Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@00:10:41 GMT

آلودگی آب بیجار با نفت/چاه های آب شرب نگهبان ندارد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۴۰۱۳

آلودگی آب بیجار با نفت/چاه های آب شرب نگهبان ندارد

خبرگزاری مهر _ گروه استان ها: استفاده از آب آشامیدنی سالم از مطالبات به حق مردم است  اما طی دو روز اخیر در برخی از مناطق شهر بیجار از جمله منطقه شهرک آفتاب(فاز۱ و۲ حلوایی و مسکن مهر) آب آشامیدنی طعم نفت به خود گرفته و همین امر موجب نگرانی در مردم شده است.

شنیده ها حاکی از افزایش درخواست مردم برای استفاده از آب بسته بندی شده  در این منطقه را دارد و همین امر موجب  اعلام نارضایتی مردم در فضای حقیقی و مجازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم مناطق شهرک آفتاب با گله مندی از وضع موجود از مسئولان خواستار رفع مشکل و توزیع آب شرب سالم تا زمان رفع مشکل هستند.

یکی از شهروندان بیجاری در همین راستا به خبرنگار مهر گفت: پس از شنیدن آلوده شدن آب بیجار با نفت اضطراب و نگرانی در ما ایجاد شده و برای اینکه کودکان ما دچار بیماری نشوند از آب بسته بندی شده استفاده می کنیم.

این شهروند بیجاری افزود: با توجه به شرایط اقتصادی خرید آب شرب بسته بندی شده برای ما مقدور نیست و از مسئولان تقاضا داریم تا زمان رفع مشکل آب شرب سالم را برای مردم تهیه کنند.

یکی دیگر از شهروندان بیجاری نیز ضمن اعلام نارضایتی از وضع موجود، اظهار داشت: الان ۲ روز است که آب شرب شهرک آفتاب آمیخته با نفت است و قابل مصرف نیست لطفا رسیدگی شود.

در راستای همین امر نشستی مشترک  با حضور اصحاب رسانه  با مدیرشبکه بهداشت ودرمان و رئیس آب وفاضلاب شهرستان بیجار ، به منظور رفع ابهام در خصوص آلودگی آب برگزار شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار در این جلسه  به وضعیت آب شرب بیجار اشاره کرد و اظهار داشت: آب شرب مصرفی بیجار در مناطق شهرک آفتاب(فاز۱ و۲ حلوایی ومسکن مهر)، سالم وعاری از هرگونه آلاینده میکروبی است.

حسین جعفری با تاکید براینکه تغییر مزه و طعم آب شرب به معنای ناسالم بودن آن نیست، گفت: پس از انجام آزمایشات چندین مرحله نمونه برداری عاری از میکروب بودن آب شرب بیجار در مناطقی که به نفت آلوده شده بود به اثبات رسید.

وی  تصریح کرد: در صوتیکه در بعضی مناطق طعم نفت در آب احساس می شود و چون با ذائقه مردم متفاوت است شاید مصرف این آب زیاد باب طبع نباشد می توانند از بطری های آب معدنی استفاده نمایند.

چاه های آب شرب بیجار نگهبان ندارد

در ادامه این جلسه بهزاد مرادی رئیس آبفار بیجار گفت:روز پنج شنبه ساعت ۸ صبح آلودگی آب چاه شماره ۳ قمشلو اطلاع داده شد و پس از بررسی های صورت گرفته،آلودگی چاه اب قمشلو به نفت برای ما به اثبات رسید.

وی به عدم وجود نگهبان در محل چاه های آب اشاره کرد و بیان داشت: چاه های آب شرب در بیجار و در تمام شهرهای استان نگهبان ندارد و مسئله الودگی آب توسط دستگاه امنیتی و انتظامی در دست بررسی است.

رئیس آبفار بیجار اضافه کرد: با همراهی ۵ اکیپ از استان، چاه مذکور خاموش و مخزن آب با ظرفیت ۲۵۰۰ لیتر  شستشو داده شد و مشکل تا حدودی رفع شد و در جهت رفاه حال مردم آب مخزن ذخیره که عاری از هرمشکلی بود به جریان افتاده است.

وی تاکید کرد: عملیات شستشو مخازن ادامه دارد و مردم درصورتی که طعم آب با ذائقه آنان تطابق ندارد می توانند از آب بطری های بسته بندی شده استفاده کنند.

کد خبر 4725127

منبع: مهر

کلیدواژه: آب آشامیدنی آلودگی آب بیجار شهرستان بیجار هفته دفاع مقدس اربعین حسینی قزوین بوشهر شهرکرد شیراز اربعین 98 ماه محرم خطبه های نماز جمعه عاشورا بیرجند گرگان سانحه تصادف ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۴۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شهرداری به تمرین مختلط در لواسان

برنا نوشت: پس از انتشار فیلمی از تمرین مختلط تعدادی از ورزشکار رزمی‌کار در باشگاهی در منطقه لواسان سرپرست شهرداری لواسان به این مساله واکنش نشان داد و در این خصوص توضیحاتی را ارائه کرد. سرپرست شهرداری لواسان ضمن عذرخواهی از مردم شریف و متدین شهر لواسان بر رعایت عفاف و حجاب اسلامی طبق قانون در اماکن عمومی تاکید کرد و اعلام کرد با خاطیان امر برخورد جدی خواهد شد.

یک منبع آگاه در شهرداری لواسان در واکنش به این اتفاق گفت: این اتفاق در یک زمین روباز رخ داده است. آن افراد تحت نظر یک باشگاه نبودند و به صورت آزاد تمرین می‌کردند.

وی ادامه داد: نگهبان مجموعه وقتی این ناهنجاری را می‌بیند به آن‌ها تذکر می‌دهد، اما این افراد گوش نمی‌کنند. ایراد اینجاست که نگهبان به پلیس موضوع را اطلاع نداده است، اما ما پیگیر قضیه هستیم.

دیگر خبرها

  • نصب سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه به همدان
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • ورزش باستانی بین آحاد جامعه ترویج شود
  • فتوایی که درباره اگزوز خودرو صادر شد!
  • واکنش شهرداری به تمرین مختلط در لواسان
  • اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و جمع آوری معتادین متجاهر در بیجار
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار/نفس مستاجران به شماره افتاد
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود