Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-05@19:56:44 GMT

پتانسیل‌های شهر آفتاب جدی گرفته شود

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۸۸۵۸

پتانسیل‌های شهر آفتاب جدی گرفته شود

چند روز پیش محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای شهر تهران در سخنانی شهر آفتاب را بهترین محل برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران خواند. او بازگشت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به این محل را اتفاقی درست خواند و از اختصاص بودجه‌ای قابل‌توجه برای راه‌اندازی و تکمیل بخش‌های نیمه تمام این مجموعه خبر داد. نادر قدیانی مدیرمسئول نشر قدیانی‌

منکر ویژگی‌های مثبت شهر آفتاب برای میزبانی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر آفتاب فضای باز زیادی دارد و تسهیلاتی هم  برای رفت و آمد به آن در نظر گرفته شده است. اما مسأله این جاست که تجربه حضور دو ساله ناشران در این مجموعه نمایشگاهی چندان خوشایند نبوده است. شاید یادتان باشد که چطور با چند بارش و وزش باد سالن‌هایی که در سازه‌های موقت برپا بودند، با آبگرفتگی و حتی خطر برق گرفتگی روبه‌رو شدند. اتفاقا در یکی از آن وقایع آقای صالحی، معاون وقت فرهنگی وزارت ارشاد هم حضور داشتند و شاهد جرقه سیم‌های برق در سالن کتاب‌های کودک و نوجوان بودند. اگر روند ساخت و سازهای شهر آفتاب به گونه‌ای پیش رفته باشد که فاز یک و دو آن به‌طور کامل تکمیل شده باشد، به عنوان یکی از اهالی نشر، موافق بازگشت نمایشگاه به آن هستم. در آن دو سالی که نمایشگاه به میزبانی شهرآفتاب برگزار شد هم مسئولان شهرداری مدعی تکمیل فاز یک بودند، اما هم سرویس‌های بهداشتی موقت بودند و هم غرفه داران با مشکل بسیاری برای پارکینگ مواجه بودند؛ حتی ایستگاه مترو شهر آفتاب هم با نواقص بسیاری روبه‌رو بود. اگر قرار باشد وضع به همان منوال ادامه پیدا کند شهر آفتاب به هیچ وجه محل مناسبی برای برگزاری مهم‌ترین رویداد فرهنگی کشورمان نیست. اطلاعی از اینکه در این مدت چه تحولاتی در آنجا رخ داده ندارم، اما امیدوارم زیرساخت‌ها و نقاط ضعف به‌طور کامل ساخته و برطرف شده باشند.
نکته دیگری که مسئولان شهرداری در تکمیل این مجموعه نمایشگاهی باید به آن توجه داشته باشند ضرورت اضافه کردن حداقل یک خط دیگر به مترو نمایشگاه است؛ در تمام مراکز نمایشگاهی جهان ایستگاه‌های مترو حداقل برخوردار از چند خط هستند. عوارضی تهران-قم هم یکی دیگر از مشکلاتی بود که به گمانم وزارت راه برخلاف قرارهای قبلی با جمع کردن آن موافقت نکرد و همچنان شاهد وقوع ترافیک سنگینی در آن محدوده بودیم. با توجه به این موارد به گمانم مصلای تهران همچنان بهترین گزینه برای برپایی نمایشگاه کتاب سال آینده است. البته به شرطی که اگر مسئولان در آیین نامه برگزاری نمایشگاه کتاب که بیست سالی می‌شود بی‌تغییر مانده است تجدیدنظر کنند. طی سال‌های برگزاری این رویداد فرهنگی ما شاهد گسترش بی‌رویه غرفه‌ها بودیم و این در حالی ست که ظرفیت واقعی نمایشگاه کتاب بسیار کمتر است. با حذف سازمان‌ها و نهادها و ناشرنماها می‌توان فضای بیشتری در اختیار ناشران قرار داد. از طرف دیگر می‌توان در راهروهای تنگ و باریک میان غرفه‌ها هم تجدید‌نظر کرد که در سال‌های گذشته منجر به آزار بازدید‌کنندگان می‌شدند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۸۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ناشران پخته‌خوار در نمایشگاه کتاب محدود می‌شود

رییس نمایشگاه کتاب تهران در نشست خبری این رویداد در پاسخ به پرسش تسنیم از محدود شدن حضور ناشران پخته‌خوار در این دوره نمایشگاه خبر داد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ یاسر احمدوند رییس نمایشگاه کتاب تهران در نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و در پاسخ به پرسش تسنیم درباره اقدام وزارت ارشاد برای ممانعت از حضور ناشران کتاب ساز و پخته خوار که به انتشار کتاب های ناشران دیگر می پردازند،  توضیح داد: ناشران پخته خوار  از گریزگاه‌ها و خلأهای قانونی برای انتشار کتاب استفاده می‌کنند و  کتاب‌هایشان با تخفیف بالا ارائه می‌شود. امسال تلاش شده اگر روشن شد که ناشری آثار ناشران دیگر را کپی کرده یا استفاده نادرست و غیرقانونی در این زمینه صورت گرفته در نمایشگاه حضور نداشته باشد، البته این مهم نیاز به کار جمعی و گروهی دارد.

پرسش دوم تسنیم به حضور ناشران دیجیتال، پلتفرم‌ها و ناشران صوتی اختصاص داشت. که رمضانی در پاسخ به این پرسش گفت:  ناشران دیجیتال در رواق دوم شرقی حضور دارند و چینش متناسب و فضای بیشتری خواهند داشت؛ سکوها می‌توانند در این مجموعه حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آماده سازی سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران (عکس)
  • نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • حضور ناشران پخته‌خوار در نمایشگاه کتاب محدود می‌شود
  • جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب تشریح شد
  • هزاره ققنوس با ۸۰۰ عنوان کتاب به مصلی می‌آید
  • اعلام فرصت ناشران بخش مجازی نمایشگاه کتاب برای آماده‌سازی پنل
  • در بخش مجازی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ چه خبر است؟
  • نمایشگاه کتاب کارناوال شادی است
  • نمایشگاه کتاب ظرفیت جذب گردشگران خارجی را دارد
  • خبر‌های «پشت صحنه»، جمعه ۱۴ اردیبهشت