Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@00:11:07 GMT

هر نوع جنگي، عواقب وخيمي در منطقه خواهد داشت

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۰۳۶۹

هر نوع جنگي، عواقب وخيمي در منطقه خواهد داشت

خبرگزاری آریا- مخالفت عراق زمانی تشدید می‌شود که بدانیم رژیم صهیونیستی هم عضو این ائتلاف خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از تلویزیون الجزیره، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق، هشدار داد هر نوع جنگی در منطقه، عواقب وخیمی به همراه خواهد داشت.
احمد الصحاف در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره، درباره مخالفت عراق با پیوستن به ائتلاف دریایی به فرماندهی آمریکا گفت: دیدگاه وزارت امور خارجه عراق در برابر شرایط فعلی، تاکید بر حمایت از اقدامات برای آرام کردن اوضاع و حفظ ثبات و توازن در منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ویژه که منطقه در آخرین مراحل مبارزه با باند‌های تکفیری داعش در عراق و سوریه قرار دارد. تلاش‌ها برای برقراری ثبات در منطقه به حمایت، همکاری و هماهنگی همه طرف‌های تاثیرگذار نیاز دارد. عراق نظر خود را در مخالفت قاطع با پیوستن به هر نوع ائتلاف نظامی که ماموریت آن تامین امنیت دریانوردی در آبراه‌ها در خلیج فارس است اعلام می‌کند. مخالفت عراق زمانی تشدید می‌شود که بدانیم رژیم صهیونیستی هم عضو این ائتلاف خواهد بود. ما احساس می‌کنیم تشکیل چنین محور نظامی، برای منطقه و اوضاع امنیتی و سیاسی آن، فقط پیچیدگی‌های بیشتر به همراه خواهد داشت. عراق از اقدامات برای آرامش و گفتگو حمایت می‌کند و میدان تبادل پیام‌های انعطاف پذیر با همه طرف هاست. عراق با استناد به دیدگاه ملی خود بر لزوم حفظ دستاورد‌های عراق در طول 4 سال گذشته تاکید دارد. عراق توانست بر گروه تروریستی داعش پیروز شود و امنیت و آشتی ملی را در کشور برقرار و از تنگنای شدید اقتصادی عبور کند. دیپلماسی عراق هم موفق شد تلاش‌های بین المللی را در کمک به عراق علیه گروه تکفیری داعش، بسیج کند. دیدگاه عراق آن است که از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد تا طرف تاثیرگذاری در تماس و هماهنگی به منظور تقویت فضای مناسب برای هر نوع گفتگوی مشترک با هدف کمک به کاستن از بحران در منطقه باشد.
الصحاف افزود: ما به خوبی درک می‌کنیم که نقش عراق امروز یک نقش محوری است و مفهوم امنیت یک مفهوم یکپارچه است و نمی‌توان آن را بخش بخش کرد. تحولات منطقه بر عراق تاثیر می‌گذارد. ما می‌خواهیم دستاورد‌های ملی عراق را حفظ کنیم و امیدواریم منطقه با امنیت و ثبات باشد. حمایت از اجرای برنامه دولت عراق 2022 مستند به تقویت جایگاه بین المللی عراق به ویژه در سطح منطقه است. عراق خواهان شراکت‌های راهبردی متعدد در چارچوب همکاری‌های متنوع اقتصادی است تا زمینه ادغام مناطقی که بیشترین آسیب را از داعش دیدند، در جامعه عراق فراهم شود. باید ثبات منطقه حفظ شود که برای ملت‌های منطقه هم تاثیر خواهد داشت.
وی درباره موضع عراق در برابر احتمال وقوع جنگ در منطقه، خاطر نشان کرد: بدون شک، ما هر نوع جنگ احتمالی در سطح منطقه یا هر نوع برخوردی را دارای عواقب بسیار وخیم می‌دانیم. برای همه طرف‌ها در منطقه، موضوع آسانی نخواهد بود. عراق به تازگی از جنگ شدید با گروه تکفیری داعش خارج شده است و ما می‌خواهیم دستاورد‌های ملی خود را حفظ کنیم. توسل به گزینه‌های سیاسی در چارچوب مذاکره، گفتگو، همکاری و هماهنگی دائم با همه طرف ها، به شکل گیری نگاه انعطاف پذیر در دولت عراق کمک می‌کند. ما در وزارت امور خارجه عراق، با همه دوستان و شرکای خود، دیدگاه هایمان را به اشتراک می‌گذاریم که مبتنی بر تاکید بر لزوم ایجاد راه حل‌های انعطاف پذیر و تقویت کانال‌هایی برای گفتگو و مذاکره به منظور دور نگه داشتن منطقه از هر نوع درگیری احتمالی است که برای هیچ طرفی، چیزی جز خسارت‌های بیشتر نخواهد داشت. ما معتقدیم منطقه تحمل آغاز درگیری جدید را در شرایط فعلی، ندارد. باید توانایی‌های ملت‌های منطقه را تقویت کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جنگ عواقب وخیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۰۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش در افغانستان از بین رفته است

وزارت دفاع طالبان اعلام کرد محمد یعقوب مجاهد، سرپرست این وزارت در دیدار با هیات مالزیایی حضور فیزیکی گروه‌های «مخرب» به شمول داعش در افغانستان را رد کرده است.

این وزارت همچنین اعلام کرد هیئت مالزیایی شامل نمایندگان وزارت‌های خارجه، دفاع، داخله و نماینده ویژه نخست وزیر آن کشور وارد کابل شدند.

سرپرست وزارت دفاع حکومت سرپرست در این دیدار‌ها تاکید کرد به کسی اجازه نخواهد داد از خاک این‌ کشور تهدیدی به کشور‌های منطقه واقع گردد.

در این خبرنامه‌ به نقل از هیات مالزی آمده است که آنان با اشاره به همکاری‌های همه جانبه اطمینان دادند که آنچه که افغانستان را از نزدیک مشاهده نمودند به مسئولان آن کشور برسانند.

این در حالی است که برخی کشور‌های منطقه همواره از حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان به ویژه داعش ابراز نگرانی کردند، ادعا‌هایی که همواره از سوی مقامات حکومت سرپرست رد و بی‌اساس خوانده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نظرسنجی هاروارد چگونه تعبیر شد؟/ عواقب اصرار بر جنایت
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین‌ها
  • الکساندر چفرین: سوپرلیگ پروژه‌ای غیراخلاقی و عواقب آن ویرانگر خواهد بود
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک ورزشگاه دیگر بیخگوش ایران!
  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک بازیکن
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)