Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:10:35 GMT

آمادگی پلیس ایران برای همکاری با چین

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۱۹۴۲

آمادگی پلیس ایران برای همکاری با چین

فرمانده نیروی انتظامی از آمادگی پلیس ایران برای همکاری با چین به منظور انتقال تجارب و استفاده از مراکز آموزشی و دانشگاهی و برخورد با جرایم سازمان یافته خبرداد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری پیش از ظهر امروز در دیدار با چانگ هوا سفیر کشور چین در ستاد فرماندهی ناجا ضمن خیرمقدم و تبریک هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین، گفت: جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهای باثبات و دارای امنیت پایدار است اما با گذشت ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان همواره به دنبال ایجاد ناامنی در کشور بوده و هستند که می توان به تحرکات در مرزها، هشت سال جنگ تحمیلی علیه ملت ایران و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. اشاره کرد.

وی ادامه داد: این روزها،یادآور رشادتهای مردم و رزمندگان کشورمان و ایستادگی آنها در مقابل تجاوزات صدام در دوران هشت سال دفاع مقدس است که مردم ما،  این ایام را گرامی می دارند.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: آمریکایی ها زمانی که از طریق جنگ نظامی به اهداف خود نرسیدند با اعمال تحریم ها، فشارهای خود را بر مردم و مسئولان وارد کردند و هرساله دشمنی های خود را افزایش دادند اما با تدابیر حکیمانه فرمانده معظم کل قوا امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی)، در مقابل تحریم ها ایستادیم و توطئه های آنها را خنثی کردیم.

 اشتری ادامه داد: امروز به برکت همین ایستادگی ها، جمهوری اسلامی ایران توانسته روی پای خود بایستد و با استفاده از ظرفیت های داخلی، نیازهایش را مرتفع کرده است.

وی از تعاملات و همکاری های خوب دولت چین با جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و گفت: امروز میان مردم و دولتمردان دو کشور ارتباطات خوبی برقرار است.

فرمانده نیروی انتظامی به ارتباطات و تعاملات خوب میان پلیس دو کشور طی سال های اخیر اشاره کرد و گفت: طی این سال ها همکاران ما در نیروی انتظامی از کشور چین بازدید کرده اند و در این بازدیدها تفاهم نامه هایی نیز امضاء شده است.

 اشتری ادامه داد: در بحث انتقال تجارب و استفاده از مراکز آموزشی و دانشگاهی و نیز در موضوع برخورد با جرایم سازمان یافته  نظیر مبارزه با مواد مخدر، سلاح و قاچاق انسان؛ آمادگی کامل برای تبادل اطلاعات و همکاری را با کشور چین داریم.

فرمانده نیروی انتظامی به پیشرفت های مطلوب پلیس جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه ها اشاره و از سفیر و کارشناسان کشور چین برای بازدید از قسمت های مختلف این پلیس دعوت کرد. در موضوع تحریم ها از دولت چین تشکر می کنیم چرا که خروج آمریکا از برجام را محکوم و از جمهوری اسلامی ایران حمایت کرد.

فرمانده ناجا گفت: در راستای تشکیل کارگروه امنیتی با همکاری وزارت امور خارجه ایران و پیگیری های پلیس اینترپل آمادگی کامل برای برگزاری جلسات دو جانبه و سه جانبه را داریم.

تقدیر سفیر چین از پلیس ایران

در ادامه این دیدار، "چانگ هوا" سفیر جمهوری خلق چین در ایران، گفت:  بنده به کشورهای مختلفی از جمله سوریه، عراق و یمن سفر کرده ام که این کشورها دچار جنگ و ناآرامی بوده اند اما زمانی که به ایران آمدم، امنیت و آرامش را در این کشور شاهد هستم که نشان از تلاش های زیاد ماموران پلیس در این رابطه است.

بر اساس اعلام سایت پلیس، وی خطاب به فرمانده نیروی انتظامی گفت: از اقدامات پلیس جمهوری اسلامی ایران در راستای مبارزه با مجرمان فرامرزی قدردانی و تشکر می کنم.

سفیر جمهوری خلق چین در ایران تصریح کرد: ایران، کشوری بزرگ و مهم در منطقه  بوده و لازم است هر دو کشور همکاریهای دو جانبه خود را برای پیشبرد اهداف ادامه دهند و آن را بیش از پیش تقویت کنند.

چانگ هوا به افزایش همکاری های دوجانبه دو کشور و تبادل اطلاعات تاکید کرد و گفت: امیدواریم در زمینه مبارزه با تروریسم همکاریهای خوبی با یکدیگر داشته باشیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ناجا جمهوري چين سفیر چین در تهران وزارت امورخارجه ایران سردار حسین اشتری نيروي انتظامي پليس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۱۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم

معاون وزارت دفاع لهستان پس از کشمش‌های فراوان در زمینه استقرار سلاح‌های هسته‌ای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در خاک این کشور، از آمادگی ورشو برای اجرای این طرح خبر داد.

به گزارش مشرق، پاول زالوسکی روز سه‌شنبه گفت که کشورش درخواستی برای مشارکت در طرح به اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو ارائه کرده و از آن خارج نشده است.

وی با بیان اینکه این موضوع باید با شرکای غربی مورد بحث قرار گیرد، اضافه کرد: ما در مورد برنامه‌ای به نام اشتراک‌گذاری هسته‌ای صحبت می‌کنیم. این یک برنامه ناتو است، اما تصمیم گیری و کنترل کامل استفاده از سلاح‌های هسته‌ای، که مثلاً ممکن است در لهستان مستقر شود، توسط آمریکایی‌ها گرفته می‌شود.

بر اساس این گزارش، بلژیک، ایتالیا، آلمان و لهستان برای شرکت در این برنامه اعلام آمادگی کرده‌اند.

برنامه اشتراک هسته‌ای به ایالات متحده اجازه می‌دهد تا سلاح‌های هسته‌ای خود را در کشورهای عضو ناتو بدون آنکه آنها اختیار استفاده از آنها را داشته باشند، مستقر کند.

آندری دودا رئیس‌جمهوری لهستان چندی پیش پس از صدور بیانیه آمادگی این کشور برای میزبانی از سلاح‌های هسته ای، بیانیه دیگری صادر و اعلام کرد که هنوز تصمیم رسمی در این مورد گرفته نشده است.

همه این اظهارات در حالی است که دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان اعلام کرده است که به دنبال دیدار با رئیس جمهوری است تا بفهمد چه چیزی او را بر آن داشته تا امکان اشتراک هسته‌ای را پیشنهاد دهد.

معاون وزیر دفاع لهستان نیز در عین حال از طرح موضوع استقرار هسته‌ای در محافل داخلی این کشور که توسط رئیس‌جمهوری لهستان ارایه شده، انتقاد و تاکید دارد که باید به جای آن با شرکای غربی گفت وگو شود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • آمادگی کانون سردفتران ایران برای همکاری با روسیه
  • اعلام آمادگی آفریقای مرکزی برای توسعه همکاری‌های معدنی با ایران
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه