Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه بجنورد به مشکلات دفن زباله‌های بجنورد اشاره کرد و با تصریح اینکه چطور ما هشت سال جنگ را مدیریت کردیم ولی امروز نمی‌توانیم شهر را مدیریت کنیم و مکانی مناسب برای دفن زباله‌ها یافت نمی‌شود؛ از مسئولان خواست با خرد جمعی این مشکل را تدبیر کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد امروز (۲۹شهریور) در خطبه‌های نماز جمعه مرکز خراسان شمالی به مشکلات و معضلات دفن زباله‌های شهری بجنورد اشاره کرد و با تصریح اینکه چطور ما هشت سال جنگ را مدیریت کردیم ولی امروز نمی‌توانیم شهر را مدیریت کنیم و مکانی مناسب برای دفن زباله‌ها یافت نمی‌شود؛ از مسئولان خواست با خرد جمعی این مشکل را تدبیر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: باید تدبیری اندیشیده شود که انتقال و دفن زباله‌ها نه در کنار منازل مسکونی و نه در زمین‌های کشاورزی صورت بگیرد و مکان مناسبی برای این موضوع درنظر گرفته شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یکی از ویژگی‌های آن دوران را ذکر، دعا، ایثار، برادری و ازخودگذشتگی در کنار مقابله با دشمن قسم خورده بیان کرد و گفت: دفاع مقدس، امانت شهداست؛ امانتی که سند انقلاب و سند حقانیت انقلاب را به عالم اعلام کرد.

 

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن به آماده باش مسلمانان در مقابل دشمنان تاکید کرده و گفته باید در مقابله با دشمن به سه ابزار نیروی کارآمد، ابزار و ادوات و مدیریت سالم و دقیق مجهز بود، ادامه داد: ملت ایران با همین ویژگی‌ها در مقابل تهاجم دشمن مردانه ایستاد و به پیروزی رسید.

 

امام جمعه بجنورد به سالروز شهادت امام سجاد علیه السلام مصادف با بیست‌و‌پنجم محرم اشاره کرد و با بیان اینکه امام سجاد ۳۵ سال بعد از شهادت پدر بزرگوارشان زندگی کردند، افزود: زندگی این امام همام پیچیدگی‌های خاصی داشت چرا که دشمن به خیال پیروزی در کربلا هر صدای آزادی‌خواهی را در نطفه خفه می‌کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی، به واقعه حره پس از عاشورا اشاره کرد و گفت: یزید مردم مدینه را که علیه جنایت‌های او شورش کرده بودند آنقدر کُشت که به گفته تاریخ در کنار قبر پیامبر وقتی اسب‌ها می‌تاختند تا ساق پا در خون بودند و امام سجاد علیه السلام در این وضعیت مرزبان اعتقادات مردم و پیام عاشورا بود.

 

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه سیدالساجدین معارف دین را عمق بخشید و دعای مکارم اخلاق ایشان دنیایی از تعالی اخلاق را به نمایش می‌گذارد، اظهارداشت: امام سجاد و حضرت زینب دو پیام رسان پرقدرت عاشورا بودند که اگر امروز گفتمان عاشورا زنده‌ست به خاطر روشنگری‌های این دو شخصیت است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه هفته آینده سالروز تخریب حرمین عسکرین به دست داعشی‌هاست، افزود: داعشی‌ها در این حمله گنبد و حرم امامان شریفین را ویران کردند ولی به کوری چشم آنها، بارگاه آنان محکم‌تر و وسیع‌تر از گذشته و به همت ملت اسلام و شیعیان ساخته شد.

 

حجت‌الاسلام یعقوبی، به سخنان رهبری در خصوص مذاکره با آمریکا هم گریزی زد و با استناد به سخنان ایشان مبنی بر اینکه هیچ کس و در هیچ سطحی نباید در مذاکره با آمریکا شرکت کند، ادامه داد: نباید خود را طوری به عهدنامه‌ای وصل کنیم که طرف مقابل زیر تعهدات آن عهدنامه زده است.

 

وی تصریح کرد: ما ملتی هستیم که قیام کردیم، انقلاب داشتیم و دوران دفاع مقدس را لمس کردیم و در این چهل سال بدون نیاز به هیچ ابرقدرتی، روی پای خود ایستادیم و امروز هم در چله دوم انقلاب بهتر از گذشته و بدون نیاز به دیگران روی پا خواهیم ایستاد.

 

امام جمعه بجنورد، به حرکت جهانی یمنی‌ها و مختل کردن صدور نفت عربستان که به ۵۰درصد کاهش رسیده، اشاره کرد و گفت: این حرکت یمنی‌ها معادلات جهانی را به هم زد و به همه نشان داد ملتی که خودکفا شود، می‌تواند در مقابل همه ابرقدرت‌ها بایستد.

 

وی، حرکت انقلابی و جهادی قوه قضائیه در برخورد با مفسدان و دانه‌درشت‌ها را هم ستود و اظهارامیدواری کرد این روحیه جهاد و تلاش در قوه‌های مقننه و مجریه هم تقویت شود و هر سه قدرت در کنار هم به مردم خدمت کنند.

 

 حجت‌الاسلام یعقوبی همچنین به حاشیه نشست سه‌گانه ایران، ترکیه و روسیه و قرائت آیه قرآن از سوی "پوتین" رییس جمهور غیرمسلمان روسیه برای مسلمانان بی‌غیرت عربستان که قرآن چاپ می‌کنند ولی به آن عمل نمی‌کنند اشاره کرد و گفت: پوتین آنان را به وحدت کشورهای مسلمان دعوت و توصیه کرده به جای خشونت، مهربان باشند.

 

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد طراز اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل فعالیت های مسجدی ماه محرم اربعین حسینی هفته دفاع مقدس کانون های مساجد عزاداری محرم محرم سپاه پاسداران نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۳۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) در بجنورد برگزار شد

همزمان با ۲۵ شوال و سالروز شهادت صاحب مکتب جعفری، مردم مرکز استان خراسان شمالی عزادار ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت شدند.

عزاداری سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) در بجنورد برگزار شد

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079735 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • کشف دومین منزل دپوی زباله در بجنورد + فیلم
  • تخلیه دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری بجنورد
  • دومین منزل انباشت زباله در بجنورد کشف شد
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • عزاداری سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) در بجنورد برگزار شد
  • فیلم| آب‌گرفتگی معابر بجنورد در پی بارش باران
  • موکب عزاداری شب شهادت امام جعفر صادق(ع) در بجنورد
  • امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است/ امروز دنیا دارد حقانیت جمهوری اسلامی را باور می‌کند
  • وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است