Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز دوشنبه در آئین بازگشایی مدارس و نواختن زنگ مهر در استان کرمان در دبیرستان بی بی فاطمه مهدوی مادر شهید محمدحسین مهدوی آغاز سال تحصیلی را تبریک گفت و ضمن تقدیر از تلاش های خانواده شهید مهدوی افزود: یکی از موضوعاتی که همواره باید به آن توجه شود، این است که انتظار جامعه از آموزش و پرورش و جامعه آموزشی چیست؟

وی خاطرنشان کرد: در فصل پنجم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت انسانی موحد، مؤمن و معتقد به معاد و آشنا و متعهد به مسئولیتها و وظایف در برابر خدا، خود، دیگران و طبیعت، حقیقت جو و عاقل، عدالت خواه و صلح جو، ظلم‌ستیز، جهادگر، شجاع و ایثارگر و وطن دوست، مهرورز، جمع گرا و جهانی اندیش، والیت مدار و منتظر و تالشگر در راستای تحقق حکومت عدل جهانی، با اراده و امیدوار، خودباور و دارای عزت نفس، امانتدار، دانا و توانا، پاکدامن و با حیا، انتخابگر و آزادمنش، متخلق به اخالق اسلامی خالق و کارآفرین و مقتصد و ماهر، سالم و بانشاط، قانون مدار و نظم پذیر و آماده ورود به زندگی شایسته فردی، خانوادگی و اجتماعی بر اساس نظام معیار اسلامی مطرح شده که هدف بسیار خوب و عالی است و مهم این است که بدانیم راهکارهای اجرایی برای دستیابی به این هدف چیست؟

استاندار کرمان با اشاره به این مطلب که مهارت آموزی از دیگر موارد مورد تاکید در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به شمار می رود، گفت: اگر آموزش و پرورش به این هدف دست یابد در حوزه اشتغال و بازار کار مشکلی نخواهیم داشت و آنچه اهمیت دارد این است که راهکارهای اجرایی برای رسیدن به این هدف کدامند؟

فدائی یادآور شد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مهرماه ۹۰ تصویب و ابلاغ شده و اگر ۲ سال برای برنامه ریزی و تنظیم راهکارها و برنامه های اجرایی وقت گذاشته شده باشد، ۶ سال از اجرای آن گذشته و اکنون باید خروجی آن افرادی باشند که مهارت های لازم را فرا گرفته اند و با جدایی از آموزش وارد بازار کار شوند که فکر می کنم درصدی از آن محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: در شورای آموزش و پرورش استان کرمان باید راهکارهای اجرایی برای رسیدن به ان اهداف را تعیین کنیم و در زمانبندی مشخص به این هدف برسیم.

وی اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته به منظور آشنا کردن دانش آموزان با فرهنگ کار، مسئولیت هایی را به آنها واگذار می کنند و با انجام اقدامات مشابه این موارد می توانیم راهکارهای را داشته باشیم که فرزندان ما مودب به آدابی باشند که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پیشنهاد شده است.

۳۰۲۹/۷۴۴۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ایرنا سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سال تحصیلی 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۸۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند

میلاد حبیبی نیا در نشست شورای معاونین و روسای آموزش و پرورش استان در شهرستان عسلویه عنوان کرد: مسئول اصلی سوادآموزی در شهرستان‌ها و مناطق شخص مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق هستند.

وی تاکید کرد: لذا می‌بایست با بکارگیری تمام ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های سوادآموزی اقدامات لازم را به منصه ظهور بگذارند. 

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جذب و پوشش افراد کم سواد و محروم از سواد در سال ۱۴۰۲، بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلفی تحصیلی سوادآموزی جذب شده اند.

حبیبی نیا به بررسی وضعیت عملکردی شهرستان‌ها و مناطق در خصوص تحقق حجم ابلاغی از سوی سازمان نهضت سوادآموزی پرداخت و اظهار کرد: در سال گذشته؛ شهرستان‌ها و مناطق دیر، سعدآباد، دشتستان، بوشهر و گناوه بیشترین درصد عملکرد را در خصوص تحقق حجم ابلاغی در زمینه جذب و پوشش افراد کم سواد و محروم از سواد در طرح‌های آموزشی حوزه سوادآموزی داشته اند.

عضو شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن اشاره به ضرورت همگامی تمامی ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق در جهت تحقق اهداف و برنامه‌های سوادآموزی، خاطر نشان کرد: ترسیم چشم‌انداز این اداره کل برای رسیدن به استان عاری از بی سواد و محروم از سواد در افق ۱۴۰۴ منوط به همراستایی و تلاش مضاعف همه ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • پیگیری و اجرای طرح های جوانی جمعیت در آموزش و پرورش
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند