Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:46:23 GMT

ماده واحده تشکیل کارگروه رصد فرهنگی ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۴۶۳۲

ماده واحده تشکیل کارگروه رصد فرهنگی ابلاغ شد

ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور در نخستین جلسه خود تصویب کرد: کارگروه رصد فرهنگی با محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به منظور رصد مستمر تغییر و تحولات فرهنگی و ارائه گزارش های دوره ای مرتبط با آن به ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور، تشکیل شود.

به گزارش روز شنبه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، متن کامل این مصوبه به شرح ذیل است:
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
ماده­ واحده تشکیل کارگروه رصد فرهنگی که در جلسه اول ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور در تاریخ ۲۹ /۴ /۹۸ به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می شود:
در اجرای مفاد بند ۶ شق (الف) ماده ­واحده وظایف و ترکیب اعضای ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور(مصوب جلسه ۷۴۸ مورخ ۲۷ خرداد ۹۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی)، کارگروه رصد فرهنگی با محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به منظور رصد مستمر تغییر و تحولات فرهنگی و ارائه گزارش های دوره ای مرتبط با آن به ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور تشکیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تبصره  ۱- کارگروه می تواند حسب مورد مشارکت و همکاری سایر دستگاه های ذیربط را جلب نماید.
تبصره ۲- دستور العمل اجرایی این مصوبه در اولین جلسه کارگروه به تصویب خواهد رسید.
به گزارش ایرنا، ‌ نخستین جلسه ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور روز شنبه ۲۹ تیرماه امسال با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد.

سند مهندسی فرهنگی کشور، تمامی عرصه فرهنگ و هنر، سبک زندگی و روابط اجتماعی را در برمی گیرد، بنابراین حساسیت بیشتری روی آن وجود دارد.
تاکنون نزدیک به سه هزار نفر از کارشناسان در رشته‌های مختلف برای تدوین سند مهندسی فرهنگی مشارکت داشته اند و ۳۴ جلسه از جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی به بررسی و تصویب این سند اختصاص داشته است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سند مهندسی فرهنگی اسحاق جهانگیری شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۴۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد پشتیبانی آزمون برای امتحان نهایی در استان سمنان تشکیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان به میزبانی سالن جلسات استانداری سمنان ضمن بیان اینکه امتحانات نهایی یکی از موارد اولویت دار فعلی آموزش و پرورش استان است، ابراز داشت: انتظار می‌رود با تشکیل ستاد پشتیبانی از آزمون تمامی امکانات لازم در این راستا فراهم شود.

وی افزود: سطح کیفی استان سمنان حوزه آموزش و پرورش و موارد و مسائل مرتبط با این حوزه همواره باید سرآمد کشور باشد.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه به مباحث و مسائل فرهنگی و دینی سطح مدارس استان باید توجه شود، ابراز داشت: با استفاده از ظرفیت مشاوران فرهنگی و دینی به صورت ویژه این مهم باید در دستور کار قرار گیرد

هاشمی در ادامه تصریح کرد: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اردوهای راهیان نور و برنامه‌های ورزشی و با نشاط می‌بایست در آموزش و پرورش استان سمنان برنامه ریزی شود.

وی افزود: به منظور ارتقا هر چه بیشتر شاخص‌های آموزشی باید جذب اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان سمنان مد نظر آموزش و پرورش قرار گیرد.

کد خبر 6087722

دیگر خبرها

  • سبک زندگی اسلامی-ایرانی اولین مسئله‌ در برش استانی نقشه مهندسی کشور است
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • تشکیل اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند مهاباد در سال جاری
  • ستاد پشتیبانی آزمون برای امتحان نهایی در استان سمنان تشکیل شود
  • نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت
  • نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد