Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حسین فضلی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان در ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان همدان، گفت: از ابتدای ایجاد کشت‌های گلخانه‌ای تاکنون ۳۵۰ هزار مترمربع گلخانه در همدان ایجاد شده است، و امسال نیز برنامه ایجاد ۱۰ هکتار گلخانه در شهرستان را داریم.

اوبیان کرد: توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان همدان پیش‌بینی‌شده بود که تاکنون در ۳۰۵ هکتار از اراضی اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان در مورد آبیاری بارانی در اراضی بیان کرد: ۲۶ هکتار از اراضی شهرستان مستعد آبیاری تحت‌فشار هستند که تاکنون در ۱۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی اجرا شده است.

فضلی با اشاره به اینکه افزایش تولید ۳ هزار و ۵۲۴ تن گوشت قرمز برای سال ۹۸ در نظر گرفته‌شده بود که تاکنون یک هزار و ۴۶۸ تن تولیدشده است، افزود: افزایش تولید شیر به میزان ۴۹ هزار و ۹۸۵ تن در نظر گرفته‌شده است که تاکنون ۲۱ هزار تن از این میزان محقق شده است.

فضلی با تأکید بر اینکه تولید ۴۳۰ تن محصولات کم آب‌بر و دانه‌های روغنی در شهرستان پیش‌بینی‌شده است، عنوان کرد: در مراحل اجرای قرارداد و کاشت این محصولات هستیم.

او با بیان اینکه از پارسال تاکنون ۱۶ واحد تولیدی راکد در همدان به چرخه تولید بازگشت افزود: در سال گذشته ۷ واحد و امسال نیز ۹ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید باز گشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان در مورد بازگشت واحد‌های تولیدی راکد به چرخه تولید، تأکید کردمدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با اشاره به اینکه توسعه کشت کلزا و اجرای الگوی کشت یکی از برنامه‌های اصلی دولت است، گفت: این موضوع جز برنامه‌های ابلاغی استان‌ها قرار گرفته، اما به دلیل جدید بودن این کشت کشاورزان در برابر کشت کلزا مقداری مقاومت می‌کنند.

فضلی با اشاره به اینکه در خصوص کشت کلزا کلاس‌های آموزشی، اطلاع‌رسانی، بازدید و ... انجام شده است، اظهار داشت: به این نتیجه رسیده‌ایم که کشت کلزا را به کشاورزان آبی کار ابلاغ کنیم تا ۱۰ درصد از کشت آبی خود را به کشت کلزا اختصاص دهند.

او با بیان اینکه برای کشاورزانی که برای کشت کلزا اقدام می‌کنند تمهیدات و خدماتی در نظر گرفته می‌شود، افزود: کشاورزانی که در مقابل کشت کلزا مقاومت می‌کنند نیز برخی خدمات ارائه شده به آن‌ها محدود می‌شود.

رئیس امور منابع آب شهرستان همدان نیز با اشاره به انسداد ۴۷۶ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان همدان اظهار داشت: با انسداد این چاه‌ها ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب آب صرفه‌جویی شده است.

محمد رضی افزود: در سال ۹۷ در شهرستان همدان ۷۵ کنتور هوشمند نصب شده و امسال نیز تاکنون ۵۲ دستگاه کنتور هوشمند نصب شده است.
انتهای پیام/ا

۱۰ هکتار گلخانه در همدان ایجاد می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بورس منطقه ای افزایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۴۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت کلزا در بهبهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی بهبهان گفت:امسال ۴۲۰۰ اراضی آبی و ۴۰۰ هکتار اراضی دیم شهرستان بهبهان زیر کشت کلزا رفته است.

لاله نیرومند افزود: ازشروع فصل برداشت دانه روغنی کلزا در بهبهان تاکنون افزون بر ۷ هزار تن کلزا برداشت شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود افزون بر ۹۰۰۰ تن دانه کلزا از مزارع زیر کشت این محصول در شهرستان بهبهان برداشت شود.


  مدیر جهاد کشاورزی بهبهان اظهار کرد: کارخرید دانه روغنی کلزا همزمان با برداشت در چهارمرکز در بخش‌های مرکزی وزیدون آغاز  وتاکنون ۷۶۰۰ تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است.



دیگر خبرها

  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت