Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@04:45:18 GMT

امام جمعه یزد: ساعت کار زنان باید کاهش پیدا کند

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۹۸۱۶

امام جمعه یزد: ساعت کار زنان باید کاهش پیدا کند

آیت الله محمدرضا ناصری، عصر شنبه در دیدار با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اهمیت بنیان خانواده و نقشه‌های شومی که دشمنان برای ضربه وارد کردن به این بنیان مقدس کشیده اند، اظهار داشت: در چنین شرایطی لازم است در ارتباط با حوزه زنان و خانواده عمیق‌تر به مسائل پرداخته شود.

وی با اشاره به اهمیت فرزندپروری در خانواده و نقش مهم زنان در این زمینه عنوان کرد: حقوق کودک به حقوق زن و حقوق خانواده متصل به یکدیگر هستند و باید تلاش کنیم تا نقشه‌هایی که دشمنان در این زمینه دارند را نقش برآب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصری بیان کرد: دشمنان اکنون فرهنگی را در میان جوانان نهادینه کرده اند که آن‌ها را به جای فرزندآوری و فرزندپروری به نگهداری حیوانات به ویژه سگ ترغیب می‌کنند و این از مهمترین آسیب‌هایی است که می‌توان به بنیان خانواده وارد آورد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: اگر چنین مسائلی در جامعه رشد پیدا کند و نهادینه شود، ساماندهی آن مشکل خواهد بود بنابراین لازم است در این زمینه اقداماتی از سوی دستگاه‌های متولی امر انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: افزایش سن ازدواج جوانان به بهانه تحصیل و اشتغال نیز موضوعی است که به یک آسیب در جامعه تبدیل شده و باید به آن توجه جدی صورت گیرد.

ناصری عنوان کرد: اگر دختران و پسران می‌خواهند درس بخواهند و مدارک بالاتر بگیرند مشکلی نیست، ولی باید به گونه‌ای آن‌ها را توجیه کنیم که در یک سنی ازدواج کنند و پس از ازدواج به ادامه تحصیل بپردازند.

امام جمعه یزد خواستار کاهش ساعات کاری بانوان به چهار ساعت شد و گفت: باید شرایط کاری بانوان به گونه‌ای تنظیم شود که هم بتوانند کار کنند و از ظرفیت و توانمندی آن‌ها استفاده شود و هم به خانه و خانواده خود رسیدگی کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ساعت کار ساعت کار زنان امام جمعه یزد اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۹۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین

در مراسمی از ۲۹ نفر از زوجین شهرستان قزوین و ۴ نفر از بانوان دهه شصتی دارای فرزند تجلیل به عمل آمد.

علیخانی مدیر کل امور بانوان استانداری در این مراسم گفت: طبق پژوهش‌های انجام شده دهه شصتی‌ها جزو سرمایه‌های این کشور هستند و مسائل و مشکلات خودشان را هم دارند و امیدواریم با توجه به مهارت‌هایی که دارند زندگی آرام و پر مهری را تجربه کنند.

علیخانی افزود: مرکز خدمات ازدواج در حال راه اندازی است و خدماتی در حوزه مشاوره و تسهیلات و مسائل ازدواج به افراد تعلق می‌گیرد که به زودی انجام خواهد شد. افرادی که وارد مرحله زندگی مشترک شده اند می‌توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند. چون افراد از دو خانواده متفاوت هستند نیاز به گذشت و مهارت زیادی هست تا زندگی‌ها دوام پیدا بکند و شرایط آرامش برای تربیت خودمان و فرزندانمان فراهم شود.

حجت الاسلام محمد حسینی کارشناس امور خانواده هم در این مراسم گفت: مادران امانت داران فرزندانشان هستند و به گفته شهید مطهری هیچ مقامی بالاتر از مادری برای یک زن نیست.

وی بهترین زمان برای فرزند آوری بعد از ازدواج را شناخت قابلیت‌های لازم برای والد شدن، پذیرش روانی برای بچه دار شدن هر دو زوج، پشتیبانی از همسر عنوان کرد.

خیری فر مشاور امور بانوان اداره کل ثبت اسناد استان گفت: با توجه به کاهش آمار ازدواج جوانان دهه شصت تصمیم شد برای ترغیب به ازدواج از زوجینی که در سال ۱۴۰۲ ازدواج کرده اند تجلیل به عمل آید و برای حمایت از فرزند آوری این افراد هدیه‌ای به مبلغ دو میلیون و پانصد هزارتومان به صورت بن خرید سیسمونی به افراد اهدا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • تکرار قصه ناتمام زن‌کشی/ زیبا؛ زن ارومیه‌ای که تاوان طلاقش را با مرگ داد
  • واکنش معاون وزیر کار به مسأله کاهش حقوق/تکلیف حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه چیست؟
  • ماجرای عجیب کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه!
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه تخلف است