Web Analytics Made Easy - Statcounter

یه گزارش خبرنگار مهر، احمد اسکندری صبح دوشنبه در آیین بازگشایی مدارس که با حضور تعدادی از مسئولان استان کرمان برگزار شد، بیان داشت: سال تحصیلی جدید استان کرمان با شعار «تکریم معلم، مدیریت منابع، مدرسه پویا» آغاز شده است و در هفت هزار و ۷۷۰ مدرسه استان کرمان زنگ مهر نواخته شد.

وی افزود: امروز از بوی مهر، مهربانی و محبت سراسر ایران عطرآگین می‌شود بوی تعامل و در کنارهم بودن؛ لذا  معتقدم همه راه های روشن از مدرسه می‌گذرد اعتقاد داریم و مدرسه کانون زندگی کردن و فراگیری همه ارزش‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: امیدوارم بتوانیم جایگاه مدرسه را روز به روز ارتقا دهیم و امیدواریم مدرسه بتواند کانون تصمیم‌گیری شود.

اسکندری تصریح کرد:  باید فضای مدرسه به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری به صورتی باشد که فرزندان ما از آمدن به مدرسه احساس شادمانی کنند لذا امیدواریم به عنوان شعار مدرسه محوری در راستای تحقق اهداف سند بنیادین روز به روز به منحصه ظهور برسد.

وی با بیان این که امروز در کرمان روز مهر و از خود گذشتگی است، یادآور شد: دبیرستان خبرساز بی‌بی فاطمه مهدوی (مادر شهید محمدحسین مهدوی) توسط خانم مهدوی (خواهر شهید) ساخته شده همچنین یک مدرسه شبانه روزی برای دانش آموزان نمونه و احداث کلینیک در جیرفت به همراه چهار پروژه دیگر توسط این خیر بنا شده است.

بساط بخاری نفتی از ۷۵۰ مدرسه برچیده شد

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان ابراز داشت: امسال خیران نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش کمک کردند و امروز شاهد افتتاح تعداد زیادی مدرسه خیر ساز هستیم.

وی ادامه داد: ما امروز خوشحالیم که بساط بخاری نفتی از ۷۵۰ مدرسه برچیده شده و ۳۰ مدرسه خشت و گلی استان با ۸۰ کلاس درس به مدارس مدرن تبدیل شده‌اند.

اسکندری افزود: به همت مسئولان استان و نمایندگان تعداد ۳۱۰ پروژه نیمه تمام در استان فعال شده‌اند که تعدادی از آن‌ها در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته‌اند لذا امیدواریم خیران نیک اندیش و تمام افرادی که توانایی مالی دارند کمک کنند تا بتوانیم فضاهای آموزشی استان کرمان که قریب ۳۵ درصد آنها  تخریبی هستند مقاوم‌سازی کنیم.  

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: دو مدرسه حیات طیبه داشتیم که کار ساخت و ساز آن‌ها شروع شده است همچنین از عطا احمدی تشکر می‌کنیم که قریب به ۳۰۰ مدرسه ساخته و از ابتدای دولت تدبیر و امید دو هزار و ۵۰۰ کلاس درس توسط خیران ساخته شده است.

وی افزود: استان کرمان بعد از تهران رتبه دوم کشور را در تعداد مدارس غیر دولتی به خود اختصاص داده است که نزدیک به ۲۰ درصد دانش‌آموزان در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

کد خبر 4726215

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش بازگشایی مدارس هفته دفاع مقدس قزوین اربعین حسینی شهرکرد بوشهر شیراز اربعین 98 خطبه های نماز جمعه گرگان سانحه تصادف بیرجند ایلام استانداری سمنان دفاع مقدس جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۶۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دکتر «علی مطهری» مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی، در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت:فعالیت‌های دولت مردمی سیزدهم در موضوع مدرسه سازی جای قدردانی ویژه دارد.

وی افزود:استان آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های نیازمند به توجه در موضوع فضای آموزشی است که خوشبختانه با آغاز دولت مردمی سیزدهم و عنایت و توجه ویژه سازمان نوسازی کشور و همچنین استاندار آذربایجان غربی در ۲ سال اخیر یک هزار و ۳۴ کلاس درس به مجموع کلاس‌های درس و فضا‌های آموزشی استان اضافه شده و بیش از یک هزارو ۸۰۰ کلاس درس نیز در حال ساخت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی گفت:نیاز استان آذربایجان‌غربی در موضوع کلاس‌های درس و رسیدن به متوسط کشوری، تعداد ۵ هزار کلاس درس است که امیدواریم با شروع نهضت مدرسه سازی در استان و توجه مسئولین استانی و کشوری، در آینده‌ای نزدیک به این مهم دست یابیم.

وی ادامه داد:مهندس رحمانی از نیرو‌های متعهد و کاربلد استان آذربایجان‌غربی بودند و در زمان حضورشان در سازمان نوسازی مدارس استان، منشأ فعالیت‌ها و برکات مهمی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی افزود:امیدواریم مهندس صدقی نیز با روحیه جهادی وارد میدان شده و در مسیر توسعه فضا‌های آموزش و پرورش استان گام بردارد.

مطهری گفت:موضوع تحول در آموزش و پرورش نیازمند ۳ عنصر محتوا، فضای آموزشی و تجهیزات و نیروی انسانی است و برای رسیدن به نقطه آرمانی در این موضوع باید به همه این موارد و عناصر توجه کافی و وافی صورت پذیرد.

در پایان این مراسم، با حضور مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی و جمعی از مسئولان و مدیران مرتبط، «پیام صدقی» به عنوان مدیرکل جدید نوسازی، توسعه و تجهیز مداس آذربایجان‌غربی معرفی و از خدمات «قهرمان رحمانی» مدیرکل قبلی این مجموعه تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد
  • تقدیر از ۲۷۸۰ معلم شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است
  • توجه به معلم «سرمایه‌گذاری برای کشور» است/ آموزش و پرورش، مسئله اول کشور
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد