Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنگ بازگشایی مدارس وآغاز سال تحصیلی درهرمز برمزار دانش آموز فقید نخبه زهرا زرنگاری با حضور خانواده این دانش آموز وجمعی از دانش آموزان مقطع دبیرستان و مسئولان بخش هرمز نواخته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جزیره هرمز، آئین بازگشای مدارس جزیره هرمزبا حضور جمعی از مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی بخش هرمز و خانواده دانش آموز فقید « زهرا زرنگاری » بر مزار این دانش آموز در گلزار شهدای  هرمز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


« سید مجدالدین حسینی »، بخشدار هرمز در این آئین ضمن تبریک بازگشایی مدارس، گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا در راه تعالی علم و دانش و تربیت نسلی پویا و سربلندی دانش آموزان گام‌های موفقی برداشته شود.


وی به تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تقارن این دو مناسبت سرنوشت ساز و مهم است که همواره به هم پیوسته اند و از اهمیت خاصی نیز برخوردار می باشند.


بخشدار هرمز از دفاع مقدس به عنوان گنجینه ناب مملو از درس‌های آموزنده در حوزه معنویت، انسان سازی و آزادگی نام برد و بیان کرد: آشنایی نسل جوان جامعه با رشادت ها و ایثارگری‌های این دوران، سرمایه نرم کشور است که حوزه آموزش و پرورش باید در مدارس دانش آموزان را با این رشادت‌ها و ایثارگری‌ها آشنا کند.


وی خاطر نشان کرد: ایجاد روحیه ایثار، شهامت و شهادت در طول دوران دفاع مقدس حاصل دست رنج و تلاش معلمان بوده است و تمام دانش آموزان باید قدردان زحمات بی‌دریغ معلمان و آموزگاران خود باشند.

 

« علی بمپوریان »، مدیر آموزش و پرورش هرمز نیز گفت: سال تحصیلی98 - ۹۹ در جزیره هرمز با حضور یک هزار و۳۸۸نفر دانش آموز و نوآموز آغاز شده است که از این تعداد ۲۰۰ نفر در دوره پیش دبستانی هستند.
علی بمپوریان افزود: دانش آموزان هرمزی سال تحصیلی جدید را در ۱۳ آموزشگاه و ۶۶ کلاس درس آغاز می‌کنند.


وی، واژه‌های مدرسه، معلم و دانش‌آموز را مقدس برشمرد و اظهار کرد: حضور دانش‌آموزان در مدارس حیات و پویایی را به جامعه برگردانده و محیط شهر دوباره زنده شده است.

 

مدیر آموزش‌ و پرورش هرمز تصریح کرد: بازگشایی مدارس درجزیره هرمز با آمادگی کامل انجام شده و تمامی نیازهای اولیه دانش آموزان در مدارس تامین شده است. 


وی خاطرنشان کرد: حدود 120نفر نیروی انسانی در جزیره هرمز به صورت مستقیم  مسئولیت تعلیم و تربیت را برعهده دارند.


سرهنگ پاسدار « احمد درویشی »، فرمانده حوزه  مقاومت بسیج شهدای هرمز نیز ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، به نقش بسیج در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز به برکت ایثار و از خود گذشتگی رزمندگان اسلام، دانش آموزان ایران اسلامی توانسته اند مدارج عالی علمی را طی نموده و به پیشرفت های عظیمی در علوم مختلف دست یابند.


وی افزود: دانش آموزان باید با شهیدان و ایثار و از خودگذشتگی آنان در طول دوران هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند تا قدردان نعمتی که به واسطه خون آنان به دست آمده، باشند.

 

فرمانده حوزه  مقاومت بسیج شهدای هرمز  با یادآوری اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس قریب به 36 هزار دانش آموز جان خود را تقدیم این نظام کردند، اظهار کرد: جزیره هرمزاز 38شهیدی که تقدیم این انقلاب کرده است که از این تعداد، 10 شهید دانش آموز می باشد.

 

گفتنی است؛ دانش آموز فقید نخبه « زهرا زرنگاری » در شهریور 96 همزمان با عید سعید قربان در قالب کاروان دانش آموزان نخبه استان هرمزگان جهت شرکت در مسابقات علمی کشور عازم شهرستان شیراز بود که در یک حادثه دلخراش تصادف در محور داراب به همراه 7 دانش آموز و یک  مربی جان باختند.

 

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس مسجد رژه نیروهای مسلح دفاع مقدس خطبه نماز جمعه اردبیل حسن روحانی روحانی استان همدان جزیره هرمز بازگشایی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۸۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین جهانگیری عصر یکشنبه در آئین تجلیل از معلمان نمونه شهرستان دیر، اظهار داشت: اساس عالم و هستی بر مبنای تربیت و هدایت انسان است و معلمان در ساختار دینی اسلامی چنین نقش حیاتی بر عهده دارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر با بیان اینکه تربیت در دنیای امروز کاری بسیار دشوار و به مراتب مورد توجه است، خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین هدف دشمن در آرمان‌های دختران و پسران انقلاب است و سرباز نرم این میدان معلمان هستند که برنامه و مسیر و الگو دارند و در مسیر حق طلبی گام برمی‌دارند.

وی افزود: از نمونه بارز این برنامه‌ها جشن تکلیف ۵۶۰ دانش آموز دختر و بیش از ۴۵۰ دانش آموز پسر، حضور بیش از ۶۵۰ معلم و دانش آموز در مراسم اعتکاف، اعزام ۲۸۰ دانش آموز به راهیان نور، حضور بیش از ۲ هزار دانش آموز در تشییع شهید گمنام، ۳۵ یادواره شهدای معلم و دانش آموز، مقام آوری بیش از ۳۵۰ دانش آموز و فرهنگی در مسابقات فرهنگی و هنری و عترت و قرآن در سطح استانی و ملی، قبولی ۱۲۰ دانش آموز در کنکور سراسری و راهیابی به دانشگاه‌های دولتی و برتر کشور، ۹ رتبه زیر هزار است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر با تقدیر از همکاری دستگاه‌ها و شورای راهبردی پتروشیمی‌ها با آموزش و پرورش، گفت: برخی از دستگاه‌ها و شرکت‌های مستقر در منطقه به وظیفه خود در قبال مسوولیت‌های اجتماعی و آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند.

وی افزود: متأسفانه برخی دیگر از دستگاه‌ها فرای از این، به وظیفه قانونی و شرعی و عرفی خودشان هم عمل نمی‌کنند که ما با مکاتبات و تذکرات تا الان پیش رفته‌ایم ولی از الان به بعد جور دیگر باید عمل کرد.

جهانگیری با اشاره به نگاه ویژه فرماندار شهرستان به حوزه آموزش و پرورش، بیان کرد: انتظار داریم در سالی که استاندار به نام آموزش و پرورش معرفی کرده است، این نگاه ویژه‌تر از گذشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه اعتباری بر ایاب و ذهاب دانش‌آموزان در نظر گرفته شده و یک بار برای همیشه این مشکل حل شود، عنوان کرد: از برج ۵ به بعد مشکل ایاب و ذهاب داریم و تمام انرژی و نیروی ما پای این مشکل هدر می‌رود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر با تاکید بر اینکه یک بار برای همیشه حداقل برای ۱۰ سال مشکل تجهیزات مدارس را حل کنیم، ابراز کرد: امیدواریم در سال جدید آموزش و پرورشی با کمترین مشکل امکانات داشته باشیم که فقط به فکر تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش باشیم.

کد خبر 6097694

دیگر خبرها

  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • یادواره شهدای دانش آموز در یزد 
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • نخبه‌پروری در مدارس سما ضروری است
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه‌پرور در مدارس سما ضروری است
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه پرور در مدارس سما ضروری است
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..
  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی