Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@23:34:26 GMT

همایش تورقی بر کتاب دفاع مقدس در گیلان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۴۰۷۳

همایش تورقی بر کتاب دفاع مقدس در گیلان برگزار شد

همایش «تورقی بر کتاب دفاع مقدس» با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در حوزه دفاع مقدس در زیبا کنار گیلان برگزار شد. ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، همایش «تورقی بر کتاب دفاع مقدس» پیش از ظهر امروز با حضور فعالان فرهنگی استان گیلان و خانواده‌های معزز شهدا در سالن اجتماعات دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه‌ای در زیبا کنار گیلان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه شهرستان بندرانزلی در این مراسم با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس یادآور یکی از مهم‌ترین دوران تاریخ این کشور بوده و دارای ابعاد، آثار و برکات بسیار زیاد است اظهار داشت: امروز همگان باید بدانند که دفاع مقدس تنها محدود به یک برهه از تاریخ نیست بلکه در همه دوران‌ها دارای اهمیت است.

حجت‌الاسلام سیدعبدالجواد شمس‌الدین با بیان اینکه در طول هشت سال جنگ تحمیلی، همه مردم دفاع در مقابل دشمن را یک تکلیف دینی و مهم برای خود می‌دانستند و برای دفاع آماده بودند افزود: مشارکتی که عموم مردم ما در دوران دفاع مقدس داشتند بی‌نظیر بود.

فرهنگ دفاعی رمز پیروزی در دفاع مقدسویژه‌برنامه‌های تعمیق و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ساوه در هفته دفاع مقدس اجرا می‌شوددانش آموزان استان بوشهر با حماسه آفرینی رزمندگان 8 سال دفاع مقدس آشنا می‌شوند

امام جمعه شهرستان بندرانزلی با اشاره به اینکه مردم ما با دفاع مقدس زندگی کردند و جنگ در آن دوران یک مقوله جدا از زندگی مردم نبود تصریح کرد: ما باید برای استمرار فکر و فرهنگ دفاع مقدس در جامعه برنامه‌ریزی کنیم و نسل جوان را با این فرهنگ آشنا کنیم.

وی ضمن تشکر از مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان جهت اجرا و تدارک برنامه‌های فرهنگی در راستای نشر و ترویج کتاب‌های حوزه دفاع مقدس خاطرنشان کرد: انتقال مفاهیم دفاع مقدس نیازمند اقدامات اساسی و منسجم است.

شمس‌الدین با اشاره به لزوم ترغیب خردسالان، نوجوانان و جوانان به مطالعه و کتابخوانی عنوان کرد: جهت افزایش انگیزه جوانان برای مطالعه کتاب‌های دفاع مقدس باید قسمت‌هایی از کتاب‌های این حوزه که متناسب با سن، درک و فهم اشخاص است را جدا کرده و بین آنها ترویج کنیم.

وی با بیان اینکه جوانان بسیاری در دوران دفاع مقدس، جبهه رفتن را به درس‌خواندن ترجیح می‌دادند افزود: بسیاری از نوجوانان در آن دوران با وجود سن و سال کم و شرایط تحصیل اما ضرورت دفاع در مقابل دشمن درک می‌کردند و در آن برهه از تاریخ، دفاع کردن را مهم و الزامی می‌دانستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به لزوم انتقال آموزه‌های دفاع مقدس به نسل آینده اظهار داشت: 8 سال دفاع مقدس به تعبیر رهبر انقلاب یک گنج است که باید بتوان فرهنگ، درس‌ها و آموزه‌های آن را به نسل آینده انتقال داد.

پریسا کرمی با بیان اینکه رهبری داهیانه امام (ره) در پیروزی مردم ایران در جنگ تحمیلی بسیار تأثیرگذار بود خاطرنشان کرد: امام راحل با بیانات ارزشمند خود موجب شدند که مردم ایران برای ایستادگی در مقابل دشمن به پا خیزند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان نیز در این مراسم با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس اظهار داشت: دشمن در ابتدای جنگ تحمیلی بسیاری از مرزهای ما را اشغال کرد اما در ادامه با ایستادگی رزمندگان ایرانی روبه‌رو شد.

سرهنگ پاسدار عباس بایرامی با بیان اینکه انسجام ملی و حضور همه جانبه اقشار مختلف جامعه در جنگ بسیار ویژه و تأثیرگذار بود گفت: در راستای شناخت و افزایش آگاهی‌ها در زمینه جنگ تحمیلی باید به حدی تلاش کنیم تا بتوانیم تحلیل‌گر جنگ هشت ساله باشیم.

وی با تأکید بر اینکه جنگ تحمیلی، جنگ هشت ساله ایران با رژیم بعث نبود بلکه جنگی بود که توسط استکبار جهانی به ایران اسلامی تحمیل شد عنوان کرد: صدام با امکانات نظامی مختلفی از جمله سلاح‌های غربی و آمریکایی به ایران حمله کرده بود.

انتهای پیام/

R7877/P/S6,71/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۴۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم بزرگداشت سردارشهیدجواددوربین درانزلی برگزار می شود

سردار حاج حمزه فلاح با اشاره به برگزاری مراسم شهید مدافع حرم سردار سرتیپ دوم پاسدار شهیدجواد دوربین افزود: این شهید بزرگوار از نسل شهدای جوان دوران دفاع مقدس بود که در عملیات‌های بسیاری همچون کربلای ۵ و فتح خرمشهر و جبهه‌های کردستان حضور مؤثر داشت و به درجه جانبازی نائل آمد.

رئیس ستادبزرگداشت سردارشهیدمدافع حرم جواددوربین گفت شهیددوربین در دوران بازنشستگی به پختگی و تجربه بسیار بالایی دست یافته بود و با مطالعه و بررسی جغرافیای منطقه وارد سوریه شد و از دست نوشته‌های روزانه ایشان کاملا مشخص است که حضورش عمیق و با لحاظ جمیع جهات به دنبال اثرگذاری بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود:هرساله مراسم شهید جواددوربین محفلی است که دوستان انقلاب از سراسر استان گیلان در صحن مزارشهدای انزلی گردهم می‌آیند و در ابتدای بهار با یکدیگر دیدار میکنند و اقشار گوناگون جامعه باسلایق مختلف، خصوصا جوانان در آن حضور می‌یابند و این هم از برکات وجودی و جاذبه شهید است.

هشتمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم سردار شهید جواد دوربین روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت از ساعت ۱۶ در گلزار شهدای بندرانزلی برگزار خواهد شد. شهیدجواددوربین ساعت ۸:۱۵ صبح بارانی روز جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ در منطقه الحمره و در جریان عملیات خونین خانطومان به دست دژخیمان داعش به شهادت رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود
  • حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس
  • تشییع پیکر شهید دوران دفاع مقدس در بوشهر+ تصاویر
  • مراسم بزرگداشت سردارشهیدجواددوربین درانزلی برگزار می شود
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده شدند
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران آرام گرفتند
  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند
  • نسل جوان با رشادت های دفاع مقدس آشنا شوند
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند