Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@01:01:55 GMT

ارائه خدمات سلامت به بیش از 16 هزار زائر پاکستانی

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۷۳۸۳

ارائه خدمات سلامت به بیش از 16 هزار زائر پاکستانی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از ابتدای شهریور تاکنون بیش از 16 هزار نفر از اتباع غیر ایرانی که از پایانه مرزی میرجاوه وارد کشور شدند خدمات سلامت را دریافت کرده‌اند.

سید مهدی طباطبایی افزود: با توجه به ورود بیش از 16 هزار 620 نفر زائر پاکستانی توسط 165 اتوبوس به داخل پایانه مرزی میرجاوه، خدمات سلامت به تمامی زوار پاکستانی که قصد عبور از پایانه مرزی میرجاوه را دارند ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اظهار خرسندی از سامان دهی تردد های مرزی در پایانه های رسمی کشور گفت: با توجه به استقرار گروه های خدماتی بهداشت و درمان در گذرگاه های رسمی، امکان اجرای دستورالعمل های بهداشت بین الملل در این گذرگاه ها وجود دارد و نگرانی اصلی ما در خصوص انتقال بیماری های عفونی مانند مالاریا و التور به ترددهای غیر مجاز مرزی مربوط می شود .
دکتر طباطبایی با اشاره به اینکه در دهه اول محرم امسال تعداد زائرین پاکستانی نسبت به سال گذشته 13 درصد رشد داشته است افزود: کارکنان بهداشت، درمان و اورژانس 115 بصورت شبانه روزی در پایانه مرزی میرجاوه آماده ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و اورژانسی به اتباع پاکستانی هستند و همچنین بیمارستانهای دارالشفاء میرجاوه و بیمارستانهای مرکز استان آماده خدمات رسانی به بیماران اورژانسی می باشند.
وی خاطرنشان کرد: بیماریابی، واکسیناسیون، سم پاشی، گند زدایی محل های اسکان، نظارت بر کلر زنی آب و مواد غذایی توزیع شده و نظارت بر جمع آوری و دفع صحیح پسماندها، خدمات سلامت دهان ودندان، آموزش سلامت به زبان اردو در مسیرهای تردد توسط داوطلبان سلامت، از جمله اقدامات بهداشتی است که در محل توقف و اسکان و مسیر تردد زائرین انجام می شود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۷۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی سازی سلامت در مهریز


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دکتر مختاری افزود: هدف از اجرای مردمی سازی سلامت، طرح برون سپاری خدمات حوزه سلامت می‌باشد.


وی ادامه داد: این طرح از طریق سفیران سلامت و رابطین سلامت و آموزش‌های سلامت از طریق فضای مجازی توسط کارشناسان بهداشت و سلامت انجام می‌شود.


مختاری با اشاره به اینکه مردمی سازی موضوع سلامت یک ضرورت است، افزود: در برنامه‌های بهداشتی مردم باید مشارکت فعالی داشته باشند تا سلامت جامعه تضمین شود.


مردمی‌سازی سلامت می‌تواند به گسترش خدمات بهداشتی و درمانی به مناطق محروم و کم برخوردار، همچنین افزایش دسترسی اقشار آسیب‌پذیر جامعه به این خدمات یاری رساند.

دیگر خبرها

  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • افزایش ۴۶درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • وضعیت خدمات رسانی پایانه نوردوز غیرقابل قبول است
  • مردمی سازی سلامت در مهریز