Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:33:26 GMT

۴۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای بوم‌سازگان زاگرس

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۴۳۶۴

۴۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای بوم‌سازگان زاگرس

خلیل آقایی در سیزدهمین جلسه بوم‌سازگان زاگرس افزود: در سال جاری ۴۸۰ میلیارد تومان برای احیای بوم‌سازگان زاگرس از محل صندوق توسعه ملی اعتبار تخصیص داده شده است تا با اقدامات بهداشتی، پرورشی، بذرکاری، بذرگیری و نهال کاری به احیا و توسعه این جنگل‌ها کمک کند.

وی اظهار داشت: ما در کنار تشکیل ستاد آبخیزداری و ستاد جنگل‌های هیرکانی و زاگرسی، ستاد مرتع و بیابان را هم تشکیل خواهیم داد تا به طور جدی به همه مسایل و مشکلات منابع طبیعی پرداخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان جنگل‌ها در ادامه خاطرنشان کرد: اثربخشی طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در اغلب استان‌ها در یکی دو سال اخیر آشکار شده است و اکنون استانداران بدنبال تزریق بودجه به منابع طبیعی هستند تا اقدامات تاثیرگذار از سوی منابع‌طبیعی استمرار داشته باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه به استان ایلام اشاره داشت که اقدامات آبخیزداری در «دره ارغوان» سبب شد تا شهر ایلام از خسارات سیل در امان بماند و این باور و یکسری عوامل دیگر دست به دست هم داد تا استاندار این استان در سال جاری ۵ میلیارد تومان اعتبار برای پیشگیری و اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع ایلام اختصاص دهد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در سیزدهمین جلسه بوم سازگان زاگرس یکبار دیگر بر توسعه و غنی‌سازی جنگل‌های زاگرس با استفاده از کاشت نهال و بذر و حفظ ذخیره‌گاه‌های جنگلی تاکید کرد و افزود: با استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بند ب ماده ۲۹ زمینه بیش از پیش برای مشارکت مردم در منابع طبیعی فراهم شد.

اجرای طرح کاداستر، پیشگیری از تداخلات منابع طبیعی با مستثنیات مردم و تقویت نیروهای حفاظتی در حوزه زاگرس از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.

آقایی به دو نشست پر اهمیت جنگل‌های زاگرس با حضور وزیر جهاد کشاورزی و رئیس کمیسیون تلفیق و بودجه مجلس در سال جاری اشاره کرد و گفت: مسئولین و تصمیم‌گیران بر اهمیت موضوع نجات جنگل‌های زاگرس تأکید دارند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان های زاگرس نشین زاگرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۴۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودنمایی بخشی از جنگل‌های بلوط زاگرس در روستای مله پنجاب + فیلم

جنگل‌های بلوط منطقه زاگرس از جنوب شرق ترکیه، کرانه‌های دریاچه وان آغاز شده و وارد منطقه کردستان ایران و عراق شده است بخشی از این جنگل‌ها در استان ایلام واقع شده و زیبایی خاصی به این استان بخشیده است.

شهروند خبرنگار ما بخشی از این جنگل‌ها را در روستای مله پنجاب استان ایلام به نمایش درآورد.

منبع: شهروند خبرنگار - ایلام

بیشتر بخوانید:

خودنمایی بهار در دل طبیعت منطقه بن رود قمصر + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • خودنمایی بخشی از جنگل‌های بلوط زاگرس در روستای مله پنجاب + فیلم