Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@02:45:21 GMT

۳۵ شهروند غیر نظامی افغان کشته شدند

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۰۲۱۱

به گزارش رویترز به نقل از مقامات محلی ولایت هلمند، قربانیان غیرنظامی در زمان عملیات نیروهای دولتی افغانستان به ستیزه‌جویان طالبان، در جشن عروسی در مجاورت محل حمله حضور داشتند و بر اثر انفجار جان خود را از دست دادند.

به گفته مقامات ولایت هلمند در حمله شامگاه یک‌شنبه ۳۱ شهریور (سنبله) ارتش این کشور به مواضع طالبان در ولسوالی «موسی قلعه» ۲۲ نفر از ستیزه‌جویان این گروه‌ از جمله چند تن از فرماندهان طالبان کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عطاءالله افغان عضو شورای ولایتی هلمند می‌گوید که ۴۸ غیرنظامی کشته و زخمی شده در این جریان این عملیات در منطقه خاکسر ولسوالی موسی قلعه در یک جشن عروسی حضور داشتند. در همین حال عبدالحمید آخوندزاده عضو دیگر شورای این ولایت تنها شمار کشته‌شدگان غیرنظامی را ۴۰ نفر اعلام کرده است.

از سوی دیگر وزارت دفاع افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲۲ نفر از اعضای خارجی طالبان طی عملیات هوایی و زمینی نیروهای دولتی در موسی قلعه کشته و ۱۴ عضو دیگر این گروه بازداشت شدند. فواد امان، سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که ۵ عضو پاکستانی طالبان و یک عضو بنگلادشی در میان بازداشت‌شدگان هستند. وی می‌افزید که این افراد مشغول سازماندهی برای یک حمله تروریستی بوده‌اند.

عمر زواک، سخنگوی والی ولایت هلمند روز دوشنبه، یکم ماه میزان (مهر) در بیانیه‌ای با تاکید بر این که تعدادی که فرماندهان طالبان نیز در میان کشته‌شدگان این حمله بوده‌اند فزود: «در این عملیات، حمله هوایی بالای یک دیپو (انبار) گروه طالبان نیز صورت گرفته است که در نتیجه انفجار این ذخیره‌گاه مهمات، به مردم محل نیز تلفات وارد شده که تا هنوز آمار دقیق آن مشخص نیست و بررسی‌ها در این زمینه جریان دارد.»

هلمند در جنوب افغانستان از پایگاه‌های اصلی طالبان به حساب می‌آید. ستیزه‌جویان طالبان در سال‌های اخیر چندین‌بار اقدام به تصرف کامل این ولایت کردند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۰۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت عراق به هدفی نظامی، اینبار در جولان اشغالی

به گزارش خبرگزاری مهر، مقاومت اسلامی عراق بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که حمله جدیدی را علیه رژیم صهیونیستی انجام داده است.

پایگاه خبری المیادین بامداد سه‌شنبه گزارش داد که مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که در حمایت از مردم نوار غزه، پایگاه «یاردن» در جولان اشغالی را با استفاده از پهپاد هدف قرار داده است.

ساعاتی پیش نیز، گروه مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پایگاه اسرائیلی «یوهنتن» در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله پهپادی قرار داده است.

این سومین حمله رزمندگان مقاومت اسلامی عراق در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

گروه مقاومت اسلامی عراق در عملیات‌های گذشته به سرزمین‌های اشغالی، هشدار داده بود که در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات خود علیه مواضع این رژیم را تشدید خواهد کرد.

این گروه پس از انجام عملیات‌های خود در سرزمین‌های اشغالی، همواره بر حمایتش از مردم غزه و تشدید حملات علیه اشغالگران در ماه مبارک رمضان تأکید کرده بود.

کد خبر 6098838

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت عراق به هدفی نظامی، اینبار در جولان اشغالی
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • سیل و بارندگی شدید در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند
  • ارتش صهیونیستی کشته شدن ۳ نظامی خود را تائید کرد
  • تائید کشته شدن نظامی صهیونیست در حمله مقاومت فلسطین
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان