Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در مراسم رژه ۳۱ شهریور در تهران یگان‌های پیاده و محمول نیروهای ارتش و سپاه از برابر جایگاه عبور خواهند کرد. تاریخ انتشار: 07:55 - 31 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۵۱۶۱۷

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، در مراسم رژه ۳۱ شهریور در تهران یگان‌های پیاده و محمول نیروهای ارتش و سپاه از برابر جایگاه عبور خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامانه‌های نیروی پدافند هوایی ارتش که قرار است در این رژه از مقابل جایگاه عبور کنند در ذیل آمده است:

سامانه سلاح باور ۳۷۳: اولین سامانه ارتفاع بلند پدافندی بومی با قابلیت تحرک بالا و توانایی شناسایی ۳۰۰ هدف اولویت بندی ۱۰۰ هدف و درگیری با ۶هدف همزمان.

سامانه موشکی ارتفاع متوسط مرصاد متحرک: دارای قابلیت درگیری با انواع هواگردها و موشکهای کروز و پرنده های بدون سرنشین.

سامانه راداری کنترلی و برد بلند آرش: تکمیل کننده سامانه های کشف و شناسایی شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور و از افتخارات نیروی پدافند هوایی در حوزه ساخت و تولید رادارهای پیشرفته و به روز دنیا.

سامانه ارتفاع بلند اس ۳۰۰: با قابلیت درگیری با اهداف در ارتفاع های پست، متوسط و بلند و یکی از مرگبارترین سلاح های پدافندی که در اختیار نیروی پدافند هوایی ارتش.

سامانه راداری پسیو افتاباز: دارای قابلیت کشف و شناسایی اهداف هوایی بدون انتشار امواج مغناطیسی.

سامانه پدافند موشکی ارتفاع بلند اس ۲۰۰: به صورت کامل و مطابق با نیاز پدافند هوایی کشور بهینه سازی و بومی سازی شده است.

سامانه موشکی پانزده خرداد: با قابلیت کشف اهداف تا فاصله ۱۵۰ کیلومتری و درگیری و وانهدام اهداف در برد ۴۵ کیلومتری است، قابلیت تحرک بالا،شناسایی اهداف پنهانکار و درگیری همزمان با ۶ هدف از دیگر توانایی های این سامانه بومی است.

سامانه موشکی تلاش با قابلیت تلفیق با سامانه موشکی ارتفاع بلند اس ۲۰۰ و رفع نیاز درگیری ارتفاع متوسط این سامانه به صورت کاملا بومی و به دست توانمند متخصصین داخلی طراحی و تولید شده است.

همچنین سامانه توپخانه‌ای «حائل» برای نخستین بار رونمایی می‌شود. این سامانه دارای رادار پسیو است یعنی بدون انتشار امواج، اهداف را شناسایی می‌کند و این موضوع این قابلیت را به این سامانه می‌دهد که بدون اینکه دیده شود هدف را ببیند و اقدام کند. این سامانه همچنین متحرک است و به سرعت توانایی جابجایی دارد و برای مقابله با اهداف ارتفاع پست مثل موشک‌های کروز یا پهپادهای مهاجم و ریزپرنده‌ها طراحی شده است. این سامانه به دست متخصصین جوان نیروی پدافند هوایی ارتش طراحی و تولید شده است و نیاز پدافند هوایی کشور در حوزه ارتفاع پایین را مرتفع می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سامانه توپخانه هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح سامانه باور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۱۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) ششمین امام معصوم شیعیان، مردم عزادار مشهدی با حضور در میدان شهدای مشهد اجتماع بزرگ صادقیون برگزار شد.

زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در عزای شهادت رئیس مذهب شیعه، با برگزاری اجتماع در میدان شهدای مشهد، حزن و اندوه خود را در عزای آل الله نشان داده و عزاداریکردند. دسته‌های عزا یکی پس از دیگری نیز در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی مشغول به عزاداری هستند. عزاداران مسیر میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی را طی کردند و پس از آن در حرم مطهر رضوی پای سخنرانی آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نشستند. امروز همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) پیکر مطهر شهید مجید شخصی از شهدای دفاع مقدس نیز تشییع شد.

جمعیت عزادار همچنین پیکر مطهر شهید مفقود الاثر دفاع مقدس؛ مجید شخصی را که پس از ۴۲ با تفحص در منطقه چزابه تفحص و از طریق آزمایش دی ان‌ای هویتش شناسایی و به آغوش خانواده بازگشته تشییع و پیکر این شهید را تا حرم مطهر رضوی بدرقه کرده و مهیای حضور در مراسم عزاداری در حرم رضوی شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران
  • پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور تشییع شدند
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • حمله یک پهپاد انتحاری اوکراینی به حامل موشک یدکی برای سامانه پدافند هوایی بوک روس ها (فیلم)
  • ارتش ایران در اوج آمادگی و اقتدار است
  • خودکفایی ارتش در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است
  • حمله هوایی و توپخانه‌ رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • ارتش رژیم صهیونیستی منطقه‌های مختلف نوار غزه را هدف قرار داد