Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، مخالفان عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر، خواستار شرکت مردم در تظاهرات جمعه آینده علیه وی شدند.

بنا بر گزارش الجزیره، همزمان با طرح درخواست‌هایی برای برگزاری راهپیمایی میلیونی جمعه آینده در مصر برای درخواست کناره‌گیری سیسی از ریاست جمهوری این کشور، رسانه‌های محلی فاش کردند ستاد مبارزه با درآمد‌های غیرقانونی، دو تن از کارکنان ریاست جمهوری را به اتهام فساد مالی تحویل دادگاه کیفری داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر شاخص اصلی بورس مصر با کاهشی بیش از پنج درصد به کار خود پایان داد.

مصطفی ازرید، گزارشگر الجزیره، همراه با پخش تصاویری از اعتراضات مردم مصر علیه رئیس جمهور این کشور و تاکید بر ضرورت کناره‌گیری وی گفت: ”نترس، بگو سیسی باید برود“ از جمله شعار‌هایی است که مصری‌های شرکت کننده در اعتراضات برای درخواست کناره گیری السیسی سر می‌دادند. در انقلاب ۲۰۱۱ شعار اصلی مردم ”نان، آزادی، عدالت اجتماعی“ بود، اما شعار امروز ضرورت کناره‌گیری عبدالفتاح سیسی است.

گزارشگر الجزیره افزود: نیرو‌های پلیس مصر در شهر سوئز، عصر روز شنبه به دنبال افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در تظاهرات از گاز اشک‌آور علیه آن‌ها استفاده کردند. این امر نشان داد مقامات مصری که در ابتدای امر به این تظاهرات توجهی نمی‌کردند شیوه تعامل با تظاهرکنندگان را تغییر داده اند. یکی دیگر از نشانه‌های تغییر شیوه تعامل مقامات مصری با اعتراضات موج بازداشت‌ها است که به گفته منابع حقوقی بیش از یکصد نفر تاکنون بازداشت شده اند. بیانیه مقامات مصری که در آن از رسانه‌های خارجی خواسته شده است در پوشش اعتراضات به شدت محتاطانه عمل کنند یکی دیگر از نشانه‌های تغییر تعامل مقامات مصری با اعتراضات بود. نکته قابل توجه این که از رسانه‌ها خواسته شده بود از اغراق کردن درباره اعتراضات خودداری کنند، اما اکنون از پوشش تظاهرات منع شده‌اند و فشار‌های زیادی در این خصوص بر آن‌ها اعمال می‌شود.

در ادامه گزارش الجزیره آمده است: رسانه‌های طرفدار حکومت پس از سکوتی که علت آن معلوم نیست تخریب محمد علی هنرمند و تاجر مصری که جرقه اصلی این اعتراضات را زد، آغاز کردند. وی که به اسپانیا تبعید شده است از فسادی پرده برداشت که به گفته خودش عبدالفتاح سیسی و فرماندهان ارتش عامل آن هستند. 

رئیس جمهور مصر اکنون در نیویورک است و تعدادی از مخالفان وی در این شهر و نیز دیگر شهر‌های جهان تظاهرات کردند و خواستار کناره‌گیری وی شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصر تظاهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۰۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| تظاهرات یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها

فیلم| تظاهرات یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها

دیگر خبرها

  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • فیلم| تظاهرات یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • حمایت جامعه دانشگاهی اهواز از اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه صهیونیست‌ها
  • واکنش موسویان به تجمع علیه خودش در دانشگاه امریکایی
  • ۵ نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • موسویان: «فراخوان بزرگ» تبدیل به «فضاحت بزرگ» شد
  • آخرین اخبار از اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه