Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، ساماندهی وضعیت میدان مشق، یکی از چالش برانگیزترین موضوعاتی است این روزها در حوزه میراث و  گردشگری تهران مطرح می‌شود. چالشی که بین سه نهاد ازجمله شهرداری تهران، وزارت امور خارجه و وزارت میراث و گردشگری مطرح شده بود. 

در این میان گویا بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که ظهر چهارشنبه (۲۷ شهریور) در راستای توسعه مناسبات با وزارت امور خارجه، بین پیروز حناچی (شهردار تهران) و محمدجواد ظریف (وزیر امور خارجه) در ساختمان این وزارتخانه امضا شده و سایت شهرداری خبر آن را منتشر کرد اما در تمام این مدت حضور و تفاهم با وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نادیده گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تفاهم‌نامه آمده است: قرار شد شهرداری تهران اقدامات مربوط به واگذاری ساختمانی از املاک شهرداری به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در محدوده میدان مشق به وزارت خارجه را پیگیری کند. ضمن اینکه تکمیل احداث و مدیریت ساختمان خدماتی در زمین متعلق به وزارت امور خارجه براساس طرح مورد توافق، از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

پیگیری اقدامات مربوط به احداث و بهره‌برداری ساختمانی با کاربری فرهنگی در زمین متعلق به وزارت امور خارجه موسوم به "خانه دیپلمات" و زمین شرقی آن، از دیگر موضوعات مورد پیگیری از سوی شهرداری تهران است.

طبق این تفاهم‌نامه وزارت امور خارجه نیز موضوعاتی مانند خارج کردن بخش‌های اداری و سازمانی وزارت امور خارجه از ساختمان شماره یک به غیر از دفتر وزیر، تخریب ساختمان‌های شماره ۲ و ۱۰ در صورت امکان نقل و انتقال به ساختمان‌های جدید و تبدیل بخشی از زیرزمین ساختمان شماره ۹ به موزه اشیاء وزارت امور خارجه را پیگیری خواهد کرد. 

چنانچه وزارت امور خارجه پس از تهاتر دیون به شهرداری تهران بدهکار شود مقرر شد از ساختمان‌های موجود در سایر بخش‌های شهر به شهرداری تهران واگذار کند.

در این میان و در زمان امضای چنین تفاهم‌نامه‌ای جای خالی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی احساس می‌شود. محمدحسن طالبیان (معاون میراث فرهنگی وزارتخانه) در این خصوص به خبرنگار ایلنا گفت: با وجود آنکه خود من چندین بار تاکید داشتم تا چنین اتفاقی بیافتد و این تاکیدات را به شهردار و وزات امور خارجه اعلام کردم و آنها نیز اعلام آمادگی کرده بودند اما در نهایت خبری از انعقاد این تفاهم‌نامه نداشتم و اطلاعی به ما داده نشد. 

او تصریح کرد: من تا این لحظه تفاهم‌نامه را ندیده‌ام و اطلاعی درخصوص مفاد آن ندارم. اما با توجه به گفته‌ها و  شنیده‌ها از شهردار جویا شدم و گفته شد، موضوع آن بیشتر پیرو احیای فضای شهری و میدان مشق است. ضمن آنکه گویا در بخشی از این تفاهم‌نامه درخصوص تخریب برخی از ساختمان‌ها صحبت شده که به هیچ وجه متوجه مفهوم آن نشدم.

طالبیان ادامه داد: با توجه به آنکه در آن تفاهم‌نامه درخصوص تبدیل برخی از ساختمان‌ها به موزه صحبت شده، تاکید کردم که باید تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه بین شهرداری تهران، وزارت امور خارجه و وزارت میراث و گردشگری منعقد شود. تلاش می‌کنم این تفاهم‌نامه را ظرف چند روز آینده آماده کنم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شهرداری تهران وزارت امور خارجه معاون میراث فرهنگی میدان مشق خانه دیپلمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۴۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سریال «نون خ» در ترویج صنایع دستی، مناطق گردشگری و آداب و روسوم مردم موفق بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عزت‌الله ضرغامی صبح امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم، در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند و تصور من این است که اگر این‌ها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی مؤثر باشد.

وی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور افزود: از من در مورد قیمت بلیت‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰,۰۰۰ تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریباً همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: ایرنا

کد خبر 747457

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان
  • انعقاد تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)