Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@05:18:29 GMT

کمبود شدید نیرو در اصفهان

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۷۵۵۸

کمبود شدید نیرو در اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در خصوص نیروی انسانی وضعیت مناسبی نداریم و استان اصفهان جز سه استان کشور است که با کمبود شدید نیرو مواجه است.

محمد اعتدادی امروز (یکشنبه) در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: در تابستان در آموزش و پرورش به پروژه مهر مدارس توجه ویژه شد، پروژه مهر تلاشی فراسازمانی است که نهادهای بیرونی و نهاد داخلی آموزش و پرورش در کنار هم برای این پروژه تلاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افتتاح ستاد مهر شهر اصفهان یکی از همین پروژه‌ها است.

وی افزود: حوزه نیروی انسانی مشکل دارترین حوزه آموزش و پرورش بوده که اقداماتی پیرامون جبران کسری نیرو انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: شش ناحیه شهر اصفهان 1552 واحد آموزشی دولتی و غیر دولتی در سال جاری خواهند داشت. زنگ مهر فردا در مدرسه شالباف ناحیه چهار اصفهان به صدا در خواهد آمد و رسماً سال تحصیلی در استان اصفهان آغاز خواهد شد.

اعتدادی تصریح کرد: دوره ابتدایی 843 واحد، متوسطه اول 372 و متوسطه دوم 336 واحد آموزشی دارند و 70 واحد آموزشی استثنایی نیز در شهر اصفهان فعال خواهند بود. در استان اصفهان بدون پیش دبستانی 5311 واحد وجود دارد. همچنین 845 هزار نام در سامانه سناد ثبت شده است که 335 هزار و 918 نفر دانش آموز در شهر اصفهان ثبت نام کرده‌اند که این ثبت نام همچنان ادامه دارد و هنوز بحث ثبت نام 7 هزار نفر از اتباع خارجی باقی مانده است.

وی اضافه کرد: در استان 184 هزار نفر ابتدایی، متوسطه اول 181 هزار نفر و 70 هزار نفر دوره متوسط دوم مشغول تحصیل خواهند بود. دانش آموزان استثنایی شهر اصفهان 1961 نفر در شش ناحیه مشغول تحصیل هستند و کل کلاس‌های دایر در شهر اصفهان 36 هزار کلاس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در خصوص نیروی انسانی وضعیت مناسبی نداریم و استان اصفهان جز سه استان کشور است که با کمبود شدید نیرو مواجه است. آموزش و پرورش اصفهان اقداماتی انجام داده است و با معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه نشست‌هایی داشته‌ایم و از پتانسیل همکاران بازنشسته استفاده کردیم و از همکارانی که به صورت موظف مشغول بودند درخواست کردیم ساعت غیر موظف را کاهش دهند.

اعتدادی ادامه داد: برای شروع سال تحصیلی از تمام پتانسیل‌های خود استفاده کردیم و قطعاً با این ظرفیت و حجم بالای نیروهای بازنشسته و سایر پتانسیل‌ها آن کیفیتی که به دنبالش هستیم رقم نخواهد خورد، اما با تلاشی که همکاران انجام می‌دهند و دوره‌های آموزشی ضمن خدمت سطح و جایگاه اصفهان را به بالاترین حد خود در آموزش می‌رسانیم.

وی خاطرنشان کرد: دارای نقص هستیم و تلاش می‌کنیم آموزش و پرورش استان اصفهان را به جایگاه بهتر برسانیم، جایگاه اصفهان در رتبه‌های کنکور سراسری در کل کشور سوم است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۷۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات مدیریتی باید در آموزش و پرورش حفظ شود

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ثبات مدیریتی باید در آموزش و پرورش حفظ شود و نسبت به این فرمایش با درایت رهبر انقلاب توجه ویژه شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد شریعتی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در صدوسی‌ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان فرمودند که ثبات مدیریتی باید در آموزش و پرورش حفظ شود و نسبت به این فرمایش با درایت رهبر انقلاب توجه ویژه شود.

وی با اشاره به افتتاح مجموعه کوه نور صفه افزود: تغییر و تحولات خوبی در این مجموعه صورت گرفته است که نشان از مدیریت خوب و پر انرژی در رأس کار دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ساماندهی بازار اصفهان اقدام شاخصی بود که پس از سال‌ها بلاتکلیفی انجام شد و از مهمترین نتایج آن نظم‌بخشی در تردد موتورسیکلت‌ها است که امیدواریم این اقدامات ادامه پیدا کند.

کد خبر 750790

دیگر خبرها

  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • دانش آموزان با حساسیت کمبود آب آشنا شوند
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • حضور فعال دانشگاه آزاد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • ثبات مدیریتی باید در آموزش و پرورش حفظ شود
  • حضور فعال دانشگاه آزاد نجف‌آباد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • درخواست فرهنگیان بر نظارت به موضوع نقل و انتقال