Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:14:58 GMT

همدان در ثبت جهانی آثار تاریخی به حق خود نرسیده است

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۸۱۱۶

همدان در ثبت جهانی آثار تاریخی به حق خود نرسیده است

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی‌بابایی عصر جمعه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همدان به دلیل موقعیت جغرافیایی و ترانزیتی خود در دوره‌های تاریخی مختلف مورد توجه کشورهای راه ابریشم بوده است، گفت: گفت: میزبانی همدان از نشست‌های جهانی راه ابریشم بیانگر آن است که همدان هم‌چنان نقش غیرقابل انکار خود در این مسیر را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های گردشگری همدان امکان پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی را برای این استان مهیا کرده است، گفت: همدان به عنوان پایلوت فرهنگی در موضوعات مختلف در کشور و حتی دنیا شناخته می‌شود و باید از این ظرفیت‌ بهره برد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصویب قطار شهری برای همدان تغییر نام دانشگاه علوم پزشکی همدان به ابن‌سینا و تصویب اتصال راه‌آهن همدان به غرب کشور را از امتیازات همدان برشمرد و گفت: بیمارستان اکباتان همدان در مراحل نهایی تکمیل قرار دارد و با راه‌اندازی دانشگاه D۸ و تکمیل موزه منطقه‌ای همدان و موزه هنرهای معاصر زیرساخت‌های لازم توسعه گردشگری در بخش‌های مختلف مهیا می شود.

حاجی بابایی با بیان اینکه این تصور که همدان در چند سال آینده جزو اولین مقصدهای گردشگری در ایران باشد دور از ذهن نیست، گفت: همدان در چند سال اخیر با برگزاری رویدادهای مختلف بین‌المللی توانسته آوازه خود را در دنیا بیش از گذشته سر دهد.

وی به برگزاری اجلاس جهانی راه ابریشم اشاره کرد و با بیان اینکه با این میزبانی یکبار دیگر نگاه دنیا به همدان معطوف می شود از مسئولین استان همدان خواست با رایزنی و پیگیری جدی، زمینه ثبت جهانی آثار تاریخی همدان را در یونسکو فراهم کنند.

حاجی بابایی با بیان اینکه متاسفانه همدان به حق خود دست نیافته و باید از فرصت اجلاس جهانی راه ابریشم استفاده لازم را داشت، گفت: همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران با برای رسیدن به آنچه لیاقتش است تلاش کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همدان نگین گردشگری راه ابریشم است، گفت: نباید از این ظرفیت برجسته غافل شد.

کد خبر 4723861

منبع: مهر

کلیدواژه: اجلاس جاده ابریشم مجلس شورای اسلامی اربعین حسینی قزوین بوشهر شهرکرد هفته دفاع مقدس ماه محرم شیراز اربعین 98 خطبه های نماز جمعه عاشورا ایلام مراسم عزاداری سانحه تصادف گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۸۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران توسط خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر شد. مهلت ارسال آثار این جایزه تا ۳۱ شهریور است.

سی‌ودومین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های ارزشمند در دو حوزه مطالعات اسلامی و مطالعات ایرانی، در سه بخش تألیف، ترجمه و تصحیح که برای نخستین‌بار طی سال گذشته میلادی (۲٠۲۳) به زبان‌های گوناگون در کشورهای مختلف (غیر از ایران) چاپ شده است، در بهمن‌ماه ۱۴٠۳ برگزار می‌شود.

دبیرخانه جایزه جهانی کتاب سال از تمام ناشران، پدیدآورندگان و صاحب‌نظران دعوت می‌کند یک نسخه مکتوب از کتاب موردنظر خود را برای شرکت در این دوره از جایزه به نشانی دبیرخانه و نسخه الکترونیک کتاب را نیز به پایگاه الکترونیکی جشنواره به نشانی www.bookaward.ir ارسال کنند.

بر اساس این فراخوان موضوع آثار ارسالی در بخش مطالعات اسلامی شامل کلیات، معارف اسلامی، تاریخ اسلام، رجال، اخلاق، علوم قرآنی، حدیث، ترجمه متون اسلامی، قرآن‌پژوهی و تفسیر، فقه و حقوق اسلامی، علم کلام، فلسفه، تصوف و عرفان، تاریخ علم در اسلام، فرهنگ و تمدن اسلامی، اقتصاد اسلامی، هنر و معماری اسلامی، مطالعات اسلامی معاصر و … و در بخش مطالعات ایرانی شامل کلیات، زبان و زبان‌شناسی ایرانی، مردم‌شناسی، تاریخ علم در ایران، شعر و ادب فارسی، تاریخ ایران، هنر و معماری ایرانی، تاریخ و تمدن ایران باستان، ترجمه آثار اندیشمندان ایرانی و… است.

آثار ارسالی باید از ابتکار و خلاقیت در ارائه بینش اسلامی و تحقیقات و مطالعات ایرانی و بهره‌مندی از ارزش فرهنگی درخور توجه و منطبق با معیارهای تحقیقی و پژوهشی و استناد به منابع معتبر و علمی، برخوردار باشند.

تناسب حجم کتاب با محتوا، فصل‌بندی موضوعات، رعایت هماهنگی فصل‌ها و یک‌دستی مطالب، ذکر فهارس فنی، اهتمام به ویراستاری، آرایه مناسب کتاب و نداشتن اغلاط چاپی، رعایت معیارهای اساسی ترجمه در کتاب‌های ترجمه‌شده، رعایت آداب و قواعد تصحیح انتقادی متون به همراه توضیحات و حواشی لازم و ارائه نسخ بدل به حد کافی در کتاب‌های تصحیح‌شده از ویژگی‌های آثار ارسالی است.

کد خبر 6093284 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • روستای فهرج در مسیر جهانی شدن قرار گرفت
  • مرگ خاموش تخت جمشید و بیستون
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • انتقاد از سریال «حشاشین» به رسانه‌های عرب‌ زبان رسید
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • مصرف برق همدان در بخش‌های مختلف انضباط یابد
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود