Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد اربعین کشور گفت: در کشور ما هر جا هزینه‌ای صورت بگیرد، مشکلی پیش نمی‌آید، اما اگر هزینه مختصری برای سفر اربعین انجام شود گویی به همه ظلم شده است.

به گزارش ایسنا، حسین ذوالفقاری ظهر امروز (دوشنبه - ۱ مهر) در حاشیه نشست ستاد اربعین در جمع خبرنگاران درباره کاپوتاژ خودروها و اتوبوس‌های مسافربری برای سفر اربعین اظهار کرد: سال گذشته بدون هماهنگی ستاد مرکزی، اتوبوس‌های بسیاری کاپوتاژ شده و به کشور عراق رفتند و این باعث شد اتوبوس‌ها از چرخه حمل و نقل عمومی در کشور خارج شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین امسال برای کاپوتاژ اتوبوس‌ها سقفی را در نظر گرفته و فقط برخی گروه‌های خاص مانند جانبازان و معلولان می‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین سهمیه لازم را به استان‌ها اعلام کرده‌ایم و غیر از آن نمی‌توانند سهمیه‌ای اختصاص دهند.

رئیس ستاد اربعین کشور با بیان اینکه با توجه به افزایش جمعیتی که پیش‌بینی می‌شود امسال در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند، ناوگان حمل و نقل عمومی‌مان قاعدتا جوابگو نیست، اظهار کرد: با کاپوتاژ ممکن است با مشکل بیشتری مواجه شویم. پس اعلام کردیم تنها ۴۰۰ دستگاه در کل کشور کاپوتاژ شود.

ذوالفقاری افزود: زائران می‌توانند با مراجعه به گمرکات براساس مقررات توافق شده با عراق، وسیله نقلیه خود را کاپوتاژ کرده و از کشور خارج شوند. در حال حاضر مرزهای چزابه و خسروی برای کاپوتاژ اتوبوس‌ها و خودروها در نظر گرفته شده‌اند. مشکلاتی در مرز مهران وجود دارد که تلاش می‌کنیم، برطرف شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور درباره نحوه تردد زائرانی که بیش از یک بار در ماه محرم و صفر بخواهند به عراق سفر کنند، اعلام کرد: کسب ویزا تنها برای یک بار خواهد بود و هرکس گذرنامه‌اش مهر خورد و وارد کشور عراق شد و بازگشت برای بار دوم امکان‌پذیر نیست.

ذوالفقاری در خصوص مبلغ دریافتی در سامانه سماح نیز گفت: یک نگاه این است که برای بیمه از مردم پول دریافت نشود، اما اگر ما بخواهیم اینگونه رفتار کنیم، باعث می‌شود که در قبال افراد و زائرانی که به کشور عراق سفر می‌کنند، بی‌مسئولیت شویم. سال گذشته ۲۰۰ تن دارو به کشور عراق منتقل شد همچنین تعداد زیادی از افراد برای ارائه خدمات داوطلبانه وارد این کشور شدند.

رئیس ستاد اربعین کشور با بیان اینکه این ستاد هیچگونه نرخی را تعیین نمی‌کند، گفت: جمعیت هلال احمر نیز در طول سال از زائرانی که به کشور عراق سفر می‌کنند مبلغ ۱۶ هزار تومان دریافت می‌کند که ما از آن‌ها درخواست کردیم این مبلغ را کاهش داده و به ۷۰۰۰ تومان برسانند. از سوی دیگر برای ارائه خدمات بیمه در کشور عراق همه بیمه‌گذاران نمی‌توانند خدمات در آنجا ارائه دهند از همین رو مزایده‌ای بین چند شرکت بیمه برگزار شد. سال گذشته مبلغ بیمه‌ای برای زائران اربعین ۱۶ هزار تومان بود که امسال این مبلغ را کاهش داده و به ۱۵ هزار تومان رساندیم، اما از سوی دیگر خدمات بیمه‌ای را برای زائران افزایش داده و تعهدات بیمه‌گذار نسبت به زائر بالاتر رفته است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تاکید کرد: ما در جریان مشکلات مردم در کشور عراق هستیم. اگر بر اثر حادثه‌ای فردی فوت کند، برای ترخیص و انتقال جنازه به کشورمان، خانواده فرد متوفی باید ۲۰ میلیون تومان هزینه کنند. همچنین خانواده زائران در عراق بسیار سرگردان می‌شوند. اگر ما در ستاد اربعین اعلام می‌کردیم که مسئولیتی در قبال اینگونه موارد و یا ارائه خدمات درمانی مانند درمان‌های سرپایی به زائران نداشتیم و چنانچه حادثه‌ای اتفاق بیفتد مردم خود مسئولیت آن را برعهده دارند، آیا مردم از ستاد اربعین نمی‌پرسیدند که شما چه کاره هستید؟ در حال حاضر برای دریافت این مبالغ با دیوان محاسبات کشور، سازمان بازرسی کل کشور و حج و زیارت هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است. ستاد مرکزی اربعین مدافع زائران است و یک ریال از احدی دریافت نمی‌کند.

ذوالفقاری در پایان تاکید کرد: در کشور ما هر جا هزینه‌ای صورت بگیرد، مشکلی پیش نمی‌آید، اما اگر هزینه مختصری برای سفر اربعین انجام شود گویی به همه ظلم شده است. ما در خصوص لغو ویزا سه سال است که با کشور عراق مذاکره می‌کنیم. دولت عراق موافق لغو ویزا نبود چرا که می‌گوید با لغو ویزا، زائران بیشتری به کشور عراق سفر می‌کنند و آن‌ها نمی‌توانند پاسخگوی حمل و نقل، اسکان و تغذیه زائران باشند، اما ما توانستیم با مذاکراتی که با آن‌ها انجام دادیم، ویزا را لغو کنیم تا زائران بتوانند راحت‌تر سفر کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اربعين حسيني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۲۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آذرخش و رقص فانتوم‌ها» به نمایشگاه می‌رسد

کتاب «آذرخش و رقص فانتوم‌ها» شامل خاطرات آزاده خلبان حسینعلی ذوالفقاری نوشته صادق وفایی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

به گزارش مشرق، کتاب «آذرخش و رقص فانتوم‌ها» شامل خاطرات آزاده خلبان حسینعلی ذوالفقاری نوشته صادق وفایی به‌تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده و در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

این‌کتاب پس از «بیگانه با ترس» و «شبح دوست‌داشتنی»، سومین‌کتابی است که صادق وفایی درباره خلبانان نیروی هوایی به‌ویژه خلبانان شکاری بمب‌افکن فانتوم F4 نوشته است.

حسینعلی ذوالفقاری متولد ۱۳۳۰ است که پس از ورود به نیروی هوایی، برای آموزش به آمریکا اعزام شد و پس از بازگشت به ایران، هواپیمای فانتوم را برای پرواز انتخاب کرد. ذوالفقاری یکی از خلبانان پایگاه سوم شکاری همدان بود که در دوران خدمت خود با خلبانان و اسطوره‌هایی چون قاسم پورگلچین، محمود اسکندری، داریوش ندیمی، فرج‌الله براتپور، جلیل پوررضایی و … همراه و هم‌نفس بوده است. او از چهره‌هایی چون شهید مصطفی چمران، شهید احمد کشوری و ابوالحسن بنی‌صدر نیز خاطراتی دارد.

این‌خلبان پس از پیروزی‌های مراحل مختلف عملیات بیت‌المقدس که به‌مرور باعث آزادسازی خرمشهر شدند، در روز ۱۸ اردیبهشت یعنی یک‌روز پس از بمباران موفق پل استراتژیک و شناور عراق روی اروندرود توسط محمود اسکندری، در ماموریت بمباران ۴ کیلومتر از جاده عقب‌نشینی نیروهای دشمن در جاده جفیر _ طلاییه، مورد اصابت پدافند زمین به هوا قرار گرفت و با محمدعلی اعظمی خلبان کابین عقب خود به‌طور ناگهانی از هواپیما خارج شد و به اسارت دشمن درآمد. او با تحمل بیش از ۸ سال اسارت و بودن در جمع اسرای مفقودالاثر، شهریور ۱۳۶۹ به میهن بازگشت.

ذوالفقاری از بازگشت از دوران اسارت، در قامت خلبان مسافربری به خدمت پرداخت و چندسال پیش بازنشسته شد.

خاطرات امیر آزاده خلبان ذوالفقاری در «آذرخش و رقص فانتوم‌ها» در ۹ فصل تدوین شده‌اند که عناوین‌شان به این‌ترتیب است: «اتاق بازجویی و آن‌زن نامحترم»، «در ایران اجکت نداریم!»، «پشت پیکر شهدا پناه گرفته‌ایم!»، «مبارزه با دیوارهای زندان»، «شیر حلال!»، «رقص باله فانتوم‌ها بین دره‌ها»، «رویای آن‌بانوی روی‌پوشیده»، «نقشه فرار» و «برنمی‌گردید، زنده بمانید و بپرید بیرون!».

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم؛

* بعد از اچ ۳، عملیات‌های مهم ثامن‌الائمه، فتح‌المبین و بیت‌المقدس را داشتیم.

بله.

* که شما در پایان بیت‌المقدس اسیر شدید. گفتید در بازجویی استخبارات وقتی نگهبان بالای سرتان به گردنتان ضربه می‌زد، چون قبلاً یک اجکت دیگر داشتید، درد شدیدی به گردنتان و ستون مهره‌ها هجوم آورد. فکر کنم الان به خاطره اولین اجکتتان رسیده‌ایم؛ زمستان ۱۳۵۹ پیش از آن‌که در فروردین ۱۳۶۰ حمله به اچ‌۳ انجام شود.

بله. مربوط به بمباران العماره است که در مسیر برگشت از آن، اسکندری ناگهان سایت موشک‌های عراقی که دزفول را بمباران می‌کردند، دید.

زدن العماره دوبار انجام شد. بار اول هشت‌فروندی بودیم با لیدری براتپور. اسکندری هم ساب‌لیدر بود. ده روز بعد گفتند: «آن‌جا محل تجمع نیرو است. بروید بزنید!» طبق معمول، بمب‌های خوشه‌ای مال من بود. تمام بمب‌ها را در ارتفاع دویست‌پایی می‌زدیم، ولی این را باید صدپا می‌رفتی بالا. وگرنه مسلح و فعال نمی‌شد.

در مرتبه دومی که رفتیم العماره را بزنیم، من چیزی از هدف و تجمع نیرو ندیدم. برای همین گفتم حیف است بمب‌های گران خوشه‌ای را که برای بیت‌المال است، هدر بدهم. لاشه تانک و نفربر جلویمان بود. به‌همین‌خاطر نزدیم و برگشتیم. سر همین عقیده بود که من شش‌بار با بمب برگشتم و نشستم.

* که خیلی کار خطرناکی است!

بله. بعضی‌ها هم بودند که بمب‌هایشان را در مناطق پرت‌وپلا می‌زدند. نزدیک مرز ناگهان دیدم یکی از هواپیماها دارد با مسلسل جایی را می‌زند. صدایش در رادیو آمد. اسکندری بود: «بچه‌ها هرکه هرچه دارد خالی کند این‌جا. همان‌سایتی است که دزفول را می‌زند. کی بمب دارد؟» گفتم‌: «ذوالفقاری‌ام جناب سرگرد! دارمتان!» گفت: «حسین، یاابوالفضل! همان سایت است! بزنش!» این‌جا بود که حاجی‌ات دیوانه شد. بمب و مهمات داشتم دیگر! اسکندری هم که گفته بود. دیگر حجت تمام بود. گفتم خدایا شکرت! چون افت داشت بمب‌هایم را نزده برگردم! ولی نمی‌خواستم بمب‌ها را هدر بدهم و روی تانک سوخته مصرفشان کنم.

این‌کتاب با ۲۳۶ صفحه و شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • «آذرخش و رقص فانتوم‌ها» به نمایشگاه می‌رسد
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • کونسیسائو: طارمی طوری بازی کرد که انگار قرارداد ۱۰ ساله دارد​​​​​​​
  • احمقانه است که از طارمی‌ استفاده نکنیم | او طوری بازی کرد که انگار قرارداد ۱۰ ساله دارد
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد
  • کنسیسائو: طارمی طوری بازی کرد که انگار قرارداد ۱۰ ساله دارد
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • هزینهٔ حج امسال، ۳۰۰ دلار کمتر است
  • آشکار شدن ماهیت واقعی دولتمردان آمریکا در برخورد خشن با جنبش اعتراضی دانشجویان
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین