Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:58:01 GMT

مراسم سالگرد کشتار صبرا و شتیلا در بیروت برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۳۹۶۳

مراسم سالگرد کشتار صبرا و شتیلا در بیروت برگزار شد

مجتمع فرهنگی "رسالات" در ضاحیه  واقع در جنوب بیروت، امروز میزبان مراسم سی و هفتمین سالگرد کشتار بیش از سه هزار پناهجوی فلسطینی در اردوگاه صبرا و شتیلا در بیروت بود.

این مراسم از طرف شهرداری منطقه "غبیری" بیروت و جمعیت "جنایت صبرا و شتیلا را فراموش نکنیم" با حضور گسترده مردمی برگزار شد.

در سال 1982 صهیونیست ها و مزدوران لبنانی آنان با حمله به دو اردوگاه صبرا و شتیلا در ضاحیه جنوبی بیروت، جنایت هولناکی را رقم زدند که در آن بیش از سه هزار نفر از جمله تعداد زیادی کودک بی گناه جان باختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"معن خلیل" شهردار منطقه غبیری، "حسان ششنیه" کاردار سفارت فلسطین در بیروت و شیخ "عطاالله حمود" معاون مسئول پرونده فلسطین در حزب الله لبنان از جمله شرکت کنندگان در این مراسم بودند.

شیخ حمود با اعلام وفاداری به شهدا و قضیه فلسطین گفت: تاکید می کنیم خط مقاومت آماده نابودی معامله قرن و طرح های مشابه آن است و مقاومت همچنان تنها گزینه برای آزادی سرزمین فلسطین و مقدسات آن خواهد بود.

وی تمام فلسطینی ها را به حفظ وحدت و کنار گذاشتن اختلافات فراخواند و اظهار داشت: بار دیگر تکرار می کنیم صهیونیست ها و مزدوران داخلی آنان که جنایت صبرا و شتیلا را مرتکب شدند، گمان نکنند هیچ مزدوری از آنچه مرتکب شده است، نجات خواهد یافت.

ششنیه کاردار سفارت فلسطین در بیروت نیز در سخنرانی خود در این مراسم اظهار داشت: بار دیگر وفاداری خود را به انسان های بی گناهی که با سلاح ظلم و تروریسم کشته شدند، اعلام می کنیم.

وی افزود: در سالگرد این رخداد دردناک تاکید می کنیم، فلسطینی ها به حقوق ملی خود پایبند هستند و همچنان بر حق بازگشت به سرزمین فلسطین و حق تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مقدس فلسطین به پایتختی قدس تاکید دارند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لبنان رژیم صهیونیستی فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۳۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد

ایسنا/یزد مراسم یادواره شهید گمنام به مناسبت چهارمین سالگرد تدفین این شهید در دانشگاه علم و هنر وابسته به سازمان جهاددانشگاهی یزد برگزار می‌شود.

این آیین به مناسبت چهارمین خاک سپاری سالگرد شهید گمنام در محوطه دانشگاه علم و هنر یزد بعد از نماز مغرب و عشاء سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه در جوار یادمان این شهید گمنام برگزار می‌شود.

سخنران این مراسم آیت الله «سید کاظم مدرسی» امام جمعه بخش مرکزی شهر یزد و «هادی قاسمی» رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور هستند.

مداحی «مجتبی رمضانی» و اجرای گروه سرود فجر جاوید از دیگر برنامه‌های مراسم است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • (تصاویر) مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی