Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی از بازگشت هزارو ۲۶۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش با اجرای طرح مبارزه مقابله با بی سوادی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی؛ ولی الله حیاتی امروز یکم مهرماه در آیین نواختن زنگ مهر و مقاومت و نماز استان اظهارداشت: به دستور استاندار خراسان شمالی طرح مقابله با بی سوادی در یک برنامه زمان بندی دو ساله از سه جهت در دستور کار استان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی افزود: این طرح در سه بخش اجرا می‌شود که در بخش اول تمامی ۶ ساله ها به  کلاس درس می روند و با همکاری همه نهادها، دانش آموزی بازمانده از تحصیل نخواهد بود و همچنین اجرایی کردن حضور هزار و ۲۶۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی است که باید این دانش آموزان به چرخه تعلیم و تربیت بازگردند.


وی ادامه داد: در مرحله دوم اجرای این طرح، مصمم به بازگشت بازماندگان از تحصیل در مقطع متوسطه به چرخه علم آموزی هستیم و همچنین در مرحله سوم بدون توجه به سن و جنسیت همه افراد بیسواد استان در سامانه مربوط ثبت نام و برنامه عملیاتی سواد آموزی آنان آغاز می شود.


حیاتی با بیان اینکه امسال طرح یاریگران زندگی در آموزش و پرورش توسط دولت اجرا می شود، تصریح کرد: به موجب اجرای این طرح در خراسان شمالی در مدارس ستادی تشکیل می‌شود که در این ستاد دانش‌آموختگان تخصصی حوزه اجتماعی حضور خواهند داشت و آسیب های اجتماعی هر مدرسه را شناسایی و برنامه ویژه در هر آموزشگاه برای مقابله و مبارزه با این آسیب ها اجرا می شود‌.


وی مطرح کرد: یکی از آسیب های اجتماعی مورد توجه، اعتیاد است که استان از سال گذشته با اجرای طرح جامع مقابله با مواد مخدر از رتبه ۶ به ۱۲ کشوری رسیده و همچنین طرح ویژه پاکسازی محیط های بیرونی مدارس توسط نیروی انتظامی در دستور کار قرار دارد.


وی همچنین خبر داد: با پیگیری های استاندار خراسان شمالی امسال ۱۴ هزار بسته لوازم تحریر به طور رایگان بین دانش آموزان مناطق محروم استان توزیع شد.


حیاتی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۶ مهرماه سال جاری  در بجنورد، تاکید کرد: مدیران آموزش و پرورش برنامه ریزی لازم برای هدایت دانش آموزان به این نمایشگاه را با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در دستور کار خود داشته باشند چرا که امروز تنها راه مقابله با تحریم ها و تهدیدها مطالعه و علم آموزی است.
 

معاون استاندار خراسان شمالی گفت: نواختن زنگ مقاومت امروز این پیام را به رئیس‌جمهور سبک سر آمریکا مخابره می‌کند که به رغم تمامی توطئه‌ها ملت شریف ایران مقتدرانه پشت سر مقام معظم رهبری ایستاده‌اند و پایبند اصول و آرمانهای انقلاب هستند.
 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح دفاع مقدس کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد طراز اسلامی اردبیل دوران دفاع مقدس گراميداشت هفته دفاع مقدس اربعین حسینی دانش آموزان بازمانده از تحصیل زنگ مقاومت بازگشایی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۰۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار استاندار با خانواده آخرین شهید حادثه تروریستی کرمان

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان سه‌شنبه شب ۴ اردیبهشت برای عرض تسلیت با خانواده شهیدان رضا و محمدمهدی ایرانمنش دیدار کرد. 

گفتنی است، محمدمهدی ایرانمنش دانش‌آموز ۱۳ ساله در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان مجروح و قطع نخاع شد. 


این شهید دانش‌آموز پس از سه ماه بستری در بیمارستان در روز دوم اردیبهشت به شهادت رسید و به پدر شهید خود که از شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان است، پیوست. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • دیدار استاندار با خانواده آخرین شهید حادثه تروریستی کرمان
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است