Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با اشاره به برگزاری 100 برنامه راهبردی و متنوع در هفته دفاع مقدس در ملایر گفت: امروز دیگر سخنرانی ها کارآیی گذشته را ندارد بنابراین سعی کردیم در اجرای برنامه های این هفته رویکرد جدیدی داشته باشیم و از قدرت نفوذ و اثرگذاری هنر در ابعاد مختلف استفاده کنیم.

به گزراش ایسنا، منطقه همدان، سرهنگ سیدجواد حسینی شنبه 30 شهریورماه در جمع خبرنگاران، هدف و فلسفه گرامیداشت هفته دفاع مقدس را حفظ، نشر و انتقال شجاعت ها، رشادت ها، ارزش ها و آزمان های شهدا و ایثارگران به نسل سوم انقلاب و نهادینه کردن فرهنگ ناب ایثار و شهادت در جامعه عنوان کرد و با بیان اینکه در طول 8 سال جنگ تحمیلی فرزندان این آب و خاک با دستان خالی مقابل شیاطین و استکبار جهانی در غرب و شرق ایستادند، مقاومت کردند و پیروز شدند، تأکید کرد: وعده خداوند در قرآن که می فرمایند «شما حرکت کنید، ایمان بیاورید و از کمی خودتان در مقابل سپاه کفر نترسید» واقعا در مورد دفاع مقدس ما محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به برکات جاری و ساری خون شهدا از آن زمان تا کنون در حوزه مختلف نظام و انقلاب اشاره و اظهار کرد: امروز دشمنان در مقابل ایران اسلامی به زانو درآمده و معترف شده اند که ایران به یک «ابر قدرت» در سطح جهان مبدل شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با 3 نسل در ارتباط هستیم؛ نسل اول انقلاب را به پیروزی رساندند، نسل دوم در دفاع مقدس شرکت کردند و نسل سوم نه امام راحل(ره) را درک کردند و نه در زمان جنگ تحمیلی حضور داشتند.

وی به قدرت نفوذ فضای مجازی در نسل سوم اشاره و بیان کرد: امروز دیگر سخنرانی ها کارآیی گذشته را ندارد بنابراین سعی کردیم در اجرای برنامه ها رویکرد جدیدی داشته باشیم و از قدرت نفوذ و اثرگذاری هنر در ابعاد مختلف استفاده کرده تا نوجوانان و جوانان را جذب دوران دفاع مقدس کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه روز نخست هفته دفاع مقدس با عنوان «قدرت، توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح» نامگذاری شده است، ادامه داد: دیدار با امام جمعه و رژه موتورسواران در سطح شهر با حضور نیروهای مسلح در روز نخست برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه روز دوم به نام «دانش و پژوهش، معرفت و سربازان» نامگذاری شده است، افزود: در این روز از سربازان نمونه در سطح شهرستان تجلیل به عمل می آید همچنین به طور همزمان زنگ مقاومت در کلیه مدارس شهرستان و به صورت نمادین در دبیرستان حاج فراهانی با حضور مسئولان شهرستان نواحته می شود.

حسینی با بیان اینکه روز سوم هفته دفاع مقدس با عنوان «رونق تولید، حمایت مردمی و خودباوری» نامگذاری شده است، اضافه کرد: در این روز برنامه صبحگاه مشترک با حضور فرمانده سپاه استان، نیروهای نظامی و انتظامی و خانواده های معظم شهدا در محل گروه 43 امام علی(ع) برگزار می شود.

وی با اشاره به نامگذاری روز چهارم این هفته با عنوان «بصیرت، دشمن شناسی، ولایتمداری و دفاع همه جانبه» عنوان کرد: رزمایش بزرگ گروه های جهادی و محرومیت زدایی در عرصه های مختلف در قالب 50 گروه جهادی که اکثراً نیروهای بسیجی جوان هستند، عمدتاً در مناطق حاشیه ای و محروم و یادواره شهدای آبروی محله در شمس آباد برگزار می شود.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه روز پنجم هفته دفاع مقدس با عنوان «شهیدان، جانبازان، ایثارگران و فخرآفرینان» نامگذاری شده است، گفت: در این روز عطرافشانی گلزار بهشت هاجر و برگزاری یادواره شهدای آبروی محله در بخش جوکار، اجرای برنامه محفل انس با شهدا در محضر قرآن با حضور قاریان برجسته کشور در محل دبیرستان نمونه سیفیه ملایر را داریم.

حسینی با اشاره به اینکه ششمین روز این هفته «معنویت، وحدت ملی، خانواده و ورزش همگانی» نام گرفته است، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات ورزشی گوناگون با همکاری اداره ورزش و جوانان، شرکت در آئین سیاسی- عبادی نمازجمعه، برپایی ایستگاه سلامت به همت بسیج جامعه پزشکی و ویزیت رایگان نمازگزاران و برپایی میز خدمت در حاشیه نماز جمعه، برنامه های شاخص این روز است.

وی با بیان اینکه هفتمین رو ز هفته دفاع مقدس به نام «رزمندگان، حماسه آفرینان و جهادگران» نامگذاری شده است، گفت: یادواره شهدای آبروی محله در خیابان شهید رجایی، سرکشی به پیشکسوتان و فرماندهان دوران دفاع مقدس در ملایر و ... از جمله برنامه های شاخص ما در طول این هفته به شمار می رود.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر از راه اندازی کمپین «دفاع همچنان باقی است» در فضای مجازی برای شناساندن ابعاد مختلف دفاع مقدس و ارزش های آن دوران به نسل جوان خبر داد و یادآور شد: اجرای تئاتر خیابانی توسط بسیج هنرمندان، برپایی نشست های بصیرتی و روشنگری در ادارات و دانشگاه ها، حضو راویان دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه ها و ... دیگر برنامه های اجرایی توسط سپاه ناحیه ملایر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سپاه دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۵۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: در حوزه‌ی استانی جشنواره‌ی «افتخار من» که سال گذشته همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد، بیش از هزار اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۸ اثر برتر به تهران معرفی شد.

سرهنگ حسن حبیبی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی نسل جوان و آینده ساز با فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس و تاسی از تاریخ شفاهی رزمندگان پیشکسوت است که در ۸ سال مقاومت ملی مردم ایران مقابل تجاوز حزب بعثی ، درس شهامت، ایثار و آزادگی را مشق نمودند و از کیان و شرف این سرزمین دفاع کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان تصریح کرد: در سلسله جشنواره‌های ملی «افتخار من» فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دفاع مقدس، حوادث و خاطرات دوران جنگ را از اجداد خویش جویا شده ودر قالب نثر یا ضبط، به جشنواره ارایه می‌دهند. 

سرهنگ حسن حبیبی اضافه کرد: نخستین جشنواره‌ی ملی «افتخار من» سال ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد و فراخوان چهارمین جشنواره هم سوم خردادماه امسال همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در حسینیه اعظم زنجان
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • هفته گرافیک افتتاح شد/ دفاع تمام قد کلهرنیا از سیاست جدید انجمن