Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه وزارت بهداشت، مدیران یک شرکت دارویی به دلیل اخلال در نظام اقتصادی و دارویی در بازداشت به سر می برند و نخستین جلسه دادگاه آنها روز سه شنبه در شعبه سوم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام در حالی برگزار شد که بازداشت افراد مورد نظر مربوط به کشف یک انبار دارویی است که بنا بر کیفرخواست ارائه شده در دادگاه، داروهای فاسد و تاریخ مصرف گذشته در آن کشف و ضبط شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اتهامات مدیران شرکت دارویی رسا، اخلال عمده در زنجیره دارویی کشور به ارزش یک هزار و ۸۵۰ میلیارد و ۱۴۸ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۵۹۹ ریال با علم به تاثیر در ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی عنوان شده است و در اتهامات ایشان تحصیل مال نامشروع به ارزش یک هزار و ۸۵۰ میلیارد و ۱۴۸ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۵۹۹ ریال و سوء استفاده از جواز و امتیاز تفویض شده، فعالیت غیرمجاز در شبکه دارویی استان البرز بدون مجوز وزارت بهداشت و نگهداری غیر مجاز دارو بدون تشریفات قانونی در حکم قاچاق بوده است.

از آن‌جا که در جلسه نخست دادگاه با وجود اینکه پرونده مورد اشاره دارویی بود، اما مسئولانی از سازمان غذا و دارو به عنوان متولی نظام دارویی کشور به این دادگاه دعوت نشدند و همزمان افرادی در حاشیه برگزاری این دادگاه از عدم حضور نمایندگان سازمان غذا و دارو انتقاد نیز کرده بودند، این تناقض مورد تذکر سازمان غذا و دارو قرار گرفته و مدیرکل دفتر امور حقوقی، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان غذا و دارو در نامه‌ای ضمن یادآوری این موضوع، ۲ کارشناس حقوقی سازمان غذا و دارو را برای حضور در جلسات به شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی معرفی کرد.

متن نامه شهریار اسلامی تبار به شرح زیر است:

«رئیس محترم شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرئم اخلال‌گران و مفسدان اقتصاد

نظر به اینکه پرونده مربوط به اتهامات شرکت‌های دارویی رسا و رسافارمد در آن شعبه مطرح رسیدگی است به استحضار می‌رساند با توجه به پیگیری‌های قضایی به عمل آمده توسط این سازمان به عنوان متولی امر کالاهای سلامت محور در مرحله بازپرسی طی نامه شماره ۶۶۱/۶۴۴۲۹/د مورخ ۱۳۹۷/۰۷/۲۱ و با عنایت به عدم ابلاغ حضور این سازمان در جلسه اول رسیدگی به اتهامات مطروحه، بدین وسیله جناب آقایان محمود افراسیابی و محمد عباسی آبادی نمایندگان حقوقی این سازمان جهت پیگیری موضوع شرکت در جلسات رسیدگی و ارائه اظهارات لازم در جهت دفاع از حقوق عامه در امر سلامت حضورتان معرفی می‌گردد.»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۵۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ ­ رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: دو سازمان بیمه گر بیش از ۲۶ همت بدهی به داروخانه‌ها دارند و مدت بدهی‌های این بیمه‌ها به بیش از ۱۰ ماه رسیده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   احمدی ادامه داد: آخرین پرداخت‌های سازمان‌های بیمه گر مربوط اواسط سال قبل است. این در حالی است که سازمان غذا و دارو یک ماه قبل از کاهش کمبود‌های دارویی صحبت کرد رئیس اداره پایش مصرف دارو غذا و دارو در این باره گفت: کاهش ۶۷ درصدی در کمبود‌های دارویی داریم و از ۱۴۶ قلم دارو که کمبود داشت به ۱۱۲ قلم دارو رسیده ایم. همچنین در این هفته­ سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در خصوص علل کمبود دارو در کشور گفت: بخش کمی از پوشش ما به تفاوت ارز دارو از بیمه‌ها پرداخت شده که در بروز کمبود‌های دارویی نقش مستقیم دارد موضوعی که به تامین منابع آن از بانک مرکزی هم در بروز آن تاثیر داشته است.

دیگر خبرها

  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو / کدام بازیگر زن تتلو را در ترکیه تحریک کرد؟
  • (تصاویر) دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از مجاهدین خلق
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • برگزاری دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو
  • در دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «تتلو» چه گذشت
  • دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» برگزار شد
  • دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «تتلو» برگزار شد
  • دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو برگزار شد/ تتلو: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم
  • برگزاری دومین جلسه رسیدگی به اتهامات تتلو