی در تداوم جوسازی‌های رسانه‌ای، مدعی شد: اگر ایران فکر می‌کند که تحریم‌های اخیر کسی را مرعوب می‌کند، کاملا در اشتباه است.

دولت انگلیس دو هفته پیش در تداوم حمایت تمام‌قد از رژیم صهیونیستی، وزیر دفاع و شماری از مستشاران نظامی ایران را تحریم کرد. وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در چارچوب اجرای قانون «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت» تعدادی از نهادها و اشخاص انگلیس از جمله وزیر دفاع این کشور را تحریم کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه کشورمان آمده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن اقدام رژیم انگلیس در حمایت و تسهیل اقدامات مخرب اشخاص و نهادهای مذکور شامل حمایت و تسهیل ارتکاب اعمال تروریستیِ رژیم صهیونیستی که نقض تعهدات بین المللی رژیم انگلیس در مقابله با تروریسم به شمار می‌رود، اعلام می‌کند که اقدام رژیم انگلیس، نقض آشکار اصول اساسی حقوق بین الملل مندرج در منشور ملل متحد است.

این بیانیه می‌افزاید: تمامی نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را که شامل ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود به قلمرو جمهوری اسلامی ایران، مسدود شدن حساب‌های بانکی در نظام مالی و بانکی و توقیف اموال و دارایی در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران خواهند بود، جهت اجرای این تحریم‌ها معمول خواهند داشت.

وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: این اقدام تحریمی، نافی پیگیری کیفری افراد به سبب دست داشتن در اقدامات مجرمانه در محاکم قانونی دارای صلاحیت نخواهد بود. جمهوری اسلامی ایران ضمن اعمال این تحریم‌ها، رژیم انگلیس را در قبال حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر، مسئول و پاسخگو می‌داند.

مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور

 روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نوشت که امارات از حمله آمریکا به اهدافی در یمن و عراق از طریق پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی جلوگیری کرد.

پایگاه خبری «خلیج آنلاین» با اعلام این خبر اضافه کرد: روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از یک مقام اماراتی نوشت که کشورش محدودیت هایی را برای عملیات جنگنده های آمریکا علیه اهدافی در عراق و یمن اعمال کرد.

این مقام اماراتی که به نام وی اشاره ای نشده است، خاطرنشان کرد که این تصمیم ناشی از ایده دفاع از خود اتخاذ شده است.

این مقام اماراتی اظهار داشت که از حملات جنگنده های آمریکایی مستقر در پایگاه الظفره به عراق و یمن جلوگیری شد زیرا پس از حمله شبه‌نظامیان در این کشورها در آغاز سال ۲۰۲۲، آمریکا برای اتخاذ اقدامات برای دفاع از امارات به کُندی عمل کرد.

در همین حال، مقامات آمریکایی گفتند که این موضع امارات، فرماندهان آمریکایی را بر آن داشت تا هواپیماهای بیشتری را به پایگاه هوایی «العدید» در قطر ارسال کنند.

وال استریت ژورنال نوشت که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، انتقال جنگنده‌های جت، پهپادهای مسلح و سایر هواپیماها را به قطر آغاز کرد و در مورد تمرکز نیروها برای دور زدن محدودیت‌های اعمال شده برای حملات هوایی از پایگاه هوایی در امارات که واشنگتن از مدت‌ها پیش از آن استفاده می‌کرد، تجدید نظر کرده است.

این روزنامه آمریکایی تصریح کرد که این اقدام، نشاندهنده تنش بین واشنگتن و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس است که نیروهای آمریکایی در آنها پایگاه نظامی دارند.

به نوشته وال استریت ژورنال، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بیم آن دارند که جنگی که ۸ ماه است در غزه ادامه دارد، گسترده و به یک درگیری منطقه ای کشیده شوند.

این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات ابوظبی اضافه کرد که امارات متحده عربی به طور فزاینده ای نسبت به احتمال اینکه این کشور از سوی نیروهای مقاومت در منطقه به عنوان کمک کننده آمریکا در انجام عملیات نظامی محسوب شود و هدف نیروهای مقاومت در منطقه قرار گیرد، نگران است.

وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع آگاه اشاره کرد که آمریکا در روزهای اخیر با قطری ها برای آوردن جنگنده ها، هواپیماهای شناسایی و پهپادهای مسلح اضافی به پایگاه العدید هماهنگ شده است.

مقامات آمریکایی اظهار داشتند که واشنگتن افزون بر انتقال عملیات به قطر، در حال بررسی حملاتی از سوی جیبوتی در شرق آفریقا است.

بر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی، پایگاه هوایی العدید در قطر افزون بر اینکه مرکز فرماندهی منطقه‌ای نیروی هوایی ایالات متحده است یکی از بزرگترین مراکز جنگنده های نیروی هوایی آمریکایی نیز به حساب می‌آید.

پایگاه العدید به عنوان بزرگترین پایگاه های آمریکایی در منطقه به حساب می آید و حدود ۱۰ هزار نظامی آمریکایی را در خود جای داده است.

قطر یکی از متحدان اصلی آمریکا در خارج از ناتو محسوب می شود و به حل و فصل بسیاری از پرونده های پیچیده واشنگتن از جمله پرونده افغانستان کمک کرده است.

دوحه در حال حاضر نیز نقش برجسته ای در تلاش های میانجی گری بین حماس و رژیم اسرائیل ایفا می‌کند.

حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه

منابع خبری جمعه شب از حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه خبر دادند.

صدای چند انفجار از داخل پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر واقع در استان دیرالزور شنیده شده است.

از سوی دیگر خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش داد که هفت موشک به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر اصابت کرده است.

هنوز گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

مقاومت اسلامی عراق در حمایت از مقاومت فلسطین و محکوم کردن حمایت همه جانبه آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، بارها پایگاه‌های ارتش آمریکا در عراق و سوریه و همچنین اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف حملات پهپادی و موشکی خود قرار داده است.

رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق

منابع آگاه اعلام کردند دولت جو بایدن و عربستان درحال بررسی‌های نهایی درباره توافقی درخصوص ضمانت‌های امنیتی آمریکا به عربستان و کمک به این کشور در زمینه هسته‌ای برای اهداف غیرنظامی هستند.

منابع آگاه اعلام کردند دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و عربستان درحال انجام بررسی‌های نهایی درباره توافقی درخصوص ضمانت‌های امنیتی آمریکا به عربستان و کمک به این کشور در زمینه هسته‌ای برای اهداف غیرنظامی هستند. این درحالی است که توافق عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و عربستان در چارچوب یک معامله بزرگ در منطقه هنوز دور از دسترس است.

طبق گزارش رأی الیوم، این منابع اعلام کردند مذاکره کنندگان آمریکایی و عربستانی در حال حاضر اولویت را به معاهده امنیتی دوجانبه‌ای می‌دهند که ممکن است بخشی از معامله بزرگتری باشد که به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ارائه می‌شود و وی باید تصمیم بگیرد که آیا امتیازهایی را برای تضمین عادی سازی تاریخی روابط با ریاض خواهد داد یا خیر.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پنجشنبه اعلام کرد: ما به توافقی درباره بخش آمریکایی-عربستانی معامله بسیار نزدیک هستیم. می‌توانیم در یک زمان بسیار کوتاه جزئیات را حل کنیم.

به گفته دیپلمات‌های خارجی در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و منابعی در واشنگتن احتمالا این بخش از طرح مربوط به ضمانت‌های رسمی آمریکا برای دفاع از عربستان و دستیابی عربستان به سلاح‌های آمریکایی پیشرفته‌تر باشد.

منابع آگاه پیش بینی کردند توافق امنیتی ریاض و واشنگتن شامل تبادل تکنولوژی‌های مدرن با ریاض از جمله تکنولوژی مربوط به هوش مصنوعی باشد.

یک مسئول آمریکایی اعلام کرد: پیش بینی می‌شود بندهای توافق ظرف چند هفته تکمیل شود.

این درحالی است که عربستان بر لزوم توقف جنگ غزه قبل از هرگونه صحبت درباره عادی سازی روابط با تل آویو تأکید دارد.

میلر گفت: عربستان توضیح داد تا زمانی که جنگ غزه ادامه دارد توافق عادی سازی روابطی وجود نخواهد داشت.

اخیرا آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا سفری به منطقه داشت و مذاکرات جداگانه‌ای با بنیامین نتانیاهو و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برگزار کرد.

از سوی دیگر روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، توماس فریدمن، تحلیلگر روزنامه نیویورک تایمز شروط عربستان را به عنوان بخشی از مذاکرات بین واشنگتن و ریاض برای عادی سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی فاش کرد.

این شروط عبارتند از ایجاد یک روند سه تا پنج ساله برای تشکیل کشور فلسطین، توقف شهرک سازی در کرانه باختری و عقب نشینی ارتش  رژیم صهیونیستی از غزه.

تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ 

رئیس سازمان رسانه و ارتباطات عراق و معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، سازوکارهای تشکیل کمیته‌های مشترک برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی را بررسی کردند.  

به گزارش رسانه های عراق، «علی المؤید» رئیس سازمان رسانه و ارتباطات این کشور امروز (شنبه) با «فرشاد مهدی پور» معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و هیاتی به نمایندگی از نهادهای مهم رسانه ای این کشور دیدار و درباره همکاری های مشترک تبادل نظر کرد.

در این نشست که در بغداد برگزار شد، تقویت همکاری ها در حوزه رسانه، تولید محتوای رسانه ای که به انتقال تصویر حقیقی دو کشور کمک می کند و توسعه و سازماندهی کار شبکه های اجتماعی دیجیتال پیشرفته از طریق تولید مطالبی که همگام با پیشرفت‌های دنیای ارتباطات باشد و با فرهنگ و مطالب مورد علاقه مردم دو کشور سازگار باشد، بررسی شد.

همچنین در این نشست، پوشش رسانه ای سفر زیارت اربعین نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هیات ایرانی از سازماندهی عراق در برگزاری مراسم اربعین طی سال های گذشته و موفقیت بزرگ و برجسته این کشور در پوشش رسانه ای سفر اربعین سال گذشته تقدیر کرد و پیشنهاد داد که از تجربه ایرانیان در حوزه سازمان رسانه ای عتبات عالیات استفاده شود.

در بخش دیگری از این نشست، راهکارهای همکاری مشترک دو کشور برای مبارزه با اخبار جعلی و راه‌های مبارزه با این اخبار از طریق تشکیل کمیته‌های مشترک که به کاهش شایعات گمراه‌کننده و محتوای جعلی که به روابط بین دو کشور آسیب می‌زند، مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این نشست، هیات ایرانی امکان برگزاری دوره‌های آموزشی در جمهوری اسلامی ایران از سوی دانشگاه‌های متخصص در حوزه رسانه و ارتباطات و همچنین دانشکده های آموزشی مامور به این حوزه را پیشنهاد کردند.

 

دیگر خبرها

  • آرامکو به دنبال استخدام آقای خاص
  • مذاکره با بازیگران «عشق» ادامه دارد / نگارش فیلمنامه بر اساس واقعیت‌های اجتماعی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • واکنش پلیس به حمله سارقان به مهاجم سابق استقلال تهران
  • حمله سارقان به مهاجم سابق استقلال / واکنش پلیس به اظهارات امین منوچهری
  • جزئیات حمله به بازیکن سابق استقلال (+عکس)
  • این شهروند باید به پلیس اعتماد کند | واکنش پلیس به حمله سارقان به مهاجم سابق استقلال تهران
  • واکنش سردار شریف به برخورد حاکمان آمریکا با دانشجویان معترض
  • سردار رادان: رضاخان هم نتواست حجاب را از مردم بگیرد / از دانشگاه‌های آمریکا و انگلستان و فرانسه چه خبر؟!
  • بازی آمریکا با کارت «صلح ابراهیم»