Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرکی با تاکید بر اینکه ۱۲ طرح صنعتی در راستای اقتصاد مقاومتی با سرمایه گذاری یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و اشتغال یک هزار و ۵۰۰ نفر در دستور کار است، گفت: تا پایان سالجاری تلاش می‌شود این طرح ها به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «داوود شهرکی» امروز (30 شهریور) در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان خراسان جنوبی با حضور وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: سهم استان در ارزش افزوده بخش صنعت، معدن و تجارت کشور چهار دهم درصد است و اکنون با 550 واحد صنعتی و سرمایه گذاری 21 هزار میلیارد ریالی و اشتغال 12 هزار نفری در رده های 25 کشور قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به وجود 623 معدن و ذخایر قطعی شناسایی شده در استان، گفت: سهم 5 درصدی در میانگین شاخص های ذخیره، استخراج و اشتغال معدنی کشور را داریم.

 

به گفته وی ظرفیت‌های شاخص معدنی استان خراسان جنوبی شامل انواع خاک‌های صنعتی، بنتونیت، ذغال سنگ از دو نوع حرارتی و کک شو، انواع سنگ‌های تزئینی و نما اعم از سخت و نرم شامل گرانیت‌ها، مرمریت، تراورتن و مرمر، خاک و سنگ نسوز فلورین سیلیس، منیزیت، آهن، پتاس و کانسنگ طلا است.

 

شهرکی با اشاره به شناسایی 20 تن ذخایر طلا و یک میلیارد تن ذخایر پتاس در استان، افزود: در حوزه تجارت بالغ بر 31 هزار واحد صنفی در استان فعالیت می کنند و 175 کارت بازرگانی معتبر داریم.

 

وی با بیان اینکه 56 هزار خانوار مرزی استان از کارت مبادلات مرزی و بیش از سه هزار خانوار از مزایای صادارات و فروش سوخت مرزنشینان بهره مند می شوند، عنوان کرد: خروجی کالا در پنج ماهه نخست امسال از استان 117 میلیون دلار بوده است و سهم استان از این صادرات 25 درصد است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 40 درصد ژئوفیزیک هوایی کشور در استان انجام شده است، گفت: تاکنون بیش از 130 محدوده امید بخش معدنی شناسایی شده است که می توان به سرمایه گذاران معرفی کرد.

 

شهرکی با بیان اینکه میل به سرمایه گذری در بخش صنعت و معدن و تجارت استان از ابتدای دولت یازدهم تاکنون 56 درصد افزایش یافته است، افزود: همچنین در سرمایه گذاری 280 درصد، اشتغال 60 درصد، ذخایر معدنی کشف شده 81 درصد و در تعداد معادن 90 درصد رشد داشته ایم.

 

وی با تاکید بر اینکه 12 طرح صنعتی در راستای اقتصاد مقاومتی با سرمایه گذاری یکهزار و 100 میلیارد تومان و اشتغال یک هزار و 500 نفر در دستور کار است، ادامه داد: تا پایان امسال تلاش می شود این طرح ها به بهره برداری برسد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: طرح توسعه کویر تایر، تکمیل طرح فولاد قاین، طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم، برق رسانی به معادن، بهره برداری از طرح افزایش استخراج زغال سنگ، تولید آجرهای نسوز و طرح های مرتبط با منیزیت از جمله پروژه ها است.

 

شهرکی افزود: امیدوریم با اجرای این پروژه ها طی دو سال آینده بالغ بر یکهزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در بخش صنعت و معدن استان محقق شود.

 

وی با تاکید بر اینکه نیازمند تخصیص 300 میلیارد تومان تسهیلات از محل تسهیلات تبصره 18 برای استان خراسان جنوبی هستیم، گفت: همچنین برای ایمن سازی 40 معدن زیر زمینی در استان نیازمند تخصیص 10 میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات ایمنی هستیم.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 60 میلیارد تومان برای معادن سنگ گرانیت نیاز است، عنوان کرد: در حال حاضر 50 هزار بافنده فرش داریم اما تاکنون 5 هزار نفر بیمه شدند که باید بیمه بافندگان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

شهرکی خواستار حذف عوارض صادارتی برای از دست ندادن بازارهای هدف شد و گفت: بحث زیرساخت های از جمله آب و برق جزو چالش های عمده توسعه صنعت استان است که پیشنهاد می شود از محل تجهیز معدن زغال سنگ طبس و فروش آن بتوان ضمن اجرای پروژه نیروگاه، نیازهای زیرساختی بخش صنعت نیز تامین شود.

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اردبیل هفته دفاع مقدس مسجد طراز اسلامی اربعین حسینی کانون های مساجد خطبه نماز جمعه نماز جمعه فعالیت های مسجدی دفاع مقدس رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی پروژه صنعتی معادن اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۶۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند

به گزارش قدس خراسان، احمد وحیدی در همایش ملی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور  اظهار کرد: همه گام های رشد و ارتقا را جمهوری اسلامی طی کرده و در قله ها به‌سر می‌برد اما کاستی و کمی هنوز در حوزه اقتصاد وجود دارد. مقام معظم رهبری فرموده‌اند یکی از مسائل ما استحکام اقتصادی است و اقتصاد باید درخور آرمان های کشور باشد. یک کشور با آرمان‌ها، رسالت و انتظارات جهانی باید اقتصاد کافی و چشم نواز داشته باشد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی قدرت کاملا تصویب شده و مقتدری دارد، افزود: به خصوص بعد از عملیات وعده صادق نوع نگاه کشورها، ملت‌ها و نوع اشتیاق آنها به جمهوری اسلامی  متفاوت شده‌است. همیشه در هر مرحله‌ای قدرت و اقتدار را تجربه کرده ‌ایم و تحسین جهانیان و ملت های آزاده و غیر وابسته و وابسته برانگیخته و ما امروز هم در همان مسیر اقتدار هستیم.

وی گفت: ما در حوزه های سیاسی دفاعی،امنیتی، علمی و فرهنگی بسیار در موقعیت‌های خوبی به‌سر می بریم. ما پیام انقلاب اسلامی و رسالت انقلاب اسلامی را داریم. آینده روشن انقلاب اسلامی را به جهانیان نشان دادیم.کدام کشور می‌تواند مانند ایران ظرفیت سیاسی، استقلال سیاسی و مانورهای سیاسی داشته باشد و همه از منظر خدا خواهی و سعادت بشری است. در حوزه امنیت و دفاعی و علمی در نرخ رشد در جهان اول هستیم.

وحیدی تاکید کرد: در اقتصاد ظرفیت‌ها فراوان است. ما از نظر تولید ناخالص و قدرت خرید با توجه به آنچه سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است در رتبه  ١٩ قرار داریم. جهاد امروز ما مهم است و باید ظرفیت های بالقوه را بالفعل تبدیل کنیم و کشور را در حوزه اقتصادی بر قله‌های افتخار بنشانیم. البته دشمن در مقابل سنگ اندازی می‌کند و نمونه آن تحریم‌ها است و موارد غیر تحریم هم وجود دارد اما اینها نباید از تلاش‌های ما بکاهد.

وزیر کشور ادامه داد: لذا جهاد مهم شکل گرفته است و هر کس مسئولیت هایی دارد و شما عزیزان جایگاه بسیار مهمی در این جهاد دارید و باید گام‌هایی در حرکت‌های بزرگ اقتصادی بردارید. مناطق آزاد و ویژه پرچم داران و بخش مهم، نقطه تعیین کننده و پیشران بزرگ در اقتصاد هستند.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد از ارکان اقتصاد مقاومتی هستند، تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند مناطق آزاد و ویژه باید در جذب فناوری‌های پیشرفته، جذب منابع خارجی، توسعه صادرات و توسعه تولید عملکرد بالایی داشته باشند. ما باید برای تحقق تک تک این موارد هدف گذاری، نقشه راه و برنامه اقدام مشخص داشته باشیم. از گذشته نسبت به این مناطق نظر بدبینانه ایجاد شده است و برگشت این نکته و نشان دادن ظرفیت بالای این مناطق بار سنگینی است که بر دوش شما عزیزان افتاده است.

وحیدی خاطرنشان کرد: الحمدلله برخی مناطق رشد خوبی داشتند و این نشان دهنده این است که حرکت‌های خوب آغاز شده و این حرکت های خوب باید مستمر، هدفمند با برنامه و با اصرار و پیگیری دنبال شود. دشمن قصد دارد از حوزه مناطق آزاد و ویژه به کشور آسیب برساند، تا کشور نتواند رشد کند لذا باید هدفمند و با برنامه جلو برویم. مناطق ویژه باید موضوع محور و هدفمند حرکت کنند و مناطق آزاد به صورت عمومی کار کنند.

وزیر کشور با تاکید ورود بخش خصوصی به مناطق ویژه ، ادامه داد: ما مناطق ویژه زیادی داریم که هنوز راه اندازی نشدند و باید بخش خصوصی در این زمینه ورود پیدا کند. ما باید به صورت هدفمند ظرفیت‌های مناطق ویژه را بسنجیم و عمل کنیم. سرمایه گذاران ایرانی زیادی داریم که سرمایه های خود را  در کشورهای دیگر سرمایه گذاری کردند.برای مناطق آزاد و ویژه جذب سرمایه مهم است.

وی با بیان این موضوع که باید یک منطقه آزاد را به عنوان شهر هوشمند معرفی کنیم تا الگویی برای شهرهای دیگر ما باشد، گفت: در این مناطق باید شهرک های اربعینی ایجاد کنیم و باید گفت که لیستی از فعالیت‌های متعدد وجود دارد که می‌توان در این مناطق اجرا کرد. همچنین برای توسعه حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی اقدام جدی صورت گیرد.رسیدگی به مردم بومی نیز باید در اولویت قرار گیرد. امنیت و محورهای حقوقی که مطرح شد نیز باید رسیدگی شود. همچنین این موضوع که منطقه‌ای نصف آزاد است و نصف دیگر آزاد نیست نیز باید بررسی شود زیرا مشکلاتی برای آن‌ها ایجاد شده که باید حل شود. زیرا آثار آن مردم را اذیت خواهد کرد.

در پایان این همایش از برخی مناطق آزاد و ویژه که شامل مناطق ویژه اقتصادی سلفچگان، سهلان، گرمسار و مناطق آزاد ارس، اروند بودند، تقدیر شد.

منبع: شهرآرا

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم
  • سود بازار 1100 هزار میلیاردی خودرو
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه