Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سفر برای تمامی افراد جامعه همیشه نکات جذاب و لذت بخشی را به همراه داشته است. در این بین هر کدام از این افراد با توجه به خلق و خوی خود و شرایط های مختلف مانند مالی و روحی وسیله مورد علاقه و مناسب را برای سفر خود و خانواده انتخاب می نمایند. اتوبوس، قطار، هواپیما، کشتی و خودرو شخصی وسایل حمل و نقل موجود در سیستم راه و ترابری کشور عزیزمان محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمدتا کسانی که سفرهایی با سرعت، امکانات و آسایش بالا را در ذهن می پرورانند، قطار را برای سفرهای خود انتخاب می نمایند. قطار ایمن ترین وسیله نقلیه دنیا به شمار می رود، از این رو بلیط قطار مورد توجه متقاضیان زیادی قرار گرفته است.

چند مزیت قطار!!!

کسانی که این وسیله نقلیه دوست داشتنی را برای سفر انتخاب می کنند، از مزایای آن مانند سرعت بالا، امکانات مناسب، ثبات در قیمت بلیط قطار و لذت بردن از مسیر واقف هستند. بیش از 90 سال از ساخت راه آهن در ایران می گذرد، سیستم ریلی ایران در چندین سال گذشته دچار تحولات بسیار زیادی شده است. قطار استفاده شده در سال 1306 را تصور کنید با قطارهایی که در حال حاضر در سیستم ریلی ایران فعالیت می کنند، پیشرفت ها را به خوبی با تمام وجود لمس خواهید کرد. اما چه عواملی باعث پیشرفت قطارها آن هم به این سرعت شده است؟ چه شرکت هایی در حال حاضر به مسافران خدمات دهی می کنند؟ اگر به دنبال پاسخ سوالات ذهنی خود هستید، با ما همراه باشید.

رجا، اولین و قدیمی ترین شرکت حمل و نقل ریلی

شرکت رجا در سال 1376 تاسیس شده و قدیمی ترین و اولین شرکت حمل و نقل ریلی ایران محسوب می شود. کمتر کسی را در ایران پیدا می کنید که قطار را به عنوان وسیله مسافرت خود برگزیده و اسم شرکت رجا را نشنیده باشد. بلیط قطار رجا پرطرفدارترین بلیط قطار در ایران است. این شرکت بیش از 56 درصد جابجایی های مسافران در ایران را تحت پوشش قرار می دهد. شرکت رجا با سابقه طولانی و درخشان خود توانسته رضایت مخاطبان بسیار زیادی را جلب نماید. سهام اولیه این شرکت در دست دولت وقت بوده و بعد از گذشت زمان به سازمان تامین اجتماعی واگذار می شود. از خصوصیات بارز این شرکت می توان به 1100 نیروی زبده و متخصص ایرانی نام برد. این شرکت با سیاست های خود توانسته برای بسیاری از جوانان این مرز و بوم اشتغال ایجاد کند. شرکت رجا با توجه به خدماتی که به مسافران خود ارائه کرده، توانسته  تندیس ها و جوایزی بسیار زیادی را دریافت نماید. قطارهای رجا به کوپه‌های سالنی 4 نفره، 6 نفره و تقسیم می‌شوند. رجا از قطارهای 5 ستاره زندگی نیز در جا به جایی مسافر استفاده می نماید. قطارهای شرکت رجا مجهز به سرویس بهداشتی فرنگی وایرانی، تجهیزات صوتی و تصویری، سیستم تهویه‌ مطبوع، رستوران‌های بسیار لوکس و شبکه‌ اینترنت می باشند. قطارهای زندگی، صبا، سریر، ارم، سیمرغ، خلیج فارس، سپهر، توس و غزال جز شرکت حمل و نقل ریلی رجا می باشند.

فدک نامی نکو با ظاهری شگفت انگیز

شرکت فدک در سال 1394 با 200 واگن به مالکیت شرکت ریل پرداز نوآفرین فعالیت خود را در خط تهران مشهد آغاز کرد. فدک نام تنها قطار این شرکت است که قطاری 5 ستاره بوده و در سه کلاس مختلف به متقاضیان خود امکانات ارائه می دهد. قطار فدک با ظاهری آراسته و خطوط منحنی برگرفته از باغ فدک با رنگ های طلایی، فیروزه ای و سفید درآمیخته شده تا چشم هر بیننده ای را به خود خیره کند. پیجر مهماندار، سیستم صوتی و تصویری، سرویس خواب با کیفیت عالی، شبکه اینترنتی داخل قطار از جمله امکانات قطار فدک محسوب می شود. رزرو بلیط قطار را می توانید از سایت های معتبر و ایمن مانند تیک بان خریداری کنید.

نورالرضا، نامی که در آینده بسیار از آن می شنوید

شرکت حمل و نقل ریلی نورالرضا از چند مجموعه کوچک تشکیل شده است. این مجموعه ها دست به دست هم داده اند تا بتوانند خدماتی در خور مهمانان خود ارائه دهند. این شرکت مثال بارز انگشتان یک دست هستند که با یکدیگر متحد شده اند. نام سفیر را در آینده ای نه چندان دور بیشتر خواهید شنید. با خرید بلیط قطار سفیر می توانید از امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، امکان سفارش غذا هنگام خرید بلیط قطار، شبکه‌ی اینترنت، پذیرایی در وعده های مختلف غذایی، سیستم تهویه‌ی هوا، سیستم مجهز صوتی و تصویری، کتاب، روزنامه، هدفون و چراغ مطالعه استفاده کنید.

لیست کامل شرکت های حمل و نقل ریل ایران به شرح زیر می باشد:

شرکت حمل و نقل ریلی رجاشرکت قطارهای فدکشرکت قطارهای مسافری و باری جوپارشرکت راه آهن شرقی بنیاد (بن ریل)شرکت قطارهای نورالرضاشرکت قطارهای مسافری مهتاب (مهتاب سیر جم)شرکت ریل ترابر سباشرکت قطارهای مسافری کوثرشرکت قطارهای مسافری هستیاشرکت قطارهای مسافری رعد تبریزشرکت قطاری پارس لاریمشرکت قطاری وانیا ریل

 

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایمن ترین وسیله نقلیه جهان سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۷۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز «میلاد صدا» در جعبه جادویی رادیو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ اولین فرستنده عمومی رادیویی ایران در ساختمان قصر افتتاح شد و، چون برنامه‌ها تنها در تهران قابل دریافت بود؛ رادیو تهران نامیده می‌شد.
امواج رادیویی به وسیله فردی به نام «هنریچ هرتز» کشف شد.
 وی قبلاً نیز امواج الکترومگنتیک را کشف کرده بود.
کشف امواج رادیویی به پیش از سال ۱۸۹۰ بازمی گردد.

نخستین بار نیز در همان زمان کلمه رادیو انتخاب شد.

نخستین کنداکتور رادیو به وسیله شخصی فرانسوی به نام «ادوارد برانلی» ساخته شد.
 تا پیش از آن، همه انواع ارتباطات بدون سیم بودند؛ ولی در آخر رادیو به همه جهان منتقل شد.

رادیو ایلام در سال ۱۳۷۱ فعالیت خود را در استان آغاز کرد و به جایگاه ویژه‌ای در بین مردم رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ویپ؛ وسیله‌ای برای ترک اعتیاد! و یا وسیله‌ای اعتیاد آور + فیلم
  • شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا
  • مرگ دردناک یک مرد تبریزی زیر چرخ‌های قطار مسافربری
  • لغو سفارش ساخت قطارهای مسافری به CRRC چین
  • چرا سفر با قطار؟ ۵ دلیل برای انتخاب این نوع سفر
  • هرآنچه باید از مشخصات و امکانات قطار میلاد بدانید
  • تجربه سفر با قطارهای شهری استانبول
  • روز «میلاد صدا» در جعبه جادویی رادیو
  • سفر حدود ۷ میلیون گردشگر با وسیله نقلیه شخصی به قشم
  • نوسازی مرجعیت