Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@20:51:47 GMT

اتحاد دولت و ملت؛ شاخص دفاع مقدس/ به دانش روز مسلح شویم

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۴۳۷۶

اتحاد دولت و ملت؛ شاخص دفاع مقدس/ به دانش روز مسلح شویم

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، 31 شهریورماه در مراسم رژه نیروهای مسلح كه به‌مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در شیراز برگزار شد، یاد امام راحل و شهدای 8 سال دفاع مقدس را گرامی‌داشت و گفت: بحمد الهی روز به روز بر اقتدار جمهوری اسلامی در دنیا افزوده می‌شود.
وی، افزوده شدن اقتدار ایران را مرهون رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و رشادت‌های فرزندان ملت ایران در قالب نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی برشمرد و افزود: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و دلاورمردی‌های مردان عرصه دفاع و نبرد و کسانی است که همه هستی و سرمایه خویش را در راه دفاع از کشور و انقلاب به میدان آوردند و با جانفشانی و از خودگذشتگی سبب شدند که برگ زرین دیگری در تاریخ ملت بزرگ ایران افزوده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رحیمی، هفته دفاع مقدس را فرصتی برای یادآوری ایثار، رشادت و شهادت بزرگمردان كشور دانست و گفت: اتحاد و هم‌افزایی ملت و دولت و نیروهای مسلح اعم از نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و بسیج یكی از شاخص‌های اصلی دوران دفاع مقدس است.
استاندار فارس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص گنج بودن دوران دفاع مقدس گفت: همان‌طور كه معظم‌له فرمودند آن دوران گنجینه بزرگی است كه می‌توانیم از آن به خوبی استفاده كنیم كه هم مایه افتخار و عزت و سربلندی ملت ایران و هم یك توشه خوب برای حركت در مسیر انقلاب است.
وی به اقتدار نیروهای مسلح ایران اسلامی اشاره كرد و گفت: بحمد الهی امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در آمادگی كامل به سر می‌برند و مدافع منافع ملت، ارزش‌ها و كیان جمهوری اسلامی در تمام نقاط هستند كه به چنین نیروهایی افتخار می‌كنیم.
رحیمی با بیان اینكه نیروهای مسلح در سایه رهبری خردمندانه رهبر معظم انقلاب برای كشور و ملت ایران سرافرازی به ارمغان آورده‌اند، گفت:‌ ملت ایران امروز در عرصه‌های مختلف نظامی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی می‌تواند در منطقه به عنوان یك قدرت برتر، گفتمانی مسلط را ارائه كند.
استاندار فارس تأكید كرد: امروز محور مقاومت گوش به فرمان مقام معظم رهبری از منافع كشور و ملت ایران در مقابل تهدیدات دشمنان دفاع خواهد كرد.
وی همچنین اهمیت ارتقای دانش در كشور تأكید كرد و گفت: برای حفظ منافع جمهوری اسلامی باید خود را به دانش روز در مقابل استكبار جهانی مسلح كنیم و همواره آماده مقابله با تهدیدهای دشمنان باشیم كه بحمد الهی این مسئله در دستور كار نیروهای مسلح ایران قرار دارد.
رحیمی با یادآوری پیشرفت‌های نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی گفت: نیروهای مسلح با تكیه بر توان داخلی و با اعتقاد بر اینکه پشتوانه آن‌ها ملت سرافراز و با فرهنگ ایران اسلامی است به پیشروی‌های خود در مرزهای معنویت و گذشتن از مرزهای دانش و تلاش در جهت نظم و آمادگی بیشتر ادامه خواهند داد و هر روز بالنده‌تر از همیشه در صحنه حاضر خواهند بود.
استاندار فارس همچنین سه مؤلفه ملت، نیروهای مسلح و رهبر معظم انقلاب را پشتوانه‌های دولت برشمرد كه می‌تواند مدافع خوبی برای دفاع از منافع كشور و مردم و نظام باشد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي هفته دفاع مقدس رژه نيروهاي مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۴۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به کیفی‌سازی برنامه های سوم خرداد در استان مرکزی از استفاده از ظرفیت های مردمی در برنامه های سوم خرداد در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، بهنام نظری ظهر امروز در ستاد گرامیداشت مناسب‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی، با اشاره به اینکه آزادسازی خرمشهر به یادماندنی‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی و نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس است که همه ما به این پیروزی بزرگ افتخار می‌کنیم، اظهار داشت: جمله تاریخی «خرمشهر را خدا آزاد کرد» بهترین تعبیر امام خمینی(ره) برای موفقیت بزرگ آزادسازی خرمشهر بود که به اثرگذارترین شکل ممکن، عمق تعلق رزمندگان ایران اسلامی به پشتیبانی پروردگار عالم را بیان داشت.

وی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر با رشادت و جانفشانی رزمندگان و تقدیم خون شهدای بسیاری به دست آمد، افزود: رزمندگان سرزمین آفتاب در راه دفاع از میهن حضوری پررنگ در جبهه‌ها داشتند و شهدا و جانبازان بسیاری را در این راه تقدیم کردند. سوم خرداد، عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر سرآغاز پیروزی‌های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس بود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: سوم خرداد به واسطه آزادی خرمشهر با علم و ایمان نیروهای داخلی به یک روز ملی و به یاد ماندنی در تاریخ ایران اسلامی تبدیل شده است. دفاع از شرف، باورها و خاک کشور، سخت‌ترین و ماندگارترین عملکرد هر ملت  است و مردم ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس ثابت کردند در مسیر دفاع از آرمان‌های امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی همواره ثابت قدم بوده و هستند.

نظری تشریح و تبیین رشادت‌های رزمندگان اسلامی در جامعه به ویژه بین نسل جوان را محور برنامه‌های نهادهای متولی در بزرگداشت یاد شهدای سوم خرداد و عملیات بیت‌المقدس عنوان کرد و گفت: افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی به ماندگاری حماسه روز سوم خرداد کمک می‌کند بنابراین لازم است در هر شهرستانی، تعدادی برنامه غنی ویژه سوم خرداد پیش بینی و اجرا شود، همچنین در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) نیز دستگاه‌های متولی در اعزام به مرقد مطهر امام، توجه به سفر اولی‌ها را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام صادر کرد +جزئیات
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • ویژگی‌های منحصربه‌فرد مردم اصفهان در دفاع مقدس استثناء است