Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@07:44:43 GMT

رشد ۳۵۴۶ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۲۵۲۹

رشد ۳۵۴۶ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس و اوراق بهادار که اولین روز کاری خود در هفته جاری را با روند صعودی و رشد ۲۰۴۹ واحدی آغاز کرده بود این روند را تا پایان روز حفظ کرد و به رشد ۳۵۴۶ واحدی رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس و اوراق بهادار صبح امروز (30 شهریور) در اولین روز کاری خود در هفته جاری رشد 2049 واحدی را برای خود ثبت کرد و با این رشد در ارتفاع 296 هزار و 216 واحدی قرار گرفت و در ادامه روز روند صعودی حرکت نمادهای شرکت کننده در بورس ادامه داشت تا جایی که آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس آمارهای معاملاتی روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۳۵۴۶ واحد رشد معادل ۱.۲۱ درصد به ۲۹۷ هزار و ۷۱۲ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۹۵۳ واحد افزایش معادل ۱.۲۱ درصد به ۸۰ هزار و ۱۶ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۵۱۹ واحد رشد معادل ۱.۸۰ درصد به ۵۸ هزار و ۷۶۶ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۰۱۷ واحد افزایش، معادل ۱.۸۰ درصد به ۵۷ هزار و ۴۱۲ واحد، شاخص آزاد شناور با ۴۸۲۸ واحد رشد، معادل ۱.۴۳ درصد به ۳۴۲ هزار و ۶۷۳ واحد، شاخص بازار اول با ۲۸۰۷ واحد افزایش معادل ۱.۳۱ درصد به ۲۱۷ هزار ۳۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۶۱۷۸ واحد رشد معادل ۱.۰۴ درصد، به ۶۰۲ هزار و ۴۴۷ واحد رسید.

 

بر اساس جدول نمادهای پربیینده امروز صبح نمادهای وتجارت - بانك تجارت، خساپا – سايپا، وبصادر - بانك صادرات ايران، خودرو - ايران‌ خودرو، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، وپارس - بانك‌پارسيان و دزهراوي - داروسازي‌زهراوي‌ در صدر این لیست قرار گرفته بودند که همگی روند صعودی را برای خود ثبت کردند و در پایان معاملات تنها نماد وپارس - بانك‌پارسيان روند نزولی را برای خود ثبت کرده بود.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیر گذار بر شاخص کل بورس نمادهای کگل با 415 واحد، فملی با 258 واحد، کچاد با 175 واحد، رمپنا با 105 واحد، حکشتی با 100 واحد و وپاسار با 99 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند و تنها نماد شپنا با 93 واحد تاثیر منفی در صبح امروز بر شاخص کل بورس داشت و در پایان معاملات ۷ نماد کگل با ۳۵۹ واحد، رمپنا با ۲۹۵ واحد، فملی با ۲۶۸ واحد، اخابر با ۱۷۰ واحد، کچاد با ۱۴۵ واحد، وپاسار با ۱۳۶ واحد و شتران با ۱۱۷ واحد رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

 

همچنین امروز (30 شهریور) قیمت سهام نمادهای غپینو، بالبر، غدشت، ستران، غنوش، حپترو و ددام بیشترین افزایش قیمت و نمادهای شگل، ونفت، پلاسک، ونوین، سغرب، شوینده و کپارس بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۵۹۳ هزار نوبت معاملاتی، ۷ میلیارد و ۶۸۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۵ هزار و ۸۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

 

 

یادآور می شود: بورس و اوراق بهادار آخرین روز کاری خود در هفته گذشته (چهارشنبه 27 شهریور) را با ریزش 7915 واحدی و قرار گرفتن در جایگاه 294 هزار و 166 واحد به پایان برساند. بر اساس آمارهای معاملاتی 27 شهریور شاخص کل با ۷۹۱۵ واحد کاهش معادل ۲.۶۲ درصد به ۲۹۴ هزار و ۱۶۶ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با ۲۱۲۷ واحد افت معادل ۲.۶۲ درصد به ۷۹ هزار و ۶۳ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۱۲۱ واحد کاهش معادل ۲.۴۶ درصد به ۸۴ هزار و ۲۴۷ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۴۱۹ واحد افت، معادل ۲.۴۶ درصد به ۵۶ هزار و ۳۹۵ واحد، شاخص آزاد شناور با ۸۸۹۲ واحد کاهش، معادل ۲.۵۶ درصد به ۳۳۷ هزار و ۸۴۵ واحد، شاخص بازار اول با ۵۸۰۱ واحد افت معادل ۲.۶۴ درصد به ۲۱۴ هزار ۲۲۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۵۸۷۶ واحد کاهش معادل ۲.۵۹۹ درصد به ۵۹۶ هزار و ۲۶۹ واحد رسیده بودند.

 

در پایان معاملات 27 شهریور ۷ نماد فولاد با ۳۹۴ واحد، شتران با ۳۵۵ واحد، شپنا با ۲۹۲ واحد، اخابر با ۲۷۵ واحد، تاپیکو با ۲۶۷ واحد، فارس با ۲۴۵ واحد و شبندر با ۲۱۹ واحد افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند و به این ترتیب، در پایان پنجمین روز معاملاتی بورس در هفته گذشته در ۴۹۳ هزار و ۲۸۹ نوبت معاملاتی، ۵ میلیارد و ۳۶۶ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۷ هزار و ۱۵۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اردبیل اربعین حسینی هفته دفاع مقدس نماز جمعه مسجد طراز اسلامی ماه محرم کانون های مساجد دفاع مقدس پیاده روی اربعین فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۲۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مهدیار اسماعیلی رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن در دیدار با رئیس هیأت مدیره شرکت باز آفرینی شهری ایران با بیان اینکه هدف این صندوق حمایت همه جانبه از تولید و رونق بازار مسکن کشور است، گفت: با تعریف ساز و کار مناسب و شناسایی بهترین شیوه‌های حمایتی، پشتیبانی از ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در برنامه این صندوق قرار دارد.

وی گفت: ارائه تضمین‌های لازم برای ساکنین بافت فرسوده و ناکارآمد شهری جهت دریافت تسهیلات از سامانه بانکی از جمله موضوعات فعالیت این صندوق بوده و فرآیند اجرایی آن در دست بررسی است.

صدور ۳۵ درصد پروانه‌های بافت فرسوده به صورت تک واحدی

همچنین محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران هم در این دیدار با توجه به پتانسیل بالای بافت‌های فرسوده برای خانه سازی بدون نیاز به تأمین زمین جدید، گفت: ظرفیت احداث مسکن جدید در این بافت‌ها بیش از ۴.۵ میلیون واحد است.

آئینی افزود: ۳۵ درصد پروانه‌های صادره در بافت‌های فرسوده شهری به صورت تک واحدی و ۷۴ درصد آنها کمتر از ۳ واحد است که در صورت پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، مالکین و سازندگان به ساخت خانه با تراکم بالا ترغیب می‌شوند.

کد خبر 6095613 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص