Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: پس از یک دهه، تولید در یکی از کارخانه های شهرک صنعتی بندرگز از سر گرفته شد.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری گلستان، هادی هاشمیان امروز در مراسمی که کارگران این کارخانه به مناسبت تولید دوباره برگزار کردند، اظهار کرد: دستگاه قضایی به ویژه در دوره تحول، نگاه ویژه ای برای کمک به رونق تولید دارد و به همین منظور امسال، سرکشی و بازدید از کارخانه ها و شهرک های صنعتی استان را برای رفع موانع تولید، افزایش داده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که کارگران و تولیدکنندگان در خط مقدم جهاد اقتصادی هستند، افزود: مسئولان دستگاه های اجرایی برای کمک به این افراد به جلسه در دفاتر کارشان بسنده نکنند و باید با ورود میدانی به موضوع، از نزدیک مشکلات را بررسی و برای رفع آن چاره اندیشی کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان بیان کرد: امروز این کارخانه که از ۱۰ سال قبل به علت مشکلات مالی، تعطیل و کارگران آن خانه نشین شدند، خوشبختانه با کمک های دستگاه قضایی و دستگاه های اجرایی، شاهد تولید دوباره است.

هاشمیان گفت: امروز ۸۰ کارگر در این کارخانه مشغول به کارند و با افزایش تولید این تعداد بیشتر هم خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام شرکت شهرک های صنعتی استان از ۶۷ واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی بندرگز، ۳۴ واحد یعنی معادل ۵۱ درصد فعالند و بقیه واحدها تعطیل هستند.

هاشمیان ادامه داد: رئیس دادگستری و دادستان شهرستان بندرگز را مکلف کرده ایم صاحبان همه واحد های تولیدی تعطیل در این شهرک صنعتی را دعوت و در کارگروه ستاد اقتصادی مقاومتی این شهرستان مشکلات آنان را بررسی و برای رفع مشکلات آنان چاره اندیشی کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: پس از رفع مشکل واحد های تولیدی، باید برای کمک به واحدهای تولیدی فعال هم اقدام کنند تا ظرفیت تولید خود را افزایش دهند.

وی گفت: همان طور که بارها به همه دادستان ها و واحدهای اجرایی ثبت اعلام کرده ایم هیچ کارخانه یا ابزار و وسایل تولید در استان نباید توقیف شود. رونق تولید به اقتصاد منطقه کمک می کند و علاوه بر کاستن از میزان جرایم، بستر را برای جذب سرمایه گذار و گردشگر هم فراهم می کند.

از آغاز سال تا کنون چهار واحد تولیدی تعطیل استان با حمایت ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری، تولید دوباره را از سرگرفته اند که با فعالیت این واحدها ۳۷۰ کارگر بیکار شده دوباره مشغول به کار شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۲۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی

جعفر فرشچی‌طوسی دراین‌باره گفت: این میزان سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای ۲۱۸ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: محل ساخت و فعالیت این واحد‌های تولیدی شهرک‌های صنعتی " چناران، کاویان فریمان، قوچان ۲، خیام، چرمشهر و تایباد" در نقاط مختلف جغرافیای خراسان رضوی است.

فرشچی‌طوسی با اشاره به شعار سال که رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر جهش تولید با مشارکت مردم تأکید نموده‌اند، عنوان کرد: تمایل سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در خراسان‌رضوی نسبت به سالیان قبل افزایش یافته و این ظرفیت‌های اقتصادی استان باعث شده است که مراودات تجاری از سوی کشور‌های همسایه بیشتر شود و تاجران آن کشور‌ها در ایران سرمایه‌گذاری بیشتری کنند.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی اضافه کرد: تاکنون سرمایه‌‎گذاران خارجی از کشور‌های افغانستان، امارات متحده عربی و کویت، استقبال خوبی از طرح‌های صنعتی و اقتصادی در استان داشته و با امنیت خاطر سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: وجود واحد‌های صنعتی دانش‌بنیان و صادرات‌گرا و نیز نوع کیفیت کالا‌های تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باعث ایجاد فضای رقابتی میان سرمایه‌گذاران شده که بازاریابی محصولات توسط شرکت‌های مدیریت صادرات در کشور‌های مختلف می‌تواند هزینه‌های بخش تولید را کاهش دهد و بستر گسترده‌تری را برای ورود محصولات داخلی خراسان‌رضوی به بازار‌های بین‌المللی فراهم کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور