Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-04@00:13:30 GMT

عاقبت "ابن حر" پس از کشته شدن مختار

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۱۶۵۷

عاقبت 'ابن حر' پس از کشته شدن مختار

عبیدالله ابن‌حر جعفی از اشراف شجاعان و شعرای معروف کوفه بود او پس از قتل عثمان کوفه را به قصد شام ترک کرد و در کنار معاویه جای گرفت.

به گزارش تسنیم، عبیدالله ابن حر جعفی از اشراف شجاعان و شعرای معروف کوفه بود او پس از قتل عثمان کوفه را به قصد شام ترک کرد و در کنار معاویه جای گرفت و با سپاه او در صفین شرکت جست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابن حر در منزل بنی مقاتل با کاروان امام حسین (ع) روبرو شد امام از او یاری خواست ولی پیشنهاد امام را رد کرد.

ابن حر پس از مرگ یزید و فرار ابن زیاداز شهر کوفه با مختار همصدا شد و به همراه گروهی به مدائن رفت و لی سپس در کنار مصعب ابن زبیر با مختار جنگید پس از مدتی مصعب به او مظنون شد و او را حبس کرد و مدتی بعد با شفاعت گروهی از قبیله مزحج-وی را آزاد ساختند –ابن حر پس از آزادی به عبدالملک مروان پیوست و چون به کوفه آمد شهر را در دست کارگزاران ابن زیاد دید او مورد تعقیب خصم قرار گرفت و با بدنی مجروح بر کشتی سوار شد تا از فرات عبور کند.

وی برای فرار از اسارت خود را در آب انداخت و کشته شد. مورخان مرگ اورا در سال 68 قمر ی نوشته اند.مصعب ابن زبیر بدن نجس ابن حر را بر دروازه کوفه بدار آویخت.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ابن حر مختار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش مرگبار بزرگراه در چین با ۳۶ کشته

آفتاب‌‌نیوز :

رسانه‌های دولتی چین روز پنجشنبه گزارش دادند که حادثه مرگبار روز گذشته در میژو در حالی رخ داد که هر ساله میلیون‌ها نفر در این کشور برای تعطیلات اول ماه مه (روز کارگر) سفر می‌کنند.

این ریزش که به دلیل باران شدید آغاز شد، حوالی ساعت ۲:۱۰ بامداد روز چهارشنبه در بزرگراه میژو-دابو رخ داد و باعث شد که ۱۷.۹ متر از بزرگراه فرو بریزد و ۲۳ خودرو غرق شود.

این حادثه تاکنون جان ۳۶ نفر را گرفت و ۳۰ تن دیگر را زخمی کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • عاقبت آزادی بیان در آمریکا + فیلم
  • بازداشت لیدر هتاک سپاهان؛ عاقبت حرف زشت به زنان پرسپولیسی | تصویر
  • یامگا با چشم‌بند در تمرین گروهی استقلال
  • تصادف در جاده جنت آباد قم با یک کشته و ۸ مصدوم 
  • جای خالی مهدی‌پور احساس نشد!
  • اصواگرایان به دنبال تسویه حساب درون گروهی در مجلس دوازدهم؟/ پیش‌بینی متفاوت رشیدی کوچی از پارلمان آینده
  • ریزش مرگبار بزرگراه در چین با ۳۶ کشته
  • مدل دانشگاه آزاد برای رسیدن به توانایی گروهی، شبکه سرای نوآوری است
  • هیچ حادثه منجر به فوت در سطح استان گزارش نشده است
  • منزل منتسب به امیرالمومنین(ع) در شهر کوفه