Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره بازرسی آمریکا برای بازسازی افغانستان موسوم به «سیگار» فاش کرد که حتی اگر توافقی بین آمریکا و طالبان انجام شود، هیچ نهادی برای تنظیم امور مربوط به سرنوشت اعضای این گروه برای ادغام و بازگشت به زندگی عادی وجود ندارد. ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جان سپکو» رئیس اداره بازرسی آمریکا برای بازسازی افغانستان با اشاره به عدم برنامه دولت این کشور درباره صلح با طالبان هشدار داد: اگر برنامه جامعی برای ادغام مجدد ده‌ها هزار فرد مسلح مربوط به گروه طالبان اتخاذ نشود، دورنمای صلح در افغانستان امیدوارکننده نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیگار در گزارش تازه خود گفته است که گروه طالبان در حال حاضر حدود 60 هزار نیروی ثابت دارد و حدود 90 هزار نیروی دیگر بطور فصلی به صفوف این گروه می‌پیوندند.

به گزارش صدای آمریکا، سیگار تصریح کرد که حتی در صورت رسیدن به توافقی با گروه طالبان، اگر ادغام مجدد این نیروها به زندگی عادی به درستی مدیریت نشود، ناامنی در افغانستان ادامه می‌یابد.

در گزارش اداره بازرسی آمریکا برای بازسازی افغانستان آمده است: «حتی امروز، دولت آمریکا هیچ نهاد رهبری‌کننده و یا دفتری برای تنظیم امور مربوط به ادغام مجدد جنگجویان سابق ندارد. این مسله در افغانستان، منجر به عدم شفاف سازی در مورد دورنمای ادغام مجدد و رابطه آن با صلح شده است».

اداره «سیگار»: آمریکا آموزش خلبان‌های افغانستان پس از سال 2020 را متوقف می‌کند«سیگار»: توافق صلح با طالبان منجر به پایان جنگ در افغانستان نمی‌شود«سیگار»: دولت افغانستان بدون کمک‌های مالی خارجی دوام نمی‌آورد

گزارش سیگار در حالی منتشر می‌شود که مذاکرات آمریکا و طالبان متوقف شده است و مقامات آمریکایی نیز به ادامه عملیات نظامی علیه این گروه تاکید کرده‌اند.

دولت افغانستان نیز گفته که حداقل تا برگزاری انتخابات و تشکیل حکومت جدید، تلاش‌ها برای گفت‌وگو با طالبان را متوقف کرده است.

بر اساس گزارش سیگار، عدم شفافیت لازم درباره ادغام مجدد نیروهای طالبان، یکی از عوامل شکست تلاش‌ها برای صلح بوده است.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" طالبان اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۱۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک

منابع محلی در قندهار اعلام کردند که طالبان منطقه «مازل گلی» راه مختص بیماران در این گذرگاه را از سه روز به این‌سو بسته کرده‌اند.

طالبان ادعا می‌کنند که به دلیل برخورد نامناسب مرزبانان پاکستانی این گذرگاه را مسدود کرده‌اند.

شماری از بیمارداران می‌گویند که پس از مسدود شدند این راه با چالش‌های زیادی روبه‌رو شده‌اند.

راه «مازل گلی» در جنوب دروازه عمومی گذرگاه چمن-اسپین‌بولدک موقعیت دارد که از گذشته به این‌سو مردم دو طرف از طریق آن به دو‌ کشور رفت‌وآمد می‌کردند و تنها به بیمارانی اجازه عبور داده می‌شد که ضمانت خط داشتند.

گذرگاه اسپین بولدک از چهار ماه به این‌سو از سوی معترضان ساحه چمن به ممنوعیت تردد بدون پاسپورت و ویزا مسدود شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند را از سر گرفته‌اند
  • گروه طالبان در پنجشیر به جان مردم و موبایل‌‌های هوشمند افتادند!
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌ های هوشمند را از سر گرفته‌اند
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • توافق ۲۴ میلیون دلاری هیئت تجاری افغانستان در ازبکستان
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی