Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@08:37:44 GMT

موج گرانی نوشت افزار به بازار ایلام رسید

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۶۶۶۳

موج گرانی نوشت افزار به بازار ایلام رسید

قیمت‌‌ نوشت افزار در استان ایلام در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و بیشتر از ۳۰ تا ۳۵ درصد گران تر شده است. ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، بوی مهر، بوی مهربانی، بوی لبخند، بوی درس و مدرسه و شوق کودکانه در پیاده روها، بوی نمره‌های بیست، بوی دفتر حساب و مشق‌های ناتمام، بوی دوستی و محبت، بوی خرید کیف و کفش و لباس نو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهر، ماه شادی و خرید و سَرک کشیدن به نوشت‌افزار فروشی‌ها، کتاب فروشی‌ها و خرید  کوله پشتی‌، کفش وقلم و دفتر، ماه مهر، ماه رونق کسب و کار لوازم نوشت‌افزار فروشان شهر است.

هرچند نمی‌شود از این حقیقت چشم‌پوشی کرد که خریدهای امسال به دنبال افزایش نرخ لوازم تحریر بسیار کمتر شده است. سری به بازار نوشت‌افزار در شهر ایلام می‌زنیم تا ببینیم این روزها چه حال و هوایی دارند.

مشق گرانی نوشت افزار برای استقبال از مهر در خراسان جنوبیپنجمین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی ـ اسلامی توسط آستان قدس برپا می‌شود‌تب گرانی گریبانگیر دانش‌ آموزان آذربایجان غربی؛ قیمت نوشت افزار 40درصد افزایش یافت

قیمت نوشت افزار30 تا 35 درصد افزایش پیدا کرده است

فتاحی، مادر ایلامی که همراه دختر پایه اول دبستان برای خرید لوازم التحریر به فروشگاه نوشت افزار در چهارراه سعدی ایلام آمده است در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت: واقعیت این است، افزایش قیمت سبب شده است که خانواده‌ ها در خرید لوازم التحریر با مشکل مواجه شوند.

وی گفت: قیمت‌‌ها در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و بیشتر از 30 تا 35 درصد افزایش پیدا کرده است و همین دلیل خانواده‌ها توان خرید ندارند.

فتاحی در ادامه یادآورشد: حتی در سنوات گذشته نیز علاوه بر عرضه نوشت افزار توسط مغازه‌ها، سهمیه‌هایی نیز با عنوان نرخ دولتی یا تعاونی برای نوشت افزار در نظر گرفته می‌شد، اما در شرایط اقتصادی فعلی این مهم نیز فراموش شده است، و توان اقتصادی شهروندان به شدت کاهش یافته است.

 ایرامی، شهروند دیگر ایلامی که شغل خود را کارگر روز مزد دریکی از شرکت‌های خدماتی عنوان کرد، اظهارداشت: تاخیر در پرداخت حقوق‌ها از دیگر مشکلاتی است که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم اما همه این‌ها دلیل نمی‌شود که برای فرزندانم قبل از آمدن ماه مهر خرید نکنم. 

ایرامی ادامه می‌دهد: سال گذشته سطح قیمت‌ها نسبت به امسال پایین‌تر بود و فکرش را نمی‌کردیم که در عرض یک سال قیمت‌ها به 3 برابر برسد، این در حالی‌است که حقوق ما 15 درصد افزایش داشته و همه چیز گران شده است.

قیمت‌ها در مقایسه با سال گذشته تا 3 برابر رشد داشته است

موسی زاده، مغازه دار و فروشنده نوشت افزار در چهارراه سعدی ایلام، نیز از گرانی و کسادی بازار گله مند و اظهارداشت: قیمت‌ها در مقایسه با سال گذشته تا 3 برابر رشد داشته است.

وی در ادامه گفت: کالایی که امروز می‌فروشیم، روز بعد باید سه برابر قیمت بخریم و این نابسامانی در بازار نیازمند توجه و نظارت عملی مسئولان است.

نظارت و بازرسی بازار نوشت‌افزار در ایلام انجام می‌شود

علیرضا لطفی علی‌آبادی، به نظارت و بازرسی بازار نوشت‌افزار اشاره و اظهار داشت: طرح، اعمال نظارت پیشگیرانه و جلوگیری از سوء استفاده احتمالی عرضه کنندگان نوشت افزار و لوازم التحریر با رویکرد حمایت از تولیدات داخلی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام گفت:در طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس بر قیمت اقلام مورد نیاز دانش آموزان شامل دفتر، خودکار، مداد، نظارت و با توزیع کنندگان نوشت افزارهای تقلبی و غیر استاندارد برخورد می‌شود.

وی در ادامه افزود: بازرسی و شناسایی مراکز بدون پروانه تولید و برخورد قانونی با فعالیت واحدهای مذکور ، ممانعت از فروش اجباری سایر اقلام نوشت افزار به همراه خریدهای ضروری ، رعایت موازین قانونی حاکم بر نمایشگاه های مجاز عرضه مستقیم کالا از موارد نظارتی در این طرح بود.

تسنیم، نظارت بر بازار نوشت افزار و خرید‌های مهرماه امری پسندیده و لازم اما در شرایط فعلی لازم است مسئولان همت مضاعف کرده و بازار نامهربان مهر را مهربان کنند.

انتهای پیام/ ع

R7718/P1494/S6,52/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۶۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سید علی طاهری اطاق‌سرا اظهار داشت: یکی از شرکت‌های بزرگ کشور برنج‌های در انبار مانده کشاورزان را در دو ماه گذشته خرید و این اتفاق به افزایش قیمت برنج ایرانی انجامید.

بیشتر بخوانید: قیمت جدید برنج اعلام شد

وی از افزایش قیمت برنج ایرانی خبر داد و گفت: اوایل اسفند سال گذشته قیمت برنج ایرانی سیر افزایشی پیدا کرد و به طور مثال قیمت نوع طارم آن به طور تدریجی ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان در هر کیلو نیز بالا رفت؛ این سیر افزایشی قیمت تا پس از تعطیلات عید و ۱۰ روز گذشته هم ادامه داشت، اما از حدود ۱۰ روز پیش تاکنون قیمت‌ها تثبیت شده و تغییری نداشته است.

وی افزود: در پی این افزایش قیمت برنج طارم از حدود ۶۰ هزار تومان به ۸۰ هزار تا ۹۰ هزار تومان در هر کیلو تغییر یافت البته این قیمتی است که از کشاورزی خرید می‌شود و برنج طارم بسته‌بندی شده که به دست مصرف‌کننده نهایی در سراسر کشور می‌رسد ۱۱۰ هزار تا ۱۲۰ هزار تومان در هر کیلو است.

طاهری ادامه داد: دلیل افزایش قیمت این است که یکی از شرکت‌های بزرگ کشور حجم زیاد برنجی که در سال گذشته به دلیل مازاد برنج در بازار در انبارها مانده بود را از کشاورزان خرید و در طول ۱۰ تا ۱۵ روز کاری هم پول برنج خریداری شده را پرداخت کرد، در نتیجه این افزایش تقاضا برای برنج قیمت آن چنان که شرح داده شد، افزایش یافت.

رییس اتحادیه برنج‌فروشان شهر بابل اظهار کرد: این شرکت در نشستی که با یکی از وزارتخانه‌ها داشت بر سر خرید برنج‌های انبار شده به توافق رسید و در ابتدای امر و اوایل اسفند برنج را با قیمت ۶۸ هزار تومان تا ۷۰ هزار تومان در هر کیلو از کشاورزان می‌خرید، اما هر قدر خرید این شرکت ادامه پیدا می‌کرد قیمت کشاورزان برای برنج بالاتر می‌رفت و تا ۹۵ هزار تومان در هر کیلو هم پیش رفت تا اینکه سرانجام خرید آن ۱۰ روز پیش متوقف شد.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر خرید این شرکت از برنج‌کاران مازندرانی بود، اما از گیلانی‌ها هم خرید کرد.

گرانی برنج در پی افزایش نرخ دلار

طاهری افزایش نرخ ارز را هم بر افزایش قیمت برنج ایرانی موثر دانست و گفت: افزایش اخیر قیمت ارز که به گران شدن برنج‌های وارداتی انجامید نیز در افزایش تقاضا برای برنج ایرانی و بالا رفتن قیمت آن تاثیر داشت. با افزایش نرخ ارز قیمت برنج‌های خارجی ۱۰ هزار تومان تا ۱۵ هزار تومان بالا رفت.

وی افزود: با این حال حدود ۲۵ درصد کشت پارسال هنوز فروخته نشده و در انبارها مانده که البته این بخش متعلق به تاجران است نه کشاورزان.

رییس اتحادیه برنج‌فروشان شهر بابل پیش‌بینی کرد که در فصل برداشت برنج امسال قیمت‌ها مانند سال گذشته سرکوب نشود و توضیح داد: با این حال متاسفانه قیمت کشت برنج از ۴۰ میلیون تومان در هر هکتار در سال ۱۴۰۲ به ۵۰ میلیون تومان در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: قیمت مطلوب برنج‌کار برای هر کیلو برنج با وجود هزینه‌ای که باید برای کشت برنج خرج شود رقمی حدود ۱۲۰ هزار تومان در هر کیلو است، اما برای این قیمت تقاضایی وجود ندارد در نتیجه برنج‌کار مجبور است از سود خود کم کند تا بازار را از دست ندهد به نظر می‌رسد امسال برنج از برنج‌کار با قیمتی بین ۸۵ تا ۹۵ هزار تومان خریداری شود.

طاهری از وضعیت خوب ذخایر آبی خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان برداشت همین وضعیت برقرار باشد و مشکل تامین آب نداشته باشیم.

وی در نهایت برآورد کرد که محصول برنج امسال از شالیزارهای مازندران به بیش‌تر از یک میلیون تن برسد.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228858 برچسب‌ها قیمت کالا

دیگر خبرها

  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!